آزمایش مدیکال کانادا (Medical Test) مجموعه‌ای از تست‌ها و چک‌آپ‌های پزشکی به منظور تشخیص سلامت جسمی و روانی فرد متقاضی مهاجرت به کانادا است. انجام این معاینه پزشکی برای اکثر متقاضیان الزامی است و الزام انجام آن، بستگی نوع ویزای متقاضی، مدت زمان حضور در کانادا، هدف از مهاجرت به کانادا و برخی شرایط دیگر دارد. در این مقاله، هر آن‌چه نیاز است در این باره بدانید را به شما ارائه خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و نمی‌دانید از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از تیم مهاجرتی ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

الزامات ارائه Medical Test برای متقاضیان دریافت ویزای کانادا

اگر متقاضی قصد اقامت در این کشور برای مدت زمان 6 ماه یا کم‌تر را داشته باشد؛ نیازی به انجام آزمایش مدیکال کانادا نخواهد داشت. البته این نکته دارای چند تبصره است. اگر متقاضی قصد دارد در این بازه زمانی در مشاغل خاص (برای مثال، مشاغل مراقبت‌های بهداشتی و درمانی) مشغول به کار شود؛ می‌بایست معاینه‌های پزشکی را انجام دهد. اگر متقاضی برای دریافت ویزای والدین کانادا (سوپر ویزا) اقدام نمود باشد نیز، می‌بایست مدارک مربوط به Medical Test را ارائه کند. هم‌چنین اگر متقاضی طی یک سال گذشته در کشورهایی خاص اقامت داشته باشد؛ می‌بایست در معاینه‌های پزشکی شرکت نماید. به صورت کلی، در شرایط زیر، ارائه مدارک Medical Test الزامی است:

  • متقاضی طی یک سال گذشته و برای حداقل 6 ماه، در یکی از کشورهای تعیین شده توسط IRCC اقامت داشته باشد. (کشور ایران جزء این کشورها نیست)
  • متقاضی قرار است در موقعیت‌های شغلی درگیر با سلامت عمومی جامعه کانادا مشغول به کار شود
  • قصد دارد از طریق سوپر ویزا به کانادا سفر کند.

افرادی که ملزم به انجام آزمایش مدیکال کانادا هستند؛ می‌بایست به یکی از پزشکان مورد تایید IRCC مراجعه نمایند. نکته مهم این‌که انجام این آزمایش، قبل یا پس از درخواست ویزا امکان‌پذیر است. متقاضیان دریافت ویزای کاری یا تحصیلی می‌توانند این اقدام را قبل از درخواست ویزا انجام دهند. در صورت انجام ندادن معاینه‌های پزشکی و ارسال درخواست، چنان‌چه IRCC، نیاز به انجام دادن آن را الزامی ببیند؛ دستورالعمل ارائه مدرک آزمایش مدیکال کانادا را برای متقاضی ارسال می‌نماید. متقاضی پس از ارسال دستورالعمل، 30 روز فرصت خواهد داشت تا برای انجام آن اقدام نماید. بدیهی است که در صورت عدم ارائه مدارک مربوطه، ریجکت شدن درخواست ویزا قطعی خواهد بود.

رد شدن در آزمایش مدیکال کانادا

آزمایش مدیکال کانادا به منظور تشخیص بیماری‌هایی است که ممکن است به سلامت عمومی جامعه کانادا ضربه بزند. معمولا افرادی که دارای سلامت عمومی جسمی و روانی هستند در این معاینه‌های پزشکی با مشکلی روبه‌‎رو نخواهند بود. برخی از بیماری‌هایی که رد شدن آن‌ها قطعی است؛ عبارتند از:

  • اختلالات روحی و روانی از جمله اوتیسم، اختلال یادگیری و ...
  • بیماری‌های قلبی، کبدی و کلیوی
  • بیماری‌های مرتبط با ایمنی بدن از جمله ایدز، لوپوس و ...
  • سرطان
  • سل
  • دیابت
  • هپاتیت
  • بیماری‌های خاصی نظیر اختلال مغزی، سندروم داون

انجام آزمایش مدیکال کانادا اگر چه اقدامی مهم در زمینه مهاجرت به کانادا است؛ اما مرحله سخت و پیچیده‌ای نیست. کافی است مدارک شناسایی، مدارک پزشکی مربوط به سوابق بیماری و جراحی، عینک طبی (در صورت استفاده)، لیست داروهای مصرفی و نتیجه آزمایش‌های قبلی خود را به پزشک مورد تایید IRCC ارائه داده و معاینه‌های مربوطه را در کمال آرامش انجام دهید.

تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی، متخصص و با تجربه، پرونده‌های موفق بسیاری را به سرانجام رسانده است. با استفاده از خدمات ما، از طریق مناسب‌ترین مسیر به کانادا مهاجرت کرده و زندگی ایده‌آلی برای خود و خانواده‌تان بسازید. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.