کار هم‌زمان با تحصیل در کانادا از از پاییز سال 2024 به 24 ساعت در هفته می‌رسد. این در حالی است که خط مشی موقت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) که از سال 2022 تصویب شده بود؛ به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار بدون محدودیت را می‌داد. در 29 آپریل، IRCC اعلام کرد که دیگر این خط مشی را تمدید نمی‌کند و ساعات کار دانشجویی در کانادا که قبل از 2022، 20 ساعت در هفته بود را 4 ساعت، افزایش خواهد داد. براساس این قانون جدید، دانشجویان بین‌المللی هم‌چنان می‌توانند در طول تعطیلات تحصیلی برنامه‌ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی و زمستانی، به صورت تمام وقت کار کنند. در ادامه این مقاله، کار هم‌زمان با تحصیل کشور کانادا را با دیگر کشورهای مهم از نظر جذب دانشجویان بین‌المللی بررسی خواهیم نمود. اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا را انتخاب کنید؛ می‌توانید از مشاوران تیم ایران کانادا، مشاوره رایگان بگیرید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

میزان کار هم‌زمان با تحصیل کانادا و دیگر کشورهای مقصد دانشجویان بین‌المللی

میزان کار هم‌زمان با تحصیل در کانادا با سایر مقاصد برتر دانشجویان بین‌المللی برابری می‌کند و حتی در مواردی بالاتر نیز است. براساس گزارش ژانویه 2024، 6 کشور مقصد برتر دانشجویان بین‌المللی در سال 2023 به شرح زیر بودند:

کشور مقصد

درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی

آمریکا

17 درصد

انگلستان

11 درصد

کانادا

10 درصد

فرانسه، آلمان و استرالیا

6 درصد

 

در ادامه، قانون کار دانشجویی در این کشورها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

آمریکا: دانشجویان بین‌المللی که با ویزا F-1 در این کشور مشغول به تحصیل هستند؛ مجاز به 20 ساعت کار در طول هفته هستند. در طول تعطیلات سالانه نیز اجازه کار تمام وقت به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود.

انگلستان: دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در نهایتا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

فرانسه: دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در طول سال، 964 ساعت (معادل 60 درصد از سال کار قانونی) کار کنند که معادل 21 ساعت در هفته محاسبه می‌شود.

استرالیا: حداکثر ساعت کار هم‌زمان با تحصیل دارندگان ویزای دانشجویی، در هر دوره دو هفته‌ای حین تحصیل، به مدت 48 ساعت است. در طول تعطیلات نیز، امان کار بدون محدودیت وجود دارد.

آلمان: دانشجویان بین‌المللی حق دارند در طول تحصیل خود، حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

با توجه به موارد عنوان شده، کشور کانادا از لحاظ میزان ساعات کار هم‌زمان با تحصیل در وضعیت مناسبی قرار دارد. نکته مهم دیگر این‌که وجود موقعیت‌های شغلی متعدد، به دانشجویان بین‌المللی کانادا کمک می‌کند تا به راحتی شغل پیدا کرده و درآمد مناسبی داشته باشند. برای استفاده از خدمات جامع تیم مشاوره ای ایران کانادا در زمینه اخذ مجوز تحصیل در کانادا و سایر کشورها، فرم ارزیابی را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.