مهاجرت به کانادا هدف اصلی بسیاری از هم‌وطنان عزیز برای داشتن یک زندگی و درآمد ایده‌آل است. بسیاری از افراد، تمام اهداف آینده خود را براساس مهاجرت برنامه‌ریزی کرده و موفقیت در این امر، برای ایشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این بین، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) موظف‌اند؛ دقت بالایی به خرج داده و از ورود افراد ناشایست به این کشور، حراست کنند. بررسی صحت اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی مهاجرت به کانادا، یکی از وظایف این سازمان‌هاست. در ادامه، با اشاره به یک یک پرونده اخیر دادگاه فدرال، نحوه راستی‌آزمایی اطلاعات توسط IRCC و CBSA، و عواقب ارائه اطلاعات نادرست را بررسی خواهیم نمود. تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی، پروسه پیچیده مهاجرت را به یک تجربه لذت‌‎بخش تبدیل خواهد نمود. برای استفاده از خدمات ما، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

مهاجرت به کانادا و بررسی صحت اطلاعات متقاضی از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

اگر قصد دارید مهاجرت به کانادا را به سرانجام رسانده و اقامت دائم (PR) را دریافت کنید؛ می‌بایست نسبت به صحت اطلاعات اعلام شده به IRCC اطمینان کامل داشته باشید. در پرونده اخیر دادگاه فدرال کانادا، مردی به عنوان کارگر ماهر، درخواست اقامت دائم کانادا را ارسال کرده بود. افسر ویزا پس از بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه شد که این متقاضی در درخواست خود، به مشارکت خود با یک شرکت خاص اشاره نکرده است. وب‌سایت شرکت مذکور، فرد را به عنوان رئیس اجرایی خود معرفی نموده بود. افسر ویزا برای بررسی بیش‌تر، صفحه لینکدین این متقاضی را بررسی و اطمینان حاصل کرد که وی، جزء اعضای هیئت مدیره شرکت است. درخواست این مرد برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم به دلیل ارائه نادرست اطلاعات مالی رد شد.

با توجه به این پرونده، واضح است که IRCC تمام اطلاعات موجود در اینترنت را برای بررسی صحت اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی مورد بررسی قرار می‌دهد. در نتیجه ارائه صحیح اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که نحوه ارائه اطلاعات برای مهاجرت به کانادا دارای پیچیدگی‌های خاصی است و دریافت کمک از مشاوران متخصص و با تجربه یک امر الزامی است.

عواقب ارائه نادرست اطلاعات هنگام درخواست مهاجرت به کانادا

افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) نسبت به مغایرت اطلاعات اعلام شده با واقعیت‌های سخت‌گیر هستند و یک مغایرت می‌تواند به رد درخواست منجر شود. برخی از اقدامات IRCC درباره این مسئله عبارتند از:

  • ممنوعیت ورود به کانادا به مدت حداقل 5 سال
  • ثبت یک سابقه دائمی کلاهبرداری در پرونده درخواست مهاجرت به کانادا
  • لغو وضعیت اقامت دائم یا شهروندی کانادا
  • اخراج از کشور کانادا

متقاضیان می‌بایست با توجه به مسیر مهاجرت خود، تمام جوانب را در نظر بگیرند و اطلاعات خود را به درستی در درخواست خود ثبت کنند. تیم مهاجرتی ایران کانادا، با تجربه بالا در زمینه به سرانجام رساندن موفقیت‌آمیز پرونده‌های متعدد، پشتیبان شما در مسیر مهاجرت به این کشور خواهد بود. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.