تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا از محبوبیت بالایی نزد دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان برخوردار است؛ چرا که بازار کار بسیار خوبی دارد و آینده شغلی متقاضیان را تضمین می‌کند. یکی از دلایل مهم محبوبیت این رشته، وجود صنایع، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متنوع در این کشور است و به همین دلیل، موقعیت‌های شغلی مرتبط با مدیریت کسب‌وکار بسیار زیاد است. از همین رو، سیستم آموزشی کانادا نیز دوره‌های تحصیلی مرتبط با این رشته را براساس جدیدترین متدهای آموزشی طراحی و ارائه می‌کند تا نیروهایی متخصص تربیت نموده و روانه بازار کار این کشور کند. در ادامه این مقاله، با تمام اطلاعات مورد نیاز درباره تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا آشنا خواهید شد و درباره بازار کار این رشته در کشور کانادا نیز اطلاعات جامعی را به دست خواهید آورد. اگر قصد دارید با مهاجرت تحصیلی به کانادا، زندگی خود را متحول کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده نموده و شرایط خود را مورد بررسی قرار دهید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار نمایند..

آشنایی کلی با تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا

تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا، یک تصمیم فوق‌العاده برای افرادی است که آینده نگری هوشمندانه‌ای دارند. به این دلیل که بازار کار این رشته و فرصت‌های پیشرفت در آن بسیار زیاد است و آینده شغلی فارغ‌التحصیلان را تضمین می‌کند. موسسه‌های آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، بر کاربرد عملی یادگیری از طریق مطالعات موردی، دوره‌های کارآموزی، برنامه‌های تعاونی و شبیه‌سازی‌های تجاری تاکید دارند. دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند در طیف متنوعی از تخصص‌ها مانند امور مالی، بازاریابی، کارآفرینی، منابع انسانی و تجارت بین‌الملل، مشغول به تحصیل شوند. برنامه‌‎های درسی دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در این حوزه به گونه‌ای طراحی شده تا منعکس‌کننده روندهای فعلی صنعت و تغییرات اقتصادی جهانی باشد و اطمینان حاصل کند که فارغ‌التحصیلان برای تقاضاهای بازار کار کانادا آماده هستند. یک مزیت بسیار مهم تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا، ارتباطات صنعتی قوی بین موسسه‌های آموزشی با شرکت‌ها و صنایع مختلف است. این مزیت به یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان کمک زیادی نموده و فرآیند واجد شرایط شدن برای اخذ اقامت دائم کانادا را هموار می‌نماید.

آشنایی با مقاطع دانشگاهی تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا

تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا در تمام مقاطع دانشگاهی امکان‌پذیر و در نتیجه، فرصت پیشرفت و انجام فعالیت‌های پژوهشی برای دانشجویان بین‌المللی و علاقه‌مند فراهم است. در ادامه هر مقطع به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، پایه‌ای قوی برای طیف گسترده‌ای از مشاغل برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. اکثر برنامه‌های موجود در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دارای یک سرفصل درسی تمام و کمال هستند و آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های اساسی مانند حسابداری، مدیریت مالی، بازاریابی، اقتصاد و اخلاق تجاری را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. مدت دوره تحصیل مقطع کارشناسی در این رشته، 4 سال است و میانگین شهریه سالانه از 20.000 تا 60.000 دلار کانادا متغیر است. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا، می‌بایست مدرک دیپلم دبیرستان را با موفقیت گرفته باشند و از مدرک زبان معتبری (IELTS با حداقل نمره 6) برخوردار باشند.

مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار، برای افرادی مناسب است که به دنبال آموزش پیشرفته و کسب موقعیت‌های برتر در دنیای تجارت هستند. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار را برای اهداف و زمینه‌های شغلی مختلف ارائه می‌دهند. رایج‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل مدیریت کسب‌وکار در در کانادا (مقطع کارشناسی ارشد) شامل موارد زیر هستند:

1 ـ مدیریت بازرگانی (MBA)

2 ـ مدیریت (Master of Mgt)

3 ـ ارشد مالی

4 ـ ارشد بازاریابی

5 ـ مدیریت زنجیره تامین

طول مدت تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا (مقطع ارشد رشته‌های فوق)، بین 1 الی 2 سال و میانگین شهریه سالانه از 35.000 تا 70.000 دلار کانادا است. متقاضیان تحصیل در این مقطع می‌بایست دارای مدرک کارشناسی معتبر باشند و برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای برخی از رشته‌ها (مانند MBA) نمرات آزمون‌های GMAT یا GRE را نیز الزامی بدانند. لازم به ذکر است که پیش‌‎نیاز اکثر برنامه‌های MBA، برخورداری از تجربه کاری مرتبط نیز است. ارائه مدرک زبان معتبر (IELTS با حداقل نمره 6.5) نیز، برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است.

مقطع دکترا

تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا برای مقطع دکترا، فرصتی بی‌نظیر برای تحقیقات علمی، مطالعات پیشرفته و توسعه تخصص در زمینه‌های تجاری خاص فراهم می‌کند. مقطع دکترا برای افرادی مناسب است که مایل به تبدیل شدن به دانش‌پژوه، محقق، استاد دانشگاه و متخصص در زمینه‌های تخصصی دنیای کسب‌وکار هستند. دانشجویان مقطع دکترا می‌بایست با طرح یک سوال و انجام تحقیقات گسترده، پایان نامه خود را تکمیل نموده و به توسعه دانش این رشته کمک نمایند. علاوه بر این، می‌توانند با خدمت به عنوان دستیار آموزشی یا مربی، تجربه تدریس را به دست آورده و برای فرصت‌های آینده آماده شوند.

طول دوره تحصیل مقطع دکترا در این رشته 3 الی 5 سال و میانگین شهریه سالانه 6000 الی 15.000 دلار کانادا است. برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مدرک زبان معتبر از الزامات پذیرش در این مقطع است. علاوه بر آن، تعریف یک پروپوزال تحقیقاتی جامع نیز، جزء شرایط ضروری برای تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا (مقطع دکترا) است.

آینده شغلی تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا، فرصت‌های شغلی متعددی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد؛ چرا که بازار کار کانادا از وضعیت ایده‌آل و پویایی برخوردار است. همین مسئله، تضمین کننده آینده شغلی رشته مدیریت کسب‌وکار در این کشور است؛ چرا که فارغ‌التحصیلان این رشته دارای مهارت‌های رهبری همه‌جانبه، تصمیم‌گیری، حل مسئله و تفکر استراتژیک هستند که مورد توجه بالایی در بازار کار است. برخی از مشاغل و موقعیت‌های شغلی رایج و مرتبط با تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا عبارتند از:

  • تحلیل‌گر کسب‌وکار
  • مدیر بازاریابی
  • تحلیل‌گر مالی
  • مشاور مدیریت
  • مدیر منابع انسانی
  • کارآفرین / صاحب کسب‌وکار
  • مدیر زنجیره تامین
  • مدیر عملیات
  • مدیر مالی
  • کارشناس تجارت بین‌الملل

حقوق فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب‌وکار در کانادا به عوامل مختلفی مانند موقعیت شغلی، سطح تجربه، صنعت و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. حقوق موقعیت‌های ابتدایی به صورت میانگین، سالانه 82.426 دلار کانادا است. متخصصان با تجربه در موقعیت‌های شغلی نظیر مدیر بازاریابی، تحلیل‌گر مالی یا مدیر منابع انسانی، به صورت میانگین، از حقوق سالانه 112.197 دلار کانادا (در شهرهای بزرگی مانند تورنتو، ونکوور، کلگری) برخوردارند.

بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا

برای تحصیل مدیریت کسب‌وکار در کانادا، دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر بسیاری وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کنند. بهترین دانشگاه‌های کانادا در زمینه رشته مدیریت کسب‌وکار (براساس رتبه‌بندی QS سال 2023) عبارتند از:

  • University of Toronto
  • University of British Columbia
  • McGill University
  • Western University
  • University of Montreal
  • University of Alberta
  • Queen's University at Kingston
  • York University
  • Simon Fraser University
  • University of Calgary

بهترین کالج‌های کانادا در زمینه رشته مدیریت کسب‌وکار نیز عبارتند از:

سخن پایانی

گرفتن پذیرش از دانشگاه یا کالج و اخذ ویزای تحصیلی کانادا، یکی از بهترین مسیرها جهت مهاجرت به این کشور زیبا و ایده‌آل است. کشور کانادا از امکانات فوق‌العاده‌ و طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و زندگی آیده‌آلی را برای ساکنان فراهم می‌کند. اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید؛ این نکته را فراموش نکنید که انتخاب مشاور کارآزموده، مهم‌ترین اقدام در مسیر مهاجرت است. تیم مهاجرتی ایران کانادا از کارشناسان خبره و با تجربه‌ای تشکیل شده که پرونده‌های موفق بسیاری را در کارنامه دارند. با بازدید از پیج اینستاگرام ایران کانادا و بررسی میزان رضایت مشتریان، از خدمات مهاجرتی ما اطمینان پیدا خواهید کرد. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.