عنوان خبر

بهبود قابل توجه وضعیت بازار کار در کانادا در سال 2023

بازار کار در کانادا همواره از وضعیت ایده‌آلی برخوردار است و بالا بودن نرخ اشتغال و پایین بودن نرخ بیکاری، یکی از دلایل اصلی برای مهاجران سراسر دنیا به این کشور است.

براساس داده‌های جدید منتشر شده ارتباط واضحی بین نرخ اشتغال مهاجران (در سن کار) و مدت زمانی که از ورود آن‌ها به کشور کانادا می‌گذرد، وجود دارد. نتیجه‌گیری کلی درباره این داده‌ها نشان می‌دهد که در سال 2023، مهاجران افزایشی خوبی را در زمینه نرخ اشتغال تجربه کردند که مطابق با تعداد سال‌های پس از ورود به کانادا است. در ادامه مقاله، به تشریح وضعیت بازار کار در کانادا خواهیم پرداخت تا راهنمای مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور زیبا و ایده‌آل باشد. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید ولی نمی‌دانید از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

نرخ اشتغال و بازار کار در کانادا برای مهاجران اصلی در سن کار

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره شد؛ مهاجران اصلی سن کار در سال 2023، افزایش معقولی را در زمینه نرخ اشتغال خود تجربه کردند که مطابق با تعداد سال‌های پس از ورود آن‌ها به کاناداست. در داده‌های منتشر شده، بازار کار در کانادا برای مهاجران بین 25 تا 54 ساله در سال 2023 به نسبت زمان ورود آن‌ها به کانادا مورد بررسی قرار گرفته است. به این ترتیب که مهاجران با بیش از 10 سال ورود به کانادا دارای بالاترین نرخ اشتغال و مهاجران با کم‌تر از 5 سال ورود به کانادا، دارای کم‌ترین نرخ اشتغال بوده‌اند.

ارقام زیر، نرخ اشتغال را با توجه به دسته‌بندی تعداد سال‌های ورود به کانادا و با تمرکز بر سال 2023 مشخص نموده است:

نرخ اشتغال مهاجرانی که 5 سال یا کم‌تر از آن به کانادا مهاجرت کرده‌اند: 77.8 درصد

نرخ اشتغال مهاجرانی که بین 5 الی 10 سال است به کانادا مهاجرت کرده‌اند: 81.9 درصد

نرخ اشتغال مهاجرانی که 10 سال است در کشور کانادا سکونت دارند: 84.5 درصد

نکته مهم این‌که نرخ اشتغال کلی برای مهاجران در سال 2023، 82.6 درصد است که نشان می‌دهد بازار کار در کانادا در وضعیت بسیار مناسبی است. لازم به ذکر است که نرخ اشتغال ساکنان کانادایی تبار (سن 25 تا 54 سال) 86.4 درصد است و تنها 4 درصد نسبت به مهاجران تفاوت دارد.

(نکته تکمیلی: این آمار نشان می‌دهد که نژادپرستی در کانادا هیچ جایی ندارد و کارفرمایان تنها مسئله تخصص کاری را برای استخدام کارمندان خود در نظر می‌گیرند.)

هم‌چنین لازم به ذکر است که آمار مربوط به سال 2023، در مقایسه با سال 2019 (قبل از شروع همه‌گیری ویروس کووید) در بالاترین میزان خود قرار دارد.

نرخ بیکاری و بازار کار در کانادا برای مهاجران اصلی در سن کار

یکی از موارد بسیار مهم برای بررسی بازار کار در کانادا، بررسی نرخ بیکاری در این کشور است که یکی از بهترین آمارها در مقایسه با اکثر کشورهای جهان است. ارقام زیر، نرخ بیکاری را با توجه به دسته‌بندی تعداد سال‌های ورود به کانادا و با تمرکز بر سال 2023 مشخص نموده است:

نرخ بیکاری مهاجرانی که 5 سال یا کم‌تر از آن به کانادا مهاجرت کرده‌اند: 8 درصد

نرخ بیکاری مهاجرانی که بین 5 الی 10 سال است به کانادا مهاجرت کرده‌اند: 5.2 درصد

نرخ بیکاری مهاجرانی که 10 سال است در کشور کانادا سکونت دارند: 4.7 درصد

مواردی که به آن اشاره شد؛ بخشی از داده‌های منتشر شده درباره وضعیت نرخ اشتغال، نرخ بیکاری و بازار کار در کانادا است. در حال حاضر کشور کانادا وضعیت بسیار خوبی را به لحاظ فراوانی موقعیت‌های شغلی دارد و به عنوان یک سرزمین ایده‌آل برای مهاجرانی است که قصد دارند شرایط ایده‌آلی برای زندگی خود بسازند. تیم ایران کانادا در زمینه انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا، دارای تخصص و تجربه بالایی است و خدمات ارزنده‌ای را به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌نماید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با شما ارتباط برقرار کنیم.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...