مقدمه

یکی از مدارک مهم در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، گرفتن نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) توسط یک دولت استانی یا منطقه‌ای برای میزبانی از دانشجویان بین‌المللی است. معمولا دانشگاه‌هایی که اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کنند از نامه پذیرش تایید شده یا DLI معتبر برخوردارند. اما اتفاقی که درباره لغو پذیرش 504 دانشجوی بین‌المللی Northern College واقع در شهر تیمینز استان انتاریو رخ داد، نشان می‌دهد که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا باید دقت بیش‌تری در انتخاب دانشگاه انجام دهند. Audrey Penner، رئیس و مدیر عامل Northern College درباره چرایی این اتفاقی بیان کرد که کالج، تعهدی نسبت به طرح مسکن دارد و هم‌چنین باید مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان را نیز در نظر بگیرد و به همین دلیل مجبور به لغو پذیرش این تعداد از دانشجویان بین‌المللی شده است. با توجه به اتفاقی که برای دانشجویان بین‌المللی Northern College افتاد؛ متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌بایست علاوه بر اعتبار دانشگاه، وضعیت شهر محل استقرار دانشگاه را نیز مورد بررسی قرار دهند. در ادامه این مقاله، راهکارهایی را برای اطمینان حاصل کردن از اعتبار DLI، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، انتخاب شهر و دانشگاه، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، تحقیق کامل درباره دانشگاه را فراموش نکنید!

اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید؛ برای گرفتن پذیرش از دانشگاه، کالج یا موسسه، با تعداد زیادی از اسامی مواجه خواهید شد. پس بهتر است تحقیقات مفصلی را در رابطه با دانشگاه انجام دهید تا سپس برای دریافت DLI دچار مشکل نشوید. اولین و مهم‌ترین نکته در این تحقیقات، یافتن نام موسسه یا دانشگاه در لیست موسسات آموزشی تعیین شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا است. در صورتی که نام موسسه، کالج یا دانشگاه در این لیست حضور داشت؛ می‌بایست دولتی بودن، خصوصی بودن و یا مشارکتی بودن (دولتی ـ خصوصی) آن را مورد بررسی قرار دهید. هم‌چنین بررسی حداکثر تعداد پذیرش دانشجویان بین‌المللی در سال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد؛ واجد شرایط بودن برنامه‌های تحصیلی دانشگاه برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) است. تقریبا هدف تمام دانشجویان بین‌المللی از اخذ ویزای تحصیلی کانادا، زندگی در کانادا، پیدا کردن شغل و اخذ اقامت دائم این کشور است. اگر برنامه تحصیلی دانشگاه، موسسه یا کالج مد نظر شما واجد شرایط PGWP نباشد؛ اخذ اقامت دائم کانادا بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این موارد، می‌بایست درباره دیگر جنبه‌ها نیز تحقیق کنید. جنبه‌هایی نظیر:

  • قدمت و افتخارات
  • محل استقرار پردیس‌ها و دانشکده‌ها
  • دوره‌های تحصیلی
  • امکانات
  • تعداد دانشجویان بین‌المللی
  • تجربه‌های فارغ‌التحصیلان
  • وضعیت عمومی شهر و منطقه
  • نرخ بیکاری شهر و منطقه
  • فرصت‌های شغلی موجود
  • هزینه‌های زندگی و تحصیل
  • و ...

البته بررسی هر کدام از این موارد با توجه به شرایط متقاضی نیز متغیر است و نیازمند بررسی دقیق است. تیم مشاوران ایران کانادا با بررسی دقیق شرایط شما، مناسب‌ترین دانشگاه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمام مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور، در کنار شما خواهند بود؛ کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

کارهای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به مشاوران رسمی بسپارید

اخذ ویزای تحصیلی کانادا چالش‌های بسیاری دارد و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور، کارهای خود را به مشاوران و وکلای مهاجرتی می‌سپارند. این در حالی است که برخی از افراد با عنوان جعلی وکیل مهاجرتی به دنبال کلاهبرداری از دانشجویان بین‌المللی هستند. از همین رو، ضروری است که متقاضیان از رسمی بودن وکیل مهاجرت خود اطمینان حاصل کنند و اطلاعات شخصی و پول خود را به راحتی در اختیار این افراد قرار ندهند.

شرکت ایران کانادا به عنوان یک موسسه قانونی و معتبر واقع در ونکوور استان بریتیش کلمبیا، خدمات زیادی را به هم‌وطنان عزیز ارائه نموده و پرونده‌های بسیاری را با موفقیت به سرانجام رسانده است. مشاوران ایران کانادا با بررسی دقیق دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسه‌های کانادا اطلاعات جامعی را درباره مهاجرت تحصیلی به این کشور جمع‌آوری نموده و آن را مرتبا به روز رسانی می‌نمایند. شما می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی، شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا بررسی نموده، مناسب‌ترین دانشگاه را در مسیر اخذ ویزای تحصیلی کانادا انتخاب، و تمام کارهای خود را به ایران کانادا بسپارید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.