اخذ اقامت دائم کانادا (PR) مهم‌ترین هدف بسیاری مهاجران این کشور است؛ زیرا مزایای زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد. اخذ PR به مهاجران این امکان را می‌دهد که برای همیشه در کانادا ساکن شده و هر طور که می‌خواهند به تحصیل، کار و زندگی بپردازند (در محدوده قانون). در این مقاله، مزایای اخذ PR را به صورت کامل توضیح داده و به جنبه‌هایی از آن می‌پردازیم که کم‌تر به آن اشاره شده است. اگر قصد دارید با هدف اخذ اقامت دائم کانادا به این کشور مهاجرت کنید؛ باید از لحظه تصمیم‌گیری انتخاب‌های صحیحی داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید. تیم مهاجرتی ایران کانادا به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب‌ها را انجام داده و به راحتی مسیر اخذ اقامت دائم را طی کنید. برای دریافت مشاوره رایگان، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

اخذ اقامت دائم کانادا و حق زندگی و کار

اگر به دنبال یک دلیل برای اخذ اقامت دائم کانادا هستید؛ همین کافی است که بدانید، کشور کانادا از جنبه‌های بسیاری به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان برای کار و زندگی است. دارندگان مجوز اقامت موقت کانادا با توجه به نوع حضور خود در کانادا (ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ...) با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستند؛ اما پس از گرفتن PR، می‌توانند به هر منطقه یا استان کانادا نقل مکان نموده و در هر شغلی که دوست دارند؛ مشغول به کار شوند. برخی از دلایل برتری کشور کانادا برای کار و زندگی به شرح زیر است:

کشور کانادا توسط شرکت بین‌المللی بیمه Berkshire Hathaway به عنوان امن‌ترین کشور دنیا در سال 2024 انتخاب شده است.

بازار کار کانادا از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است و حضور صنایع مختلف ملی و بین‌المللی در این کشور باعث شده تا میانگین نرخ بیکاری کانادا در سال 2023، برابر با 5.9 درصد باشد.

سیستم آموزش تحصیلات تکمیلی کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است و حضور دانشگاه‌های متعدد و استاندارد در این کشور باعث شده تا فارغ‌التحصیلان این موسسه‌های آموزشی بتوانند با تخصص و مهارت خود، به رشد اقتصاد این کشور کمک کنند.

تنوع فرهنگی و نژادی به دلیل مهاجرپذیر بودن کانادا بسیار بالاست و نژادپرستی در این کشور هیچ جایی ندارد.

اخذ اقامت دائم کانادا و مزایای آن برای اعضای خانواده

اخذ اقامت دائم کانادا به شما اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به کانادا آورده و در کنار آنان زندگی کنید. البته لازم به ذکر است که این مورد با داشتن مجوز اقامت موقت نیز امکان‌پذیر است؛ اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که اعضای خانواده فرد دارنده PR می‌توانند در کانادا مشغول به تحصیل و کار شوند. نکته مهم این‌که فرزندان زیر 18 سال می‌توانند از امکان تحصیل رایگان در سطوح ابتدایی و متوسطه بهره‌ مند شوند. این مزیت یکی از مهم‌ترین مزایای اخذ اقامت دائم کانادا است؛ چرا که هزینه‌های خانواده را به شدت کاهش می‌دهد. علاوه بر این، هزینه‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که در صورت داشتن PR، برای استفاده از کمک هزینه‌های تحصیلی، بورسیه‌ها و ... نیز شانس بیش‌تری وجود دارد.

دارنده اقامت دائم کانادا از مراقبت‌های پزشکی رایگان استفاده نموده و قادر است برای دریافت بیمه سلامت عمومی نیز اقدام کند. البته به جز مراقبت‌های پزشکی رایگان، مزایای اجتماعی زیادی نیز به دارندگان PR اعطا می‌شود. این مزایا شامل طیف وسیعی از خدمات شامل کمک‌های مالی، آموزش زبان، کمک به کاریابی و ... است که در سطح فدرال، استانی و شهری ارائه می‌شوند. علاوه بر این موارد، دارندگان PR می‌توانند از پاسپورت کانادا استفاده نموده و بدون پرداخت روادید، به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند.

اخذ اقامت دائم کانادا با خدمات تیم مهاجرتی ایران کانادا

تیم مهاجرتی ایران کانادا، تجربه بالایی در اخذ اقامت دائم کانادا برای هم‌وطنان عزیز دارد و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه می‌دهد. از آن‌جا که راه‌های زیادی برای گرفتن PR وجود دارد؛ تیم مشاوران ایران کانادا، شرایط و علایق فرد متقاضی را به دقت بررسی نموده و سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه را معرفی می‌نماید. اگر قصد دارید با هدف گرفتن اقامت دائم به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان ما استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.