همه چیز درباره هوم استی کانادا

هوم استی کانادا به معنی اینه که به جای خرید یا اجاره خانه در کانادا، خانواده‌ای بومی با شرایط خودتون رو در کانادا پیدا می‌کنید و با اون‌ها هم‌خونه می‌شید. این روش مدت زیادی هست که رایج شده و شما لازم نیست توی شهر بچرخید تا خونه و خانواده پیدا کنید، بلکه با مراجعه به سایت هوم استی، فرد مورد نظر رو پیدا می‌کنید و در خونه اون ساکن می‌شید. البته می‌تونید از خدمات تیم ایران کانادا نیز در این زمینه استفاده کنید؛ کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید. هوم استی کانادا یه روش ارزان و اجتماعی هست که با پرداخت مبلغی به صاحب خانه؛ با اون‌ها زندگی می‌کنید. در این مدل سکونت نه تنها هزینه‌ زیادی صرف اسکان نمی‌کنید؛ بلکه با زندگی با ساکنان کانادا، فرهنگ کانادایی رو بیش‌تر یاد می‌گیرید و زبان‌تون هم تقویت می‌شه.

اما این روش شاید به تازگی به گوش شما خورده باشه و به عنوان پدر و مادری که فرزند خودتون رو به کانادا می‌فرستید یا دانشجو هستید و الان وقت ساکن شدن شماست، باید بیش‌تر درباره این روش بدونید؛ پس در این مقاله با تیم ایران‌کانادا همراه باشید.

مزایای سکونت به روش هوم استی کانادا

تقویت زبان

هوم استی کانادا یکی از روش‌های موثر تقویت زبان برای ارتباط بهتر با دیگران هست و می‌تونه بر لهجه کانادایی شما هم اثر بذاره و به مرور تسلط خودتون به زبان رو حس می‌کنید. از طرفی، همیشه یکی حضور داره و حاضره تا به شما کمک کنه زبان خودش رو بهتر بفهمید تا بتونه با شما ارتباط بهتری داشته باشه. شاید از طریق مطالعه و به صورت آکادمیک هم بشه در زبان مسلط شد؛ اما این روش کاملا جواب‌گوی نیاز روزانه شما نخواهد بود. شما در کنار خانواده‌ای زندگی می‌کنید که اصطلاحات عامیانه رو هر لحظه تکرار می‌کنن و شما عضوی از خانواده اون‌ها به ‌شمار می‌آید و بدون ترس از تمسخر با کانادایی‌ها یکی می‌شید.

شناخت و هم‌گام شدن با فرهنگ کانادا

با ورود به کانادا سوالات زیادی در ذهن مهاجران شکل می‌گیره که هم به نوع پوشش مربوط می‌شه و هم برخوردهای اولیه فرهنگی برای اون‌ها تازگی داره. با روش هوم استی کانادا و زندگی با خانواده بومی، سازگار شدن با فرهنگ کانادایی خیلی راحت‌تر شکل می‌گیره. البته این مورد برای همه یکی نیست و با مراجعه به سایت هوم استی، بهتره خانواده رو بر اساس شرایط خودتون انتخاب ‌کنید و شاید بخواید فقط یک اتاق از خونه مال شما باشه و کسی کاری با شما نداشته باشه که این مورد هم ممکنه.

زندگی مثل یک کانادایی

در روش هوم استی کانادا برای سکونت، شما یاد می‌گیرید چطور مثل یک کانادایی زندگی کنید و با کارهایی که لازمه در شرایط مختلف انجام بدید آشنا می‌شید. برای مثال در طول هفته با فعالیت‌هاشون آشنا می‌شید و می‌فهمید چطور در یک خانواده می‌شه از کوچک‌ترین چیزها لذت برد. در هوم استی کانادا می‌تونید با یک خانواده در جشن‌ها و تعطیلات و دورهمی‌ها شرکت کنید و از این طریق، عضوی از جامعه پویا و شادکانادا بشید.

معایب سکونت به روش هوم استی کانادا

در هوم استی کانادا ممکنه خانواده‌ای که با شرایط شما هم‌خوانی دارن؛ فاصله زیادی با دانشگاه یا کالج داشته باشن.

حفظ حریم خصوصی در هوم استی، نسبت به اجاره خانه خیلی کم‌تره و بیش‌تر افراد ترجیح می‌دن با صرف هزینه بیش‌تر، خودشون تنها زندگی کنن. اگه حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی برای شما داره؛ شاید گزینه هوم استی، مناسب شما نباشه.

شاید لازم باشه مثل یک پادگان از قوانین اون خونه پیروی کنید و در یک زمان مشخص غذا بخورید، به خونه برگردید و بخوابید.

همه موارد گفته شده باعث می‌شه تعامل شما با دوستان‌تون در کانادا کم‌تر بشه و نتونید از زندگی در این کشور زیبا لذت ببرید.

