گپ تحصیلی کانادا یکی از آن مواردی است که می‌تواند مانعی بر سر راه مهاجرت تحصیلی به این کشور باشد. گپ تحصیلی یا Study Gap به صورت کلی به فاصله زمانی میان فارغ التحصیل شدن از یک مقطع تا شروع مقطع بعدی گفته می‌شود. Study Gap می‌تواند تاثیر منفی بر پذیرش متقاضی برای دانشگاه داشته باشد و در صورت گرفتن پذیرش، به عاملی برای عدم اخذ ویزای تحصیلی کانادا منجر شود. با توجه به این موارد، مسئله گپ تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که در مسیر مهاجرت تحصیلی، به آن توجه شود تا مسیر ورود به کشور کانادا به بن‌بست نرسد. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه با این مسئله برخورد کنید و راهکارهای موثری را به شما آموزش خواهیم داد. لازم به ذکر است که یکی از خدمات تیم ایران کانادا، ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی، گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کاناداست. برای شروع همکاری می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از خدمات مشاوره رایگان تیم ما بهره‌مند شوید.

معایب گپ تحصیلی کانادا در مسیر گرفتن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی

گپ تحصیلی کانادا تاثیر منفی بر گرفتن پذیرش از دانشگاه دارد؛ زیرا با طولانی شدن فاصله تحصیل، احتمال این‌که متقاضی دروس خود را فراموش کرده باشد افزایش پیدا می‌کند. این مسئله آمادگی متقاضی برای تحصیل را زیر سوال برده و هیئت پذیرش را از موفقیت دانشجو برای تحصیل در دانشگاه، دل‌سرد می‌کند. نکته بعدی مربوط به بررسی‌های افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درباره پرونده متقاضی، جهت اعطای ویزای تحصیلی کاناداست. افسر اداره مهاجرت نسبت به گپ تحصیلی این‌گونه توجیه می‌کند که متقاضی، قصد ندارد با هدف تحصیل وارد کانادا شود و نیت اصلی او، استفاده از ویزای تحصیلی برای گرفتن اقامت و بازنگشتن به کشور مقصد است.

میزان قابل قبول گپ تحصیلی کانادا چه‌قدر است؟

اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، میزان گپ تحصیلی کانادا را بین 2 الی 5 سال معرفی کرده‌اند و نسبت به آن حساسیت نشان نمی‌دهند. 2 سال گپ تحصیلی برای مقطع کارشناسی و 5 سال گپ تحصیلی برای مقطع ارشد قابل قبول است. این به آن معناست که برای این میزان از فاصله تحصیل مقطع قبلی تا مقطع بعدی، ایرادی نگرفته و آن را طبیعی می‌دانند؛ اما برای فاصله‌های بیش‌تر، ارائه توجیه منطقی الزامی خواهد بود. مسئله گپ تحصیلی کانادا برای تحصیل در مقطع دکترا اهمیتی ندارد و تاثیر منفی در پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نخواهد داشت. با استفاده از خدمات تیم ایران کانادا، تمام موانع شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا را برطرف نموده و امکان زندگی و تحصیل شما در کانادا را فراهم خواهیم کرد. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

چگونه گپ تحصیلی کانادا را توجیه کنیم؟

توجیه گپ تحصیلی کانادا نیازمند ارائه مستندات قوی در پرونده است؛ به گونه‌ای که دانشگاه یا کالج نسبت به توانایی‌ها و دانش فرد متقاضی در حیطه رشته تحصیلی خود قانع شود و افسر اداره مهاجرت نیز نسبت به عدم نیت سوء فرد متقاضی اطمینان حاصل کند. در ادامه با برخی از دلایل قوی توجیه Study Gap آشنا خواهیم شد:

خدمت وظیفه عمومی (ویژه متقاضیان پسر)

یکی از راه‌های عالی برای توجیه گپ تحصیلی کانادا، خدمت وظیفه عمومی ویژه دانشجویان پسر است که می‌تواند وقفه زمانی 2 ساله را توجیه نماید. البته لازم به ذکر است که زمان خدمت وظیفه عمومی یا سربازی، باید پس از فارغ‌التحصیل شدن دانشجو باشد.

بیماری و ارائه مدارک پزشکی معتبر

یکی از راه‌های مناسب برای توجیه گپ تحصیلی، ارائه مدارک پزشکی معتبر درباره بیماری است. البته این بیماری باید به گونه‌ای باشد که ناتوانی از ادامه تحصیل را توجیه کند و در عین حال، جزء بیماری‌های واگیردار نباشد. چرا که می‌تواند به عاملی منفی‌تر از گپ تحصیلی کانادا منجر شود و مانع از ورود شما به کشور کانادا، برای همیشه شود.

مسائل خانوادگی

توجیه Study Gap به دلیل مسائل خانوادگی نیازمند ارائه دلایل قوی و مستدل است و به همین دلیل، کمی سخت به نظر می‌رسد. برای مثال، افراد متاهل می‌توانند (در صورت داشتن فرزند) دلایلی مرتبط با مشکلات بزرگ کردن فرزند یا فرزندان را به عنوان عاملی برای توجیه گپ تحصیلی ذکر کنند.

رزومه تحصیلی قوی و پروژه‌های تحقیقاتی معتبر

برخورداری از رزومه علمی غنی، سابقه تحصیلی قوی، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، داشتن مدرک زبان معتبر و نمره بالا می‌تواند به عنوان عاملی برای توجیه گپ تحصیلی کانادا ارائه شود.

اشتغال به شغل مرتبط با رشته تحصیلی

یکی از موثرترین عوامل در توجیه Study Gap، اشتغال داشتن در موقعیت‌های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی است. کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی کار به یک کشور مهاجرپذیر تبدیل شده و قطعا از افرادی که در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار هستند و از تجربه برخوردارند را با آغوش باز می‌پذیرد. این دلیل می‌تواند به راحتی مسئله گپ تحصیلی کانادا را توجیه نموده و حل کند.

ارائه مدارک تمکن مالی قوی و داشتن منابع مالی در کشور مقصد

این مورد هم به خوبی توجیه کننده گپ تحصیلی است؛ چرا که نشان می‌دهد متقاضی، در طول سال‌های عدم تحصیل، مشغول کسب درآمد بوده است. هم‌چنین داشتن منابع مالی در کشور مقصد مثل ملک، کسب‌وکار و ... به افسر اداره مهاجرت ثابت می‌کند که فرد متقاضی قصد بازگشت به کشور خود را دارد و به دنبال گرفتن پناهندگی کانادا یا اقامت غیر قانونی نیست.

با استفاده از خدمات ایران کانادا، گپ تحصیلی کانادا به راحتی قابل حل است

شرکت ایران کانادا در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی برای هم‌وطنان عزیز از تخصص و تجربه بالایی برخوردار است. تیم ایران کانادا تاکنون، پرونده‌های متعددی را همراه با گپ تحصیلی بالا، به موفقیت به اتمام رسانده است. مشاوران ما، سوابق، شرایط و علایق شما را با دقت بررسی می‌نمایند و سپس مناسب‌ترین راهکارها را به شما پیشنهاد خواهند داد. ما از لحظه تصمیم‌گیری تا ورود شما به کانادا، در کنارتان خواهیم بود و خدمات خود را با بالاترین استانداردها ارائه خواهیم کرد. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.