مهاجرت تحصیلی به آمریکا هدف بسیاری از دانشجویان سراسر جهان است؛ چرا که دانشگاه‌های این کشور، جزء برترین دانشگاه‌های جهان هستند و کشور آمریکا، سرزمین فرصت‌هاست. در حال حاضر تعداد دانشجویان بین‌المللی آمریکا، 957.457 نفر است و از لحاظ تعداد دانشجویان بین‌المللی، کشور آمریکا دارای رتبه اول است. اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به شما این امکان را خواهد داد که زیر نظر یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی دنیا تحصیل کنید و از به‌روز ترین امکانات آموزشی برخوردار باشید. به علاوه، اخذ ویزای تحصیلی یکی از مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا است و می‌تواند مسیر شما را برای اخذ اقامت این کشور هموار کند. اگر قصد دارید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید؛ فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

چرا مهاجرت تحصیلی به آمریکا؟

کافی است رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهان را مشاهده کنید تا متوجه شوید که اکثر دانشگاه‌های آمریکا جزء رتبه‌های برتر جهان هستند. برای مثال، 26 دانشگاه این کشور جزء 100 دانشگاه برتر رتبه‌بندی QS سال 2024 بوده‌اند.

دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا در زمینه ارائه دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

در کشور آمریکا، انواع فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف در کنار یک‌دیگر زندگی می‌کنند. تحصیل در چنین فضایی، افق فکری و آگاهی شما را گسترده‌تر خواهد نمود.

کشور آمریکا سرزمین فرصت‌هاست و از این لحاظ، فرصت‌های پژوهشی و کارآموزی بی‌شماری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه یا کالج آمریکایی، آینده شغلی شما را، هر جای دنیا که باشید؛ تضمین خواهد نمود.

زندگی و تحصیل در آمریکا، از کیفیت بالایی برخوردار است و استانداردهای کم‌نظیری را برای شما فراهم خواهد نمود. تمام شرکت‌ها و صنایع برتر دنیا در این کشور حضور دارند و جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های علمی از این کشور آغاز می‌شوند.

شرایط کلی تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا

دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا دارای شرایط اختصاصی خود هستند؛ با این حال، شرایط کلی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا به شرح زیر است:

  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا 4 سال، مقطع ارشد 2 الی 3 سال و مقطع دکترا 3 الی 4 ترم (تمام وقت) است.
  • داشتن مدرک زبان معتبر یکی از شرایط اصلی برای گرفتن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است. حداقل نمره IELTS مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی 6 الی 6.5 است. نمره IELTS مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی 6.5 به بالا و حداقل نمره IELTS مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا نیز، 6.5 الی 7 به بالا است. از دیگر آزمون‌های مورد تایید سیستم آموزشی آمریکا، می‌توان به آزمون TOEFL و PTE اشاره کرد.
  • میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی آمریکا، سالانه 28.000 دلار است و برای دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی، 37.000 دلار است.
  • دانشجویان بین‌المللی در سال اول تحصیل، مجاز به کار در محیط خارج از دانشگاه نیستند؛ اما در سال‌های بعدی می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
  • میانگین هزینه تحصیل در مدارس آمریکا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است و سالانه از 11.000 دلار تا 35.000 دلار است.
  • لازم به ذکر است که پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه یا کالج آمریکا، متقاضی می‌بایست فرم I-20 را از دانشگاه دریافت نموده و برای سفارت ارسال کند.
  • تمکن مالی مشخصی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اعلام نشده است؛ اما لازم است که با توجه به شهر و ایالت محل پذیرش تاییدیه مالی به سفارت آمریکا ارائه شود. تاییدیه مالی شامل مواردی چون گردش حساب بانکی، اسناد مالی مربوط به خانواده یا حامی مالی متقاضی می‌شود. نکته مهم این‌که باید حداقل 1.5 برابر مبلغ ذکر شده در فرم I-20، در حساب معرفی شده به سفارت آمریکا وجود داشته باشد.
4-تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا، پس از اتمام دوره 12 ساله دبیرستان می‌توانند برای گرفتن پذیرش اقدام کنند. در نتیجه مدرک فارغ‌التحصیلی 12 ساله، یکی از مدارک اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است. همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد؛ دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی، 4 ساله هستند و برای گرفتن پذیرش از این دوره، شرکت در آزمون‌های ورودی موسسه آموزش عالی مورد نظر و کسب امتیاز مورد نیاز، الزامی است.

آزمون SAT یکی از اصلی‌ترین آزمون‌های ورودی برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آمریکاست. این آزمون، 4 توانایی زبان انگلیسی، ریاضی، خواندن و علوم پایه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. یکی دیگر از آزمون‌های متداول برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های وکالج‌های آمریکا، آزمون American College Testing یا ACT است. علاوه بر این موارد، مدارک شناسایی و تمکن مالی نیز از جمله مدارک الزامی برای گرفتن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا هستند. اگر قصد دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به کشور آمریکا مهاجرت کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار کنیم.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آمریکا 2 سال یا 4 ترم تحصیلی به طول می‌انجامد و داشتن مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی از الزامات آن است. هم‌چون مقطع کارشناسی، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز می‌بایست با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظر، در آزمون‌های ورودی شرکت کنند. از جمله آزمون‌های ورودی مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به GRE، GMAT، LSAT و MCAT شاره کرد.

  • GRE؛ مختص رشته‌های مهندسی
  • GMAT؛ مختص رشته‌های مدیریتی
  • LSAT، مختص رشته‌های حقوق
  • MCAT؛ مختص رشته‌های پزشکی

بدیهی است که برای گرفتن پذیرش در این مقطع، داشتن مدرک زبان معتبر نیز الزامی است. از دیگر مدارک مورد نیاز می‌توان به انگیزه نامه، توصیه نامه، سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی، سوابق پژوهشی و ... اشاره کرد.

5-تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
6-تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا

برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های آمریکا، متقاضی می‌بایست پیش از درخواست پذیرش، درخواست خود را برای چند سوپروایزر یا استاد راهنما ارسال کند. پس از پذیرش درخواست، متقاضی می‌تواند برای درخواست پذیرش در مقطع دکترا اقدام نماید. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا با توجه به رشته و دانشگاه، بین 3 الی 6 سال است. دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا می‌توانند تا 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. داشتن 2 مقاله ثبت شده و هم‌چنین ارائه مدرک زبان معتبر ( آیلتس 7 یا تافل 94) از جمله مدارک مهم برای پذیرش در این مقطع هستند.

تیم مهاجرتی ایران کانادا، ارائه کننده خدمات اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

تیم مهاجرتی ایران کانادا در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دارای یک دپارتمان تخصصی است و از گروه کارشناسان با تجربه و متخصص تشکیل شده است. کارشناسان این دپارتمان، مرتبا لیست دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر آمریکا را به‌روز رسانی نموده و شرایط عمومی و تخصصی هر دانشگاه و کالج را بررسی می‌کنند. مشاوران مهاجرت تحصیلی به آمریکا شرایط و علایق متقاضیان تحصیل در آمریکا را به دقت بررسی نموده و مناسب‌ترین پیشنهادها را ارائه می‌دهند. تیم مهاجرتی ایران کانادا خدمات خود از جمله آماده‌سازی مدارک، گرفتن پذیرش از دانشگاه، گرفتن وقت سفارت، برگزاری جلسات ماک سفارتی، پیک‌آپ ویزا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را با بالاترین استانداردها، به شما هم‌وطنان عزیز ارائه می‌دهد. برای شروع همکاری کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...