Startup Visa یکی از مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت دائم کانادا واسه کارآفرینانی هست که ایده‌های نوآورانه‌ای واسه راه‌اندازی یه کسب‌وکار دارن. این مسیر مهاجرتی به کارآفرینان این امکان رو می‌ده که پس از دریافت نامه حمایت از سازمان‌های مجاز سرمایه‌گذاری، واسه خودشون و تمام اعضای خانواده، درخواست مهاجرت به کانادا رو ارسال کنند. البته لازمه بدونید که داشتن ایده نوآورانه تنها شرط لازم برای استفاده از Startup Visa نیست و متقاضیان استفاده از این برنامه مهاجرتی می‌بایست مسیر تقریبا طولانی و پیچیده‌ای رو طی کنند. به همین خاطر کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی با تجربه و متخصص، یه امر ضروری و اجتناب‌ناپذیره. شما می‌تونید واسه کسب اطلاعات بیش‌تر درباره این مسیر مهاجرتی، فرم ارزیابی رو تکمیل کنید.

مراحل خدمات

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

img

مرحله 01

در ابتدا می‌بایست ایده نوآورانه خودتونُ آماده کنید و واسه‌اش یه بیزینس پلن متمرکز، دقیق و جامع بنویسید و براساس اون، سازمان‌های سرمایه‌گذاری مناسب جهت حمایت مالی رو پیدا کنید.

img

مرحله 02

پس از ارسال بیزینس پلن به سازمان مورد نظر و ارائه موفقیت‌آمیز ایده، نامه حمایت مالی رو دریافت می‌کنید. سازمان مورد نظر هم‌زمان با ارسال نامه حمایت مالی واسه شما، نامه تعهد رو هم واسه اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کنه.

img

مرحله 03

پس از اخذ نامه حمایت مالی می‌بایست مدارک مورد نیاز اخذ ویزای اقامت و ویزای کار (حداکثر 5 نفر) رو تکمیل و واسه اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

آشنایی با سازمان‌های سرمایه‌گذاری جهت دریافت نامه حمایت مالی

Venture Capitals: این سازمان معمولا ایده‌هایی رو مورد بررسی قرار می‌ده که رشد اولیه رو سپری کردن و سوددهی مناسبی دارن و به علاوه با گسترش پیدا کردن، سوددهی میلیون دلاری خواهند داشت.

Angel Investors: این سازمان از سرمایه‌گذاران شخصی و شرکت‌های متوسطی تشکیل شده و در مقایسه با Venture Capitals، قواعد ساده‌تری واسه پذیرش بیزینس پلن‌ها دارن. معمولا این گروه در ازای سرمایه‌گذاری درصدی از سهام شرکت رو دریافت می‌کنه.

Incubators: در واقع شتاب‌دهنده یا مرکز رشد هستن و در قبال خدماتی که ارائه می‌دن؛ مبالغی رو دریافت می‌کنن. انکوباتورها، استارتاپ‌ها رو واسه شروع فعالیت آماده می‌کنن و راه‌های کسب سرمایه رو به مدیران استارتاپ آموزش می‌دن. البته لازم به ذکره که این گروه علاوه بر موارد فوق، روند رشد کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها رو هم مورد بررسی قرار می‌ده.

تمکن مالی مورد نیاز جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا

اداره مهاجرت کانادا جهت محاسبه میزان تمکن مالی مورد نیاز در زمینه ویزای استارتاپ کانادا، از جدول لایکو استفاده می‌کنه.

تعداد اعضای خانواده

نرخ تمکن مورد نیاز برای 6 ماه براساس دلار کانادا

1

13.757

2

17.127

3

21.055

4

25.564

5

28.994

6

32.700

7

36.407

بیش از 7 نفر( به ازای هر نفر)

3.706

ورک پرمیت ویزای استارتاپ کانادا

اخذ ورک پرمیت ویزای استارتاپ کانادا به شما این امکان رو می‌ده تا با عنوان یک کارآفرین وارد کانادا شده و با هدف توسعه کسب‌وکارتون در این کشور مشغول به کار بشید. ورک پرمیت این ویزا تنها 1 سال اعتبار داره ولی تا زمانی که درخواست اقامت دائم شما در حال بررسی هست؛ به شما اجازه کار کردن داده می‌شه. با استفاده از این مجوز، می‌تونید همسر و فرزندان‌تون هم تحت شرایطی با خودتون به کانادا ببرید. برای مثال همسر شما می‌تونه از Open Work Permit کانادا استفاده کنه و فرزندان هم با توجه به شرایط سنی می‌بایست استادی پرمیت یا ورک پرمیت رو دریافت کنن.

شرایط دریافت ورک پرمیت ویزای استارتاپ کانادا

مهم‌ترین شرط دریافت این مجوز، دریافت نامه حمایت مالی از سازمان‌های معرفی شده هست، ولی شرایط دیگه‌ای هم لازمه؛ از جمله:

  • زندگی در هر استانی به جز استان کبک
  • پرداخت هزینه توافق کارفرما به مبلغ 230 دلار
  • تمکن مالی جهت تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده به مدت 6 ماه
Webp.net-resizeimage-3

خدمات شرکت ایران کانادا در زمینه ویزای استارتاپ کانادا

تیم ایران کانادا در زمینه خدمات ویزای استارتاپ، یه پکیج کامل رو در اختیار شما قرار می‌ده؛ خدماتی مثل طراحی ایده، نوشتن بیزینس پلن، ارائه طرح به سازمان‌های مجاز سرمایه‌گذاری، ارائه دفاعیه از طرح، دریافت LOS یا نامه حمایتی، تکمیل مدارک جهت ارائه به سفارت کانادا و اقدام برای گرفتن مجوز کار و ... .

لازم به ذکره که در صورت ریجکت شدن فرد متقاضی، تیم ایران کانادا هزینه فدرال کورت رو پرداخت می‌کنه و از پرونده شما در دادگاه دفاع می‌کنه. شما می‌تونید جهت دریافت مشاوره رایگان و آغاز فرآیند درخواست ویزای استارتاپ کانادا فرم ارزیابی رو تکمیل کنید.

مدت زمان جواب‌دهی اداره مهاجرت کانادا به مجوز کار در کانادا

با توجه به تنوع انواع مجوزهای کار در کانادا، مدت زمان جواب‌دهی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شه که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم. مدت زمان جواب‌دهی اداره مهاجرت کانادا به درخواست مجوز کار پس از انجام فرآیند بیومتریک به 2 دسته تقسیم می‌شود:

سوالات متداول

مدت زمان رسیدگی به ویزای استارتاپ کانادا چه‌قدر هست؟
به صورت میانگین 2 سال طول می‌کشه. شما می‌تونید با ورود به بخش پراسسینگ تایم اداره مهاجرت کانادا، زمان رسیدگی به انواع مسیرهای مهاجرتی رو مشاهده کنید.
آیا با هر کسب‌وکاری می‌تونم از ویزای استارتاپ استفاده کنم؟
خیر؛ کسب‌وکار شما باید خلاقانه باشه و قابلیت رشد بالایی داشته باشه.
آیا ویزای استارتاپ کانادا نیازی به انجام معاینات پزشکی داره؟
بله؛ انجام معاینات پزشکی واسه شما و تمام اعضای خانواده‌تون الزامی هست.
آیا ایده کسب‌وکار می‌بایست هم‌سو با مدرک تحصیلی و سابقه کارم باشه؟
خیر؛ تنها مسئله الزامی اینه که ایده کسب‌وکار شما پروپوزال مشخصی داشته باشه و هدف‌مند باشه و سودآور باشه.
ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...