کابینت سازی در کانادا یکی از آن مشاغل پول‌ساز و پرتقاضا در این کشور است و مسیرهای زیادی برای آن طراحی شده است. مهاجرت به کانادا برای این شغل از طریق کد NOC 72311، برای هم‌وطنان ایرانی امکان‌پذیر است و در حال حاضر، بازار کار بسیار مناسبی دارد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات مورد نیاز درباره درآمد این شغل، میزان تقاضا در استان‌ها و مناطق مختلف، شرایط، الزامات و مسیرهای مهاجرتی آن را به دست آورید. اگر قصد دارید از مسیر مهاجرت کاری، اقامت کانادا را دریافت کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا بهره‌مند شوید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا با شما ارتباط برقرار کنیم.

کابینت سازی در کانادا و شرایط و الزامات مهاجرت

شغل کابینت سازی در کانادا نیاز به شرایط و مدارک پیچیده‌ای ندارد و هر متقاضی با داشتن مهارت و سابقه کار می‌تواند برای آن اقدام کند. شاید مهم‌ترین شرط مورد نیاز جهت مهاجرت از این مسیر، داشتن مدرک زبان معتبر است. شرایط و الزامات کلی عبارتند از:

  • داشتن مدرک زبان معتبر (انگلیسی یا فرانسوی)
  • داشتن سابقه کار مرتبط (حداقل 2 سال)
  • مدرک دوره متوسطه و دیپلم
  • حضور در دوره‌های کارآموزی 4 ساله یا داشتن 4 سال سابقه کار مرتبط و گرفتن مدرک دوره کابینت سازی در کانادا (کالج یا دانشگاه)

برای مهاجرت کاری به کانادا و مشغول شدن در حرفه کابینت سازی، شرط سن تعیین نشده ولی این مسیر مهاجرتی برای افراد بالای 45 سال پیشنهاد نمی‌شود. زیرا متقاضی برای پذیرش در سیستم اکسپرس انتری، امتیاز سن را از دست خواهد داد.

کابینت سازی در کانادا؛ مزایا و معایب آن

از جمله مزایای شغل کابینت سازی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اگر به فعالیت در فضای کارگاهی علاقه‌مندید؛ این شغل یکی از بهترین پیشنهادهاست.
  • این شغل از پتانسیل بالایی برای درآمدزایی برخوردار است و فرد متقاضی با توجه به میزان تخصص و تجربه، قادر است درآمد خود را افزایش دهد.
  • این شغل همیشه از تقاضای بالایی برخوردار بوده و طی سال‌های آینده جزء پرتقاضاترین شغل‌های کانادا خواهد بود. زیرا کشور کانادا با بحران مسکن روبه‌روست و ساخت آپارتمان و خانه جزء اولویت‌های مهم در این کشور است.
  • شغل کابینت سازی در کانادا نیازی به تحصیلات تکمیلی دانشگاهی ندارد.
  • فرد متقاضی می‌تواند به صورت مستقل مشغول به کار شده و کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی نماید.

از جمله معایب این شغل عبارتند از:

  • اگر چه این شغل دارای تقاضای زیادی است؛ اما فضای کار در آن رقابتی بوده و تنها افراد متخصص و دارای سابقه کاری خوب می‌توانند به درآمد بالایی دست یابند.
  • دریافت گواهی‌نامه فنی حرفه‌ای از استان‌های کانادا جزء شرایط کار در این شغل نیست؛ اما در رشد شغلی فرد متقاضی تاثیر ویژه‌ای دارد.
  • داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی یا فرانسوی، یکی از نیازهای اصلی موفقیت شغل کابینت سازی در کانادا است.

مسیرهای مهاجرتی شغل کابینت سازی در کانادا

اکثر مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا برای شغل کابینت سازی قابل استفاده هستند که متقاضی می‌بایست با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین مسیر را انتخاب نماید.

سیستم اکسپرس انتری کانادا

برای شغل کابینت سازی در کانادا، متقاضی می‌تواند از طریق برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) اقدام نماید. برای اقدام از طریق برنامه FSWP، متقاضی براساس معیارهایی مانند سن، میزان تحصیل، مهارت زبان، سابقه کاری و ... امتیاز CRS کسب نموده و از سیستم اکسپرس انتری کانادا، دعوت‌نامه ITA دریافت می‌نماید.

برای اقدام از طریق برنامه FSTP، داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی الزامی است. علاوه بر این داشتن حداقل 2 سال سابقه کار، مهارت زبان، گواهی تمکن مالی و ... جزء شرایط آن است.

برنامه مهاجرت استانی (PNP)

برای اقدام از طریق برنامه مهاجرت استانی، متقاضی می‌بایست شرایط آن استان یا منطقه را دارا باشد. معمولا برای اکثر استان‌ها، داشتن جاب آفر رسمی یکی از شرایط الزامی است.

کابینت سازی در کانادا و میزان درآمد آن

میانگین درآمد کابینت سازی در کانادا براساس جدیدترین پژوهش وب‌سایت Talent.com، 25 دلار در ساعت (معادل 48.750 دلار در سال) اعلام شده است. متقاضیانی که تازه در این حرفه شروع به کار کرده‌اند، می‌توانند درآمدی معادل 40.000 دلار در سال داشته باشند. این در حالی است که افراد باتجربه، شناخته شده و حرفه‌ای می‌توانند درآمد خود را تا 60.000 دلار در سال برسانند. میانگین بالاترین درآمد برای این شغل مربوط به استان بریتیش کلمبیا (24 دلار در ساعت) و میانگین پایین‌ترین درآمد مربوط به استان نیوبرانزویک (19.5 دلار در ساعت) است.

شما می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی، شرایط خود را برای مهاجرت به کانادا و فعالیت در شغل کابینت سازی مورد بررسی قرار دهید..

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.