هزینه هوم استی کانادا

هزینه هوم استی کانادا به شرایط مختلفی بستگی داره و نمی‌شه رقم دقیقی برای اون مشخص کرد؛ مواردی از جمله

محله‌ای که خونه در اون قرار داره

افرادی که با اون‌ها زندگی می‌کنید

امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیره

متراژ آپارتمان و ...

همه این‌ها مواردی هستن که در هزینه تاثیر زیادی دارن و با مراجعه به سایت هوم استی کانادا می‌تونید از هزینه دقیق خونه‌ای که در نظر گرفتید مطلع بشید.

نحوه درخواست هوم استی کانادا

روش سکونت هوم استی کانادا به خاطر فراگیر شدن اون باید منسجم می‌شد و سایت‌هایی این کار رو به دست گرفتن که رابطه بین صاحب‌خونه‌ها و افرادی که به دنبال خونه هستن رو راحت کنند. از طریق وب‌سایت‌های زیر می‌تونید درباره انواع مختلف هوم استی اطلاع کسب کنید و با در نظر گرفتن شرایط خودتون، گزینه مناسب رو انتخاب کنید.

هوم استی کانادا و توصیه‌های کاربردی

نیازهای خودتون رو در نظر بگیرید

قبل از اقدام برای هوم استی کانادا نیازهای خودتون رو بنویسید تا هنگام جست‌وجو، بهترین انتخاب رو داشته باشید. شرایط شما می‌تونه بیش‌تر از قوانین یه خونه اهمیت داشته باشه و لازم نیست به خاطر همگام شدن با ساکنان یه خونه، شرایط خودتون رو در نظر نگیرید. به ‌جز شرایطی که باید براساس اون‌ها انتخاب کنید، برخی شرایط فردی ‌هم ملاک هستن. برای مثال حساسیت‌های غذایی، حساسیت به حیوانات خانگی، گیاه‌خوار بودن و ... .

قوانین رو یاد بگیرید و برای مشکلات خود گفت‌وگو کنید

احترام به شرایط هر خونه و قوانین خانواده در کانادا، زندگی بهتری رو برای شما به ارمغان می‌آره. زمانی که مشکلی به وجود می‌آد و از رفتار میزبان ناراحت هستید؛ بهتره که به‌ جای بدخلقی و حالت تدافعی، به صحبت بشینید و مشکل‌تون رو حل کنید و از طرفی اگر اشتباهی مرتکب شدید با یک معذرت‌خواهی مشکل رو حل کنید.

از سوال کردن و شرکت در فعالیت‌ها نترسید

برای داشتن تجربه بهتر هوم استی کانادا، از ابتدای ورود به خونه با خانواده همراه باشید و هر سوالی دارید بپرسید تا سر صحبت باز بشه و به مرور از فعالیت اون‌‌ها و ساعت انجام فعالیت‌ها در خونه با خبر شید. در برنامه‌های خونه مثل کمک در آشپزی و دیگر موارد شرکت کنید تا از ابتدا صمیمیت لازم برای زندگی بهتر و راحت‌تر ایجاد بشه.

قدردان خانواده باشید

معمولا خانواده‌ها پس از مدتی شما رو عضوی از خودشون می‌دونن؛ پس از زحمات اون‌ها تشکر کنید و بعد از پایان اقامت هم ارتباط‌تون رو حفظ کنید.

سخن آخر

همون‌طور که مطالعه کردید؛ هوم استی کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای سکونت در این کشور هست. استفاده از این روش، هزینه‌های زندگی شما رو کاهش می‌ده و می‌تونید مبلغی که برای این مورد کنار گذاشته بودید رو برای موارد دیگه‌ای هزینه کنید. هوم استی کانادا یکی از بهترین روش‌های برای مهاجرت تحصیلی دانش‌آموزان زیر 18 سال به کاناداست. اگه قصد دارید فرزندان‌تون رو از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا بفرستید؛ می‌تونید از خدمات تیم ایران کانادا استفاده کنید. کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار کنن.

سوالات متداول

بیش‌ترین زمانی که می‌شه به صورت هوم استی کانادا سکونت داشته باشم چه قدر هست؟
برای هوم استی کانادا محدودیت زمانی وجود نداره و تا زمانی که به صورت قانونی مجاز به اقامت در کانادا هستید؛ می‌تونید از هوم استی استفاده کنید.
در صورت نارضایتی می‌تونم میزبان رو عوض کنم؟
عوض کردن میزبان ممکنه نیاز به توضیح دلیل برای سایت باشه و هزینه‌ اضافی ‌هم برای عوض کردن میزبان بپردازید. این مورد در سایت‌های مختلف تفاوت داره.
در طول سکونت می‌تونم با خودم کسی رو به خونه بیارم؟
به عنوان هوم استی کانادا تنها شما در خانه سکونت دارید و برای آوردن همراه به خانه باید با میزبان خودتون صحبت و هماهنگی‌های لازم رو انجام بدید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.