عنوان خبر

هزینه تحصیل در کبک در سال 2024، برای دانشجویان انگلیسی زبان افزایش خواهد یافت

تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2024، دچار تغییراتی خواهد شد که یکی از مهم‌ترین موارد آن، افزایش شهریه دانشگاه‌هاست.

یکی از دلایل چنین رویکردی این است که مبداء اکثر دانشجویان بین‌المللی که به کانادا می‌آیند از کشورهای غیر فرانسوی زبان است. در نتیجه هدف دولت کبک از انجام این تغییرات، تقویت زبان فرانسوی در این استان است و انتظار می‌رود تاثیر قابل توجهی بر مسیرهای مهاجرتی مرتبط با دانشجویان بین‌المللی داشته باشد. دولت کبک انتظار دارد با اعمال این تغییرات، دانشجویان مستعد و فرانسوی زبان بین‌المللی پس از اتمام تحصیل در کبک بمانند و به رشد اقتصادی این استان کمک کنند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده نموده و تمام خدمات مرتبط با گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به ما بسپارید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

برخی از تغییرات مرتبط با تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان ساکن کانادا و خارج از کبک که از هر یک از 3 دانشگاه انگلیسی زبان Bishop’s University، McGill یا Concordia پذیرش بگیرند؛ 2 برابر خواهد شد. گفتنی است که این افزایش شهریه از پاییز سال 2024 برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد اجرایی خواهد شد. نخست وزیر فرانسوا لگو (François Legault) هدف از این افزایش شهریه را اقدامی برای جلوگیری از کاهش محبوبیت زبان فرانسه در کبک عنوان کرده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که شهریه 3 دانشگاه معرفی شده از مبلغ سالیانه 8.900 دلار به حدود 17.000 دلار افزایش یابد. علاوه بر این، وزیر آموزش عالی کبک (Pascale Dery) اعلام نموده که این تصمیم، برای تقویت بودجه دانشگاه‌های فرانسوی زبان و محافظت از این زبان صورت گرفته است.

این در حالی است که تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی فرانسوی زبان تسریع خواهد شد و کسانی که تحصیلات خود را به زبان فرانسوی به پایان رسانده‌‍‌اند؛ می‌توانند از طریق تغییرات جدید مسیر مهاجرتی برنامه تجربی Québécoise (PEQ)، سریع‌تر اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. به این ترتیب دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط به جای آن‌که مجبور باشند 12 تا 18 ماه تجربه کاری کسب کنند؛ می‌توانند درخواست خود را بلافاصله پس از اتمام تحصیلات ارائه دهند.

تاثیرات مرتبط با تغییرات هزینه تحصیل در کبک بر مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی

افزایش 2 برابری هزینه تحصیل در کبک برای دانشجویان بین‌المللی باعث می‌شود تا تعداد دانشجویانی که تنها با هدف تحصیل ارزان به این استان مهاجرت می‌کنند کاهش پیدا کند و هم‌چنین امکان تحصیل برای ساکنان انگلیسی زبان کبک راحت‌تر شود. تغییرات مسیر مهاجرتی PEQ نیز به عنوان عاملی تشویق کننده برای تحصیل به زبان فرانسوی عمل خواهد کرد و به ماندگاری فارغ‌التحصیلان در استان کبک کمک می‌کند. اگر چه این تغییرات بر مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی به استان کبک تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ اما به ورود دانشجویان بین‌المللی فرانسوی زبان و اخذ اقامت دائم کانادا توسط آن‌ها کمک خواهد کرد.

خدمات تیم ایران کانادا در زمینه مهاجرت به این کشور

شرکت ایران کانادا در زمینه مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به کشور کانادا خدمات متنوعی را به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های تیم ما، مناسب‌ترین مسیر مهاجرتی را انتخاب نموده و تمام کارهای مرتبط با اخذ ویزا را به افرادی متخصص و با تجربه بسپارید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار نماییم.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...