هزینه‌های اخذ مجوز تحصیل در کانادا در سال 2024، براساس مبلغ جدید اعلام شده برای تمکن مالی محاسبه خواهد شد. این به روز رسانی از اوایل دهه 2000 بدون تغییر و روی مبلغ 10.000 دلار مانده بود و از ابتدای ژانویه سال 2024 با مبلغ 20.635 دلار به ازای هر نفر محاسبه می‌شود. البته علاوه بر مبلغ تمکن مالی، می‌بایست هزینه‌های سفر و شهریه سال اول دانشگاه یا کالج نیز در نظر گرفته شود. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اذعان می‌کند که مبلغ در نظر گرفته شده قبلی برای تمکن مالی منسوخ شده و نشان‌دهنده هزینه واقعی زندگی در کانادا نیست. وزیر مهاجرت کانادا (Marc Miller) بیان کرد که این افزایش هزینه، برای کمک به جلوگیری از آسیب‌پذیری و استثمار دانشجویان و دانش‌آموزان اجرایی شده است. با توجه به شرایط جدید ایجاد شده، هزینه‌های اخذ مجوز تحصیل در کانادا، در مقایسه با دیگر مقاصد تحصیلی محبوب دنیا در چه وضعیتی است؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم. اگر قصد دارید از طریق اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت کنید؛ می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی، از تیم ایران کانادا مشاوره رایگان بگیرید.

هزینه‌های تحصیل در کانادا و دیگر کشورهای محبوب حوزه مهاجرت تحصیلی

هزینه‌های تحصیل در کانادا (سال 2024) اگر چه با افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو شده اما هم‌چنان با سایر مقاصد تحصیلی محبوب دنیا مطابقت دارد. بودجه مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در استرالیا، سالانه معادل 21.826 دلار کانادا و در نیوزلند، سالانه معادل 20.340 دلار کانادا است. هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلستان نیز از 15.680 دلار کانادا تا 20.447 دلار کانادا نیز متغیر است. این در حالی است که ایالات متحده آمریکا، مبلغ تمکن مالی برای دانشجویان بین‌المللی را سالانه حداقل 10.000 دلار آمریکا تعیین کرده است. لازم به ذکر است که مقاصدی چون فرانسه، آلمان و دانمارک، هزینه‌های کم‌تری را برای زندگی دانشجویان بین‌المللی تعیین کرده‌اند.

با وجود کم‌تر بودن هزینه تمکن مالی برخی از کشورها، کانادا هم‌چنان به عنوان مقصد برتر دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. این مدعا از طریق مطالعه جدید گروه خدمات آموزشی بین‌المللی (IDP) درباره انتخاب کانادا توسط دانشجویان سراسر جهان به عنوان بهترین مقصد تحصیلی، قابل اثبات است. بیش از 25 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی، کانادا را به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی، انتخاب نمودند. البته این مورد، تنها یکی از دلایل برتری کانادا نسبت به دیگر مقاصد تحصیلی دنیاست.

دلایل برتری تحصیل در کانادا نسبت به دیگر مقاصد تحصیلی دنیا

تحصیل در کانادا به دلایل مختلفی، بهترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان است. در ادامه با برخی از این دلایل آشنا خواهیم شد:

شهرت سیستم آموزشی

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا همواره در بین بهترین‌ها در سطح جهانی قرار می‌گیرند و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهند. سرفصل‌های سیستم آموزشی کانادا با تمرکز بر آموزش‌‌های کاربردی تبیین شده تا فارغ‌التحصیلان آماده ورود به بازار کار باشند.

امن‌ترین کشور دنیا

کشور کانادا از سوی یکی از شرکت‌های مطرح بین‌المللی بیمه به عنوان امن‌ترین کشور دنیا شناخته شده است. نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است و خدمات ایمنی و بهداشتی در بالاترین سطح به شهروندان و ساکنان این کشور ارائه می‌شود.

امکان کار پاره وقت دانشجویی

دانشجویان بین‌المللی کانادا اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و به صورت تمام وقت در ایام تعطیلات مشغول به کار شوند.

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

یکی از مزایای قابل توجه تحصیل در کانادا، استفاده از مجوز PGWP است که به دانشجویان فارغ‌التحصیل اجازه می‌دهد بسته به طول دوره تحصیل، بین 8 ماه تا 3 سال در کانادا بمانند و تجربه کاری کسب کنند. این تجربه کاری، یکی از مهم‌ترین امتیازات برای متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا است. مطالعه IDP عنوان کرده که 63 درصد از دانشجویان بین‌المللی، به منظور انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی، مجوز کار پس از تحصیل را در اولویت قرار می‌دهند. این مطالعه هم‌چنین اعلام کرده که 72 درصد دانشجویان بین‌المللی، پس از تحصیل برای گرفتن مجوز کار اقدام می‌کنند.

فرصت‌های شغلی فراوان

یکی از مهم‌ترین دلایل تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‎المللی، فرصت‌های شغلی فراوان این کشور است. شرکت بریتانیایی Givetastic در مطالعات اخیر خود، کشور کانادا را از بین 56 کشور دنیا، به عنوان برترین مقصد کاری جهان معرفی نموده است.

شرکت ایران کانادا؛ همراه و پشتیبان شما در مسیر اخذ مجوز تحصیل در کانادا

شرکت ایران کانادا در زمینه اخذ مجوز تحصیل در کانادا از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است و تاکنون پرونده‌های بسیاری را با موفقیت به سرانجام رسانده است. مشاوران ایران کانادا با بررسی دقیق شرایط و علایق متقاضیان، مناسب‌ترین رشته، دانشگاه و شهر را معرفی نموده و تمام خدمات مرتبط با گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را با بالاترین استانداردها ارائه می‌کند. برای استفاده از مشاوره‌های رایگان، فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نماییم.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.