پی آر کانادا یا همان اقامت دائم، مهم‌ترین هدف اتباع خارجی از مهاجرت به کانادا است. تمام متقاضیان معمولا به دنبال سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف و شروع زندگی جدید خود در کشور کانادا هستند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) 4 کلاس اصلی مهاجرت اقتصادی، اسپانسرشیپ (حمایت مالی از خانواده)، مهاجرت بشردوستانه و مهاجرت پناهندگان را برای پذیرش اتباع خارجی معرفی نموده است. با این حال، هر کدام از کلاس‌های مهاجرتی، راه‌های متعددی را شامل می‌شوند.

IRCC استانداردهای زمانی خدمات خود برای پردازش درخواست‌ها را منتشر می‌کند تا متقاضیان برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. در ادامه، جدیدترین استاندارد زمانی منتشر شده برای سال 2024، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید ولی نمی‌دانید از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا بهره‌مند شوید.

مدت زمان پردازش درخواست‌های کلاس مهاجرت اقتصادی جهت دریافت پی آر کانادا

استانداردهای خدمات منتشر شده، نشان‌دهنده مدت زمانی است که IRCC برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد یک درخواست پی آر کانادا، معقول تشخیص داده است. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کرده که استانداردهای زمانی، تنها مختص درخواست‌های دارای اطلاعات کامل است و هدف این اداره، پردازش 80 درصد درخواست‌ها طبق چارچوب استانداردهای منتشر شده است. نکته مهم این‌که، استانداردهای زمانی منتشر شده، تنها مربوط به اقدامات دولت فدرال است و زمان پردازش درخواست در استان یا منطقه را شامل نمی‌شود. در جدول زیر مدت زمان پردازش درخواست‌های کلاس مهاجرت اقتصادی را مشاهده می‌نمایید.

نوع درخواست

درخواست الکترونیک

درخواست کاغذی

اکسپرس انتری: FSWP

180 روز

ـــــــــ

اکسپرس انتری: CEC

180 روز

ـــــــــ

اکسپرس انتری: FSTP

180 روز

ـــــــــ

برنامه مهاجرت استانی(PNP)

180 روز (از طریق اکسپرس انتری)

11 ماه

 

مدت زمان درخواست پی آر کانادا از طریق اسپانسرشیپ (حمایت مالی از خانواده)

این استاندارد خدمات برای متقاضیانی است که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده و قصد دارند پی آر کانادا را برای همسر خارج از کانادا، پارتنر زناشویی و فرزندان تحت تکفل دریافت کنند. مدت زمان پردازش این چنین درخواست‌هایی (به صورت الکترونیک) 12 ماه است.

لازم به ذکر است که مدت زمان صدور کارت PR برای تمام متقاضیان دریافت پی آر کانادا، پس از تایید IRCC نسبت به تکمیل فرم مربوطه، 60 روز است. این کارت برای تایید وضعیت اقامت اتباع خارجی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان سند سفر (خروج از کشور و ورود دوباره) برای دارنده آن نیز مورد استفاده می‌شود.

عملکرد IRCC، در قبال استانداردهای خدمات سال 2023/2022

طبق آمار منتشر شده توسط IRCC، استاندارد خدمات پردازش درخواست‌های پی آر کانادا، در بازه زمانی 1 آوریل 2022 تا 31 مارس 2023، عملکرد موفقی را طی نموده است. در ادامه درصد موفقیت هر یک از برنامه‌های مهاجرتی ذکر شده است:

  • اکسپرس انتری/FSWP: 80 درصد درخواست‌ها در چارچوب استاندارد خدمات پردازش شدند.
  • اکسپرس انتری/CEC: 85 درصد درخواست‌ها در چارچوب استاندرد خدمات پردازش شدند.
  • اکسپرس انتری/FSTP: هیچ درخواستی در بازه زمانی اعلام شده دریافت نشده.
  • برنامه مهاجرت استانی/PNP: 23 درصد درخواست‌های کاغذی و 70 درصد درخواست‌های الکترونیک، در چارچوب استاندارد خدمات پردازش شدند.

دریافت پی آر کانادا با استفاده از خدمات تیم مهاجرتی ایران کانادا

تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی، متخصص و با تجربه، شرایط هم‌وطنان عزیز را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مشاوران ایران کانادا، با توجه به علایق و شرایط شما، مناسب‌ترین و سریع‌ترین مسیر مهاجرتی را به شما معرفی خواهند نمود. ما از لحظه تصمیم‌گیری تا رسیدن به مقصد با ارائه خدمات منحصربه‌فرد، در کنار شما خواهیم بود. با استفاده از خدمات ما، پی آر کانادا را دریافت نموده و در مسیر اهداف بلند خود گام بردارید. برای شروع همکاری، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.