ورک پرمیت کانادا یکی از راه‌های اخذ اقامت موقت این کشور است و راه‌های متعددی برای اخذ آن وجود دارد. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) بر اهمیت حضور کارگران خارجی در صنعت سینما و تلویزیون این کشور واقف است؛ چون می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای دولت کانادا داشته باشد. کشور کانادا به دلیل هزینه‌های مناسب فیلم‌برداری و تولید و هم‌چنین کمک‌های دولتی، یکی از مکان‌های عالی برای حضور شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی است. به همین دلیل موقعیت‌های شغلی فراوانی در این زمینه فعال است و به دلیل کمبود نیروی کار مناسب در کشور کانادا، اجازه ارائه ورک پرمیت کانادا برای فعالان صنعت سینما و تلویزیون صادر شده است. این فرصت به شرکت‌های کانادایی و بین‌المللی اجازه می‌دهد تا برای تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خود، کارگران خارجی را استخدام نمایند. برای گرفتن اقامت موقت یا دائم کانادا از طریق کار در این کشور، روش‌های متعددی وجود دارد که در بخش مهاجرت کاری به کانادا، به صورت مفصل به آن پرداخته شده است.

مزایا و شرایط ورک پرمیت کانادا برای شرکت‌ها و کارفرمایان کانادایی

 

ورک پرمیت کانادا برای مشاغل حوزه سینما و تلویزیون مشمول ارزیابی‌های تاثیر بازار کار یا LMIA نمی‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا رویه صدور مجوز برای فعالان و متقاضیان این حوزه ساده‌تر و سریع‌تر صورت بگیرد. شرکت‌هایی که قصد دارند از طریق این مجوز، کارگران خارجی را برای موقعیت‌های شغلی خود استخدام کنند؛ می‌بایست شرایط زیر را در نظر بگیرند:

  • حضور متقاضی به عنوان عوامل در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی در حال تولید در کشور کانادا ضروری باشد.
  • پروژه سینمایی یا تلویزیونی در حال تولید، منافع اقتصادی قابل توجهی برای کشور کانادا و ساکنان آن داشته باشد.
  • موقعیت شغلی فرد متقاضی تحت رده دستمزدهای بالای برنامه کارگران خارجی موقت یا TFWP قرار بگیرد.

شرایط و مدارک ورک پرمیت کانادا برای متقاضیان فعالیت در صنعت سینما و تلویزیون

در صورتی که فرد متقاضی قصد داشته باشد از طریق گرفتن موقعیت شغلی در صنایع سینما و تلویزیون ورک پرمیت کانادا را دریافت کند؛ می‌بایست شرایط و مدارک مختلفی را دارا باشد. برخی از این شرایط و مدارک عبارتند از:

  • داشتن پیشنهاد کاری رسمی از طرف یک شرکت یا کارفرمای کانادایی
  • ارائه مدارک مرتبط با تخصص و تجربه در زمینه شغلی
  • اخذ ویزای اقامت موقت کانادا (TRV)

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، خبر مرتبط با مهاجرت هنرمندان به کانادا را مطالعه نمایید.

ایران کانادا، ارائه کننده انواع خدمات منحصر به فرد مهاجرتی

شرکت ایران کانادا با بهره گیری از افراد متخصص و با تجربه، مشاوره‌ها و خدمات مهاجرتی منحصر به فردی را به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌نماید.

برای استفاده از خدمات ما و شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.