راننده کامیون در کانادا یکی از مشاغل مورد نیاز و پرتقاضای این کشور است. براساس اطلاعات منتشر شده از Trucking HR Canada تعداد کل فرصت‌های شغلی حوزه حمل و نقل در سال 2024 به عدد 55.000 می‌رسد و به همین دلیل متقاضیان این شغل، شانس بالایی برای مهاجرت به کانادا خواهند داشت. جالب این‌که با توجه به وضعیت اقتصادی کانادا، فرصت‌های شغلی این حوزه تا سال 2025 نیز روند افزایشی خود را طی خواهد نمود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و تمام اطلاعات مورد نیاز درباره شغل راننده کامیون در کانادا را به دست آورید. اگر قصد دارید از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید.

آشنایی بیش‌تر با شغل راننده کامیون در کانادا

شغل راننده کامیون در کانادا مختص افراد دارای مهارت در رانندگی کامیون‌های اتاق‌دار یا تریلرهای متصل است. این کامیون‌ها کالا، محصولات و مواد خام را به صورت زمینی از منطقه‌ای (برای مثال کارخانه تولیدی) به منطقه دیگر (برای مثال مراکز توزیع) منتقل می‌نمایند. یکی از الزامات شغل رانندگی کامیون، داشتن اطلاعات زمینه‌ای درباره تعمیرات است. به این دلیل که راننده می‌بایست سلامت کامیون را مورد بررسی قرار داده و از بروز خرابی‌های احتمالی جلوگیری نماید. از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای این شغل می‌توان به تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه، تعهد سازمانی، انضباط، دانش پایه مکانیک خودرو و مهارت‌های رانندگی اشاره کرد.

مسیرهای مهاجرتی برای شغل راننده کامیون در کانادا

به صورت کلی از طریق 3 مسیر مهاجرتی می‌توان برای شغل راننده کامیون در کانادا اقدام نمود:

برنامه مهاجرت استانی (PNP)

در این مسیر مهاجرتی، هر استان کانادا شرایط و الزامات خاص خود را دارد. اما با این حال شرایط کلی عبارتند از: داشتن مدرک تحصیلی متوسطه، ارائه مدارک مهارت‌های رانندگی مورد نیاز. برای اقدام از طریق برنامه مهاجرت استانی، متقاضیان می‌بایست شرایط و موقعیت‌های شغلی هر استان را بررسی نموده و مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهند.

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP)

با استفاده از این برنامه، کارفرمایان کانادایی می‌توانند برای استخدام راننده کامیون در کانادا اقدام نمایند. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه TFWP می‌تواند مسیر اخذ اقامت دائم کانادا را برای متقاضی هموار نماید. البته در بسیاری از موارد، داشتن مجوز LMIA برای کارفرما مورد نیاز است؛ که این مسئله می‌تواند گرفتن پیشنهاد شغلی معتبر از این مسیر را سخت نماید. البته لازم به ذکر است که با اقدام از طریق این برنامه، همسر یا پارتنر فرد متقاضی نیز واجد دریافت مجوز کار است.

اکسپرس انتری

متقاضیان شغل رانندگی کامیون می‌توانند از طریق برنامه‌های زیرمجموعه سیستم اکسپرس انتری، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. منظور از برنامه‌های زیرمجموعه، برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) است. هرکدام از این برنامه‌ها دارای شرایط خاص خود هستند که متقاضی براساس معیارهایی نظیر تحصیلات، توانایی زبان، مهارت‌ها و ... امتیاز CRS کسب کرده و شانس خود را برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) افزایش می‌دهد.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت و گرفتن شغل راننده کامیون در کانادا

برای مهاجرت و فعالیت به عنوان راننده کامیون در کانادا، بسته به مسیر مهاجرتی، مدارک خاصی مورد نیاز است؛ اما به صورت کلی مدارک زیر در تمام مسیرهای الزامی است:

  • پاسپورت معتبر (حداقل 2 سال اعتبار)
  • مدارک شناسایی
  • مدرک زبان معتبر (آیلتس)
  • گواهینامه رانندگی با اعتبار 3 ساله (به متقاضیان ایرانی توصیه می‌شود گواهینامه بین‌المللی داشته باشند)
  • داشتن دعوت‌نامه کاری (درصورت اقدام از طریق TFWP)
  • رزومه کاری
  • ارائه مدارک مالی از جمله صورت‌حساب بانکی
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی

لازم به ذکر است که پس از ورود متقاضی به کانادا، اجازه کار پس از گذراندن آزمون‌های استانی صادر خواهد شد. هر استان و منطقه کانادا، آزمون‌ها و تست‌های جاده‌ای مختص به خود را دارد تا میزان دانش و مهارت فرد متقاضی شغل راننده در کامیون را مورد ارزیابی قرار دهد.

درآمد راننده کامیون در کانادا

بررسی میزان درآمد راننده کامیون در کانادا به موارد زیادی بستگی دارد. مواردی از جمله سطح تجربه راننده، نوع کامیون، میزان مسافت طی شده، منطقه یا استان، شرکت یا کارفرما و ... . با توجه جدیدترین اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Talent.com، متوسط حقوق رانندگان در کانادا 24 دلار در ساعت است که معادل سالانه 46.800 دلار است. البته متوسط درآمد سالانه رانندگان کم‌تجربه 39.000 دلار است. در حالی که اکثر رانندگان با تجربه درآمدی معادل 60.450 دلار در سال را دارند.

با توجه با اطلاعات ارائه شده در این مقاله، واضح است که شغل راننده کامیون در کانادا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و متقاضیان می‌توانند از با احراز شرایط مورد نیاز، به کانادا مهاجرت نموده و در این شغل مشغول به کار شوند. تیم مهاجرتی ایران کانادا در این زمینه از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است. کارشناسان رسمی ما، شرایط شما را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و بهترین پیشنهادها را به شما ارائه خواهند نمود. به علاوه از لحظه تصمیم‌گیری تا رسیدن به مقصد در کنار شما هستند و انواع خدمات مورد نیاز را ارائه می‌نمایند. برای استفاده از خدمات تیم مهاجرتی ایران کانادا، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.