مصاحبه سفارت کانادا معمولا برای گرفتن اقامت دائم (PR) و اخذ شهروندی کانادا برگزار می‌شود. هر ساله نسبتی از تازه واردان می‌بایست در مصاحبه با یک افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) شرکت کنند. این مصاحبه‌ها اغلