نامه اتستیشن یا PAL تاییدیه‌ای است که به وسیله دولت‌های استانی کانادا ارائه شده و تمام جزئیات پذیرش متقاضیان تحصیل در کانادا مشخص می‌کند. این نامه بخشی از آپدیت‌های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در زمینه صدور ویزای تحصیلی کانادا است. IRCC به تمام استان‌ها و مناطق کانادا اعلام نموده که می‌بایست تا تاریخ 31 مارس 2024، فرآیندی برای صدور Provincial Attestation Letter، برای دانشجویان بین‌المللی در نظر بگیرند. لازم به ذکر است که IRCC اعلام کرده پس از این تاریخ، هرگونه درخواست مجوز تحصیل در کانادا که بدون نامه PAL دریافت شده باشد را برمی‌گرداند. در ادامه این مقاله با نامه PAL بیش‌تر آشنا شده و الزامات آن شرح داده خواهد شد. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل، کشور کانادا را انتخاب کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا بهره‌مند شوید.

چه کسانی ملزم به دریافت نامه اتستیشن (PAL) هستند؟

طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در 5 فوریه و سپس آپدیت آن در 27 فوریه، افراد زیر نیازمند دریافت نامه اتستیشن هستند:

  • اکثر متقاضیان تحصیل در کانادا در مقاطع پس از دوره متوسطه (تمام متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی)
  • اکثر متقاضیان تحصیل در برنامه‌‎های فارغ‌التحصیلی بدون مدرک؛ برای مثال دوره‌های اعطای گواهینامه (certificate programs) و دوره‌های دیپلما (graduate diplomas)

بر این اساس، اکثر متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌بایست همراه با نامه پذیرش (LOA) که توسط موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI) صادر شده؛ نامه اتستیشن را به عنوان مدرکی مبنی بر این‌که دانشجو تحت تخصیص استانی یا منطقه‌ای در نظر گرفته شده، ارائه دهند. اما برخی از متقاضیان دریافت استادی پرمیت کانادا، نیاز به دریافت این نامه نخواهند داشت.

چه افرادی نیاز به دریافت نامه اتستیشن (PAL) ندارند؟

این دسته از متقاضیان تحصیل در کانادا، نیازی به دریافت نامه اتستیشن نخواهند داشت:

  • متقاضیان تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه.
  • دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا.
  • متقاضیان بازدید از کانادا یا برنامه تبادل دانشجویان در حال تحصیل در موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI).
  • افرادی که در حال حاضر، مجوز معتبر تحصیل در کانادا یا مجوز کار در کانادا را دارند (به علاوه، افرادی که قصد تمدید مجوز خود را دارند).
  • اعضای خانواده دارنده مجوز تحصیل یا کار در کانادا (اعضایی که در کانادا حضور دارند).
  • متقاضیانی که قبلا تاییده مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کرده‌اند و به زودی وارد خاک کانادا خواهند شد.
  • متقاضیانی که درخواست خود را قبل از تاریخ 22 ژانویه 2024 ارسال کرده‌اند.

نحوه دریافت نامه Attestation چگونه است؟

در حال حاضر تنها 3 استان بریتیش کلمبیا، آلبرتا و کبک، پروسه دریافت نامه اتستیشن را طراحی و اجرایی کرده‌اند. لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌بایست به منظور دریافت این نامه، با کالج‌ها و دانشگاه‌های خود مکاتبه نمایند. لازم به ذکر است که ظرفیت اعلام شده برای استان بریتیش کلمبیا در سال 2024، به منظور پذیرش متقاضیان در مقاطع کالج و کارشناسی، 83.000 پرونده خواهد بود. اطلاعات تکمیلی در این زمینه، به محض انتشار، در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

تیم ایران کانادا با دارا بودن صدها پرونده موفق در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌ها و اخذ استادی پرمیت کانادا، از تجربه بالایی برخوردار است. کارشناسان ما، شرایط متقاضیان تحصیل در کانادا را به دقت مورد بررسی قرار داده و بهترین پیشنهادها را ارائه می‌نمایند. برای استفاده از خدمات منحصر به فرد تیم ایران کانادا، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.