ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که می‌توانید با آن به کشور زیبا و ایده‌آل کانادا سفر کنید. این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و در تمام زمینه‌های اقتصادی در حال پیشرفت است. کشور کانادا به دلیل سیاست‌های جذب مهاجر، دارای یک فرهنگ متنوع است و متقاضیان سراسر جهان برای زندگی، تحصیل و کار به این کشور سفر می‌کنند. ویزای توریستی یک مجوز مشروط از طرف کشوری است که می‌خواهید به آن سفر کنید و در آن اقامت کوتاه مدت داشته باشید. در ادامه این مقاله توضیحات کامل درباره این ویزای فوق‌العاده را در اختیار شما خواهیم گذاشت. هم‌چنین می‌توانید با تکمیل  فرم ارزیابی اطلاعات بیش‌تری درباره شرایط اخذ این ویزا کسب نمایید.

آشنایی بیش‌تر با ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که در زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV قرار می‌گیرد، یکی از انواع ویزاهای کاناداست که دارنده آن می‌تواند وارد خاک این کشور شده و هر بار تا مدت معینی بماند. ویزای توریستی، تمبری‌ است که روی پاسپورت شما زده می‌شود و شما می‌توانید برای اهدافی مانند تفریح، گردش یا دیدار اقوام و آشنایان خود، از آن استفاده نموده و تا مدت معینی در کانادا اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که این ویزا به 3 صورت صادر می‌شود:

ویزای توریستی سینگل کانادا

با استفاده از این ویزا، متقاضی، یک بار اجازه ورود به کانادا به مدت 6 ماه خواهد داشت.

ویزای توریستی مولتیپل کانادا

اعتبار این ویزا 10 ساله است ولی به خاطر اینکه پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال اعتبار دارد، پس ویزای شما تا انتهای انقضای پاسپورت شما معتبر خواهد بود. جالب این‌که متقاضی، با استفاده از آن می‌تواند به دفعات متعدد وارد خاک کانادا شود. البته با هر بار ورود، سقف اقامت در کانادا تا 6 ماه خواهد بود و با وجود اعتبار ویزا، میزان اقامتی که به متقاضی داده می‌شود تا یک روز پیش از تاریخ انقضای پاسپورت خواهد بود.

سوپر ویزا

این مدل از ویزای توریستی کانادا، یکی از ویزاهای منحصر به فرد کاناداست که اعتباری 10 ساله و مجوز چند بار ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. این ویزا مناسب افرادی است که یکی از اعضای خانواده‌شان در کانادا در حال تحصیل یا زندگی است و می‌خواهند هر از گاهی به او سر بزنند. از همین رو، به این ویزا، ویزای توریستی والدین (به دلیل مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا) نیز گفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره شرایط اخذ این ویزا، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا مشاوران ایران کانادا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنند.

امکان منحصر به فرد ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

جالب است بدانید که دولت کانادا، از اول مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴، به ایرانیانی که با ویزای توریستی در کانادا اقامت دارند، اجازه می‌دهد به آسانی و با کم‌ترین هزینه و بدون پیش نیاز، مجوز کار در کانادا یا تحصیل در کانادا را دریافت کنند. هم‌وطنان عزیز نیز می‌توانند این ویزا را اخذ نمود و پس از ورود به کشور کانادا، از امکان ایجاد شده استفاده نمایند. البته لازم به ذکر است که مدت زیادی تا پایان مهلت استفاده از این امکان باقی نمانده و مشخص نیست که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) آن را تمدید کنید. در نتیجه اگر قصد دارید از این امکان ویزای توریستی کانادا استفاده نمایید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا با شما ارتباط برقرار نماییم.

فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا

هزینه‌ها

هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا، 100 دلار کاناداست و هزینه انجام فرآیند بیومتریک که شامل انگشت‌نگاری در یکی از مراکز VAC سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران است؛ 85 دلار کاناداست. برای هزینه های شرکت هم میتوانید با مشاوران تیم ایران کانادا در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز

اقدام برای ویزای توریستی کانادا حداقل ۳ ماه قبل از زمان سفر، الزامی است تا مشکلی در برنامه‌ریزی‌های شما ایجاد نشود. از مهم‌ترین مدارک برای اخذ این ویزا می‌توان به پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماهه، ارائه فیش حقوقی و گواهی تمکن مالی، ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج (در صورت تاهل)، ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه کارت پایان خدمت (ویژه آقایان) اشاره کرد. لازم به ذکر است که زمان تقریبی برای صدور این ویزا، 100 روز است؛ اما امکان صدور دیرتر یا زودتر نیز وجود دارد. شما می‌توانید برای بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی خود، از کمک مشاوران ایران کانادا استفاده نمایید. هم‌چنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط این ویزا، بخش ویزای توریستی کانادا را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.