ورود به کانادا برای شروع یک دوره تازه از زندگی، همان‌قدر که هیجان‌انگیز و جذاب است؛ چالش‌های بسیاری را نیز به همراه دارد. معمولا متقاضیان پس از اخذ ویزای کانادا، دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند که می‌بایست پس از ورود به این کشور، چه اقداماتی را انجام دهند. اگر چه دولت کانادا خدمات متعددی را به تازه واردان ارائه می‌کند؛ اما داشتن اطلاعات لازم برای آمادگی روبه‌رو شدن با چالش‌های موجود یک ضرورت انکار‌ناپذیر است. در این مقاله با 5 اقدام مهم پس از ورود به این کشور آشنا خواهید. ناگفته نماند که متقاضیان، در صورت همکاری با تیم مهاجرتی ایران کانادا، تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده و حتی پس از ورود به کانادا نیز، از حمایت‌های متعددی برخوردار خواهند شد. برای شروع همکاری با ما، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

1 ـ قبل از ورود به کانادا، محل اقامت خود را قطعی کنید

بهتر است قبل از ورود به کانادا، محل اقامت خود را مشخص کنید تا پس از رسیدن به این کشور، دچار سردرگمی نشوید. برخی از افراد، هتل‌ را برای اسکان کوتاه‌مدت خود انتخاب نموده تا پس از ورود به دنبال مکانی برای اجاره آپارتمان بگردند. اما پیشرفت تکنولوژی و ایجاد پلتفرم‌های آنلاین برای اجاره خانه و آپارتمان، باعث شده تا بسیاری از مهاجران، قبل از رسیدن به کانادا، محل اجاره خود را یافته و قرارداد را نیز امضا کنند. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانید منطقه مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و با توجه به شرایط مالی و نیاز خود، آپارتمان مناسب را پیدا کنید. برخی از بهترین وب‌سایت‌ها برای اجاره مسکن در کانادا عبارتند از:

2 ـ با توجه به نوع ویزا و اقامت، بیمه درمانی مناسب خود را پیدا کنید

داشتن یک بیمه درمانی پس از ورود به کانادا یک امر ضروری است؛ چرا که از صرف هزینه‌های گزاف برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل لازم است که با توجه به نوع ویزای خود (تحصیلی، کاری و ...) برای دریافت بیمه اقدام کنید. انواع بیمه‌های خصوصی در کانادا فعال هستند و خدمات متنوعی را به بیمه شدگان ارائه می‌نمایند. به علاوه، برخی از کارفرمایان کانادایی، پوشش بیمه‌ درمانی گسترده‌ای را برای کارمندان خود ارائه می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی نیز می‌بایست قبل از ورود به کانادا، از داشتن پوشش بیمه درمانی اطمینان حاصل کنند.

3 ـ بلافاصله پس از ورود به کانادا، SIN خود را دریافت کنید

یکی از اقدامات مهم پس از ورود به کانادا، دریافت شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number) است. داشتن SIN برای استخدام در این کشور، چه به عنوان مقیم دائم یا موقت اجباری است. دسترسی به برنامه‌ها و مزایای دولتی نیز بدون شماره بیمه اجتماعی امکان‌پذیر نیست. برای دریافت SIN، اثبات هویت و وضعیت اقامت از طریق کارت اقامت دائم کانادا، کپی مجوز تحصیل در کانادا و مجوز کار در کانادا الزامی است.

اگر قصد دارید با هدف تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کنید؛ دریافت SIN در بدو ورود ضروری است. زیرا برای داشتن اجازه کار در کانادا به این شماره نیاز خواهید داشت. اگر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز به مشاوره دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

4 ـ باز کردن حساب بانکی، اقدامی مهم پس از ورود به کانادا

فرقی نمی‌کند با چه مجوز و هدفی مهاجرت به کانادا را انجام داده‌اید. پس از ورود به کانادا و در اسرع وقت، برای باز کردن یک حساب بانکی اقدام کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. لازم است بدانید که در کشور کانادا، در صورت نداشتن شغل، آدرس دائمی، نداشتن پول، رتبه اعتباری پایین و حتی ورشکستگی نیز می‌توانید حساب بانکی شخصی خود را افتتاح کنید. تنها لازم است که کارت شناسایی معتبری جهت ارائه داشته باشید. برخی از بانک‌های معتبر کانادا جهت افتتاح حساب عبارتند از:

  • Royal Bank of Canada
  • TD Bank
  • Scotiabank
  • Bank of Montreal
  • Canadian Imperial Bank of Commerce

5 ـ ورود به کانادا و لزوم برقراری ارتباط با جامعه

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها پس از ورود به کانادا، برقراری ارتباط با جامعه جدید و آدم‌های متفاوت است. این مورد، در ظاهر کم‌اهمیت‌تر از بقیه به نظر می‌رسد؛ اما تجربه ثابت کرده که مهم‌ترین چالش پس از مهاجرت به کانادا است. اگر قصد دارید در کشور کانادا بمانید و آینده خود را در این کشور بسازید؛ باید بتوانید با مردم و جامعه جدید خود ارتباط سازنده‌ای برقرار کنید. برای رسیدن به این هدف، توصیه می‌شود که هم‌وطنان خود در این کشور را پیدا نموده و از تجربه آن‌ها برای خو گرفتن با جامعه کانادا استفاده کنید. یکی از مزایای فوق‌العاده این کشور، تنوع فرهنگی آن است. پس نسبت به تفاوت‌های خود اصلا نگرانی نداشته باشید و به راحتی با آدم‌های جدید ارتباط برقرار کرده و با این کشور سازگار شوید.

تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی، انواع خدمات مهاجرت به این کشور را ارائه می‌نماید. ما از آغاز تصمیم‌گیری تا پس از رسیدن به مقصد نیز در کنار شما هستیم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا پروسه سخت مهاجرت به یک تجربه شیرین و لذت‌بخش تبدیل شود. برای استفاده از خدمات ما، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.