مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از سریع‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای ورود به کشور کاناداست و همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. طبق آخرین آمارهای سال 2023، تاکنون بیش از 280.000 مجوز تحصیل در کانادا توسط اداره مهاجرت و شهروندی (IRCC) صادر شده است. اما آخرین داده‌های IRCC نشان می‌دهد، درخواست برای استادی پرمیت کانادا در ماه آگوست سال 2023 با کاهش مواجه شده است. در گزارش جدید منتشر شده، تعداد درخواست‌ها نسبت به ماه گذشته، 5 درصد کاهش داشته و به عدد 80.897 پرونده رسیده است. این در حالی است که تعداد درخواست‌ها نسبت به سال گذشته نیز، با افت 9 درصدی مواجه شده است. آمارها حاکی از آن است که تنها دلیل این مسئله، به کاهش تعداد درخواست‌های دانشجویان و دانش‌آموزان هندی مرتبط است. اما چرا دانشجویان هندی نسبت به مهاجرت تحصیلی به کانادا کم علاقه شده‌اند؟ در ادامه مقاله، دلایل آن را بررسی خواهیم نمود. با استفاده از مشاوره‌های رایگان ایران کانادا، مناسب‌ترین مسیر مهاجرت به این کشور را انتخاب نموده و با سپردن کارهای خود به تیم متخصص و با تجربه ما، مهاجرت را به تجربه‌ای خوشایند تبدیل کنید. برای شروع، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

دلایل کاهش درخواست مهاجرت تحصیلی به کانادا توسط دانشجویان هندی

مهاجرت تحصیلی به کانادا توسط دانشجویان هندی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که نیمی از دانشجویان بین‌المللی حاضر در کانادا از کشور هند هستند. براساس برآوردهای فعلی، سال گذشته حدودا 300.000 دانشجو و دانش‌آموز هندی برای تحصیل به کانادا مهاجرت نموده‌اند. اما در ماه اخیر، تعداد درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا از طرف هندی‌ها، 12 درصد کاهش داشته است. 2 دلیل عمده برای این کاهش درخواست ویزای تحصیلی در ماه‌های اخیر ذکر شده است:

اخراج دانشجویان هندی در سال جاری به خاطر جعل نامه‌های پذیرش (LOA)

یکی از مهم‌ترین دلایل اقدامات جدید و تغییرات اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، افشا شدن جعلی بودن 700 نامه پذیرش (LOA) دانشجوی هندی و اخراج تعدادی از آن‌ها بود. این دانشجویان در سال 2018 و 2019، با استفاده از نامه‌های جعلی، استادی پرمیت کانادا را دریافت نمودند. این کلاه‌برداری زمانی مشخص شد که این دانشجویان، تحصیلات خود را به اتمام رسانده و قصد دریافت اقامت دائم کانادا را داشتند. اقدام دولت کانادا و اخراج دانشجویان متخلف هندی، باعث ایجاد نارضایتی در میان متقاضیان هندی تحصیل در کانادا شد و علاقه آن‌ها به مهاجرت تحصیلی به کانادا را کاهش داد.

تنش‌های سیاسی میان دولت‌های کانادا و هند

همه‌چیز از قتل رهبر سیک‌های کانادا در این کشور آغاز شد و جاستین ترودو (Justin Trudeau) نخست‌وزیر کانادا، عوامل دولت هند را در این ماجرا دخیل دانست. دولت هند نیز در اعتراض به این صحبت، دفتر خدمات صدور ویزای خود در کانادا را به حالت تعلیق درآورد و به شهروندان خود درباره سفر به کانادا هشدار داد. وزارت امور خارجه هند نیز به هندوهای ساکن کانادا، به ویژه دانشجویان، توصیه کرد تا از خود به شدت مراقبت نمایند؛ چرا که فعالیت‌های ضد هند و نفرت پراکنی‌های سیاسی در کشور کانادا به شدت افزایش یافته است. این مسئله نیز بر شدت نارضایتی متقاضیان هندی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اثرگذار بوده و به کاهش تعداد درخواست‌ها در ماه‌های اخیر منجر شده است.

فرصت ویژه مهاجرت تحصیلی به کانادا برای دانشجویان دیگر کشورها

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از مهم‌ترین مسیرها برای دولت کانادا در زمینه تامین نیروی کار مورد نیاز این کشور است. براساس گفته‌های مارک میلر (Marc Miller) وزیر مهاجرت کانادا، حضور دانشجویان بین‌المللی، سالانه 20 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کند و یکی از اقدامات ضروری برای رشد اقتصادی کاناداست. با توجه به نیاز کانادا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی و کاهش درخواست‌ها از طرف کشوری مثل هند (به دلیل برخورداری از بیش‌ترین تعداد دانشجویان در این کشور) بدیهی است که دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا از دیگر کشورها، شانس بیش‌تری برای گرفتن استادی پرمیت این کشور خواهند داشت. به علاوه با انتشار برنامه سطوح مهاجرت کانادا از 2024 تا 2026، سیاست‌های مهاجرتی کانادا تغییری نکرده و IRCC با بالاترین ظرفیت، مهاجران را جذب خواهد نمود. اگر قصد دارید از این فرصت ویژه استفاده نموده و با زندگی و تحصیل در کانادا، مسیر رسیدن به رویاهای خود را هموار کنید؛ کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.