مقدمه

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور است. دانشگاه‌های کانادا در زمینه رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر به دلیل انعطاف پذیری و برنامه‌های درسی اختصاصی در سراسر دنیا مشهور هستند. دانشگاه‌های این کشور، دوره‌های تحصیلی مرتبط با این رشته را به صورت کاملا کاربردی و با توجه به نیازهای بازار کار کانادا طراحی و ارائه می‌کنند. هم‌چنین جدیدترین تحقیقات روز دنیا را رصد کرده و برنامه‌های آموزشی خود را به صورت سالانه به روز رسانی می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق دوره تحصیلی کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید. اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه‌مندید؛ می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی از تیم ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزایای تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا مزایای بسیاری را برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی مهاجرت به این کشور به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل دوره کارشناسی با استفاده از جدیدترین سر فصل‌های حوزه تکنولوژی
  • ارائه مباحث کاربردی و ضروری جهت ورود به بازار کار و کسب درآمد مناسب
  • حضور شرکت‌های متنوع و مطرح مرتبط با علوم کامپیوتر در کشور کانادا
  • وجود بازار کار فوق‌العاده و موقعیت‌های شغلی متعدد برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی علوم کامپیوتر درکانادا
  • حمایت دانشگاه از دانشجویان جهت پیدا کردن بهترین مسیر شغلی و یافتن موقعیت شغلی مناسب

برای مهاجرت به کشور کانادا و تحصیل در این رشته، می‌بایست از یکی از دانشگاه‌های ارائه دهنده دوره کارشناسی علوم کامپیوتر پذیرش گرفته و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

فرآیند تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا تحت 3 عنوان Undergraduate (BA, BSc, BASc) در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. طول دوره تحصیل در هر 3 عنوان، بین 3 الی 4 سال زمان خواهد برد و در سال اول تحصیل به مباحث عمومی پرداخته خواهد شد. سال دوم تحصیل با آموزش مباحث پایه و اساسی در زمینه علوم کامپیوتر سپری خواهد شد و در 2 سال پایانی، مباحث تخصصی و کاربردی براساس نیاز بازار کار جهانی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع ارشد نیز، حوزه کار تخصصی خود را براساس علاقه و مهارت خود انتخاب خواهند کرد.

هزینه تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا به موارد مختلفی از جمله نوع دانشگاه، محل دانشگاه (شهر و استان)، تعداد واحدهای درسی و ... بستگی دارد. اما به صورت کلی شهریه سالانه دانشگاه‌های مختلف کانادا در سال 2023 بین 18.000 الی 61.000 دلار کاناداست. لازم به ذکر است که این مبلغ فقط شهریه تحصیل در دانشگاه است و باید هزینه‌های جانبی مرتبط با زندگی نیز در نظر گرفته شود.

برترین دانشگاه‌های ارائه دهنده کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

دانشگاه

رتبه بندی جهانی Times در سال 2023 (رشته علوم کامپیوتر)

رتبه بندی جهانی US News در سال 2023 (رشته علوم کامپیوتر)

دانشگاه تورنتو

22

27

دانشگاه واترلو

43

51

دانشگاه بریتیش کلمبیا

47

56

دانشگاه مک‌گیل

53

111

دانشگاه آلبرتا

101 الی 125

100

دانشگاه سایمون فریزر

101 الی 125

166

دانشگاه یورک

176 الی 200

319

دانشگاه وسترن

301 الی 400

298

 

مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های ارائه دهنده کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

نام دانشگاه

شهریه سالانه (2023)

دانشگاه کلگری

26.849 دلار کانادا

دانشگاه آکادیا

23.069 دلار کانادا

Memorial University of Newfoundland

20.700 دلار کانادا

دانشگاه نیو برانزویک

20.231 دلار کانادا

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

14.838

 

شرایط پذیرش مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

گرفتن پذیرش مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا، برای هر دانشگاه دارای شرایط به خصوصی است؛ اما به صورت کلی شرایط زیر برای تمام دانشگاه‌ها صادق است:

  • مدرک دیپلم معتبر همراه با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات تحصیلی دبیرستان همراه با ترجمه رسمی
  • نامه SOP (برای برخی از دانشگاه‌ها
  • مدرک زبان معتبر (آیلتس با حداقل نمره 6.5؛ TOEFL IBT با حداقل نمره 85؛ PTE با حداقل نمره 60)

البته همان‌طور که در ابتدا گفته شد، شرایط پذیرش هر دانشگاه مختص به خود است و ممکن است با موارد اعلام شده تفاوت داشته باشد. اگر قصد دارید از دانشگاه به خصوصی پذیرش خود را در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر دریافت کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده نموده و درباره شرایط تخصصی پذیرش اطلاعات بیش‌تری کسب نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

فرصت‌های شغلی پس از اتمام تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا می‌توانند مجوز PGWP را دریافت نموده و با سکونت در کانادا، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و کسب درآمد کنند. در ادامه با برخی از فرصت‌های شغلی متعدد کانادا در زمینه علوم کامپیوتر آشنا خواهیم شد:

برنامه نویس نرم افزار

میانگین درآمد سالانه؛ 68.400 دلار کانادا

مهندس نرم افزار

میانگین درآمد سالانه؛ 81.400 دلار کانادا

توسعه دهنده نرم افزار

میانگین درآمد سالانه؛ 71.200 دلار کانادا

برنامه نویس وب

میانگین درآمد سالانه؛ 66.400 دلار کانادا

مهندس داده

میانگین درآمد سالانه؛ 84.600 دلار کانادا

اگر در کشور کانادا حضور دارید و سال‌های پایانی تحصیل خود در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا را می‌گذرانید؛ می‌توانید جهت دریافت مجوز PGWP، از خدمات تیم ایران کانادا استفاده نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

سخن پایانی

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا تنها یکی از فرصت‌های متعدد برای مهاجرت تحصیلی به این کشور فوق‌العاده است. مهاجرت تحصیلی به کانادا از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند مسیر حرکت شما به سمت اهداف بلندپروازانه‌تان را هموارتر کند. تیم ایران کانادا با ارائه خدمات منحصر به فرد در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و اخذ ویزای تحصیلی کانادا، به هم‌وطنان زیادی کمک نموده تا تحصیل و زندگی ایده‌آل در کشور کانادا را تجربه کنند. شما نیز می‌توانید تمام کارهای خود را به مشاوران متخصص و با تجربه ایران کانادا بسپارید و پروسه سخت و پیچیده مهاجرت را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و آغاز همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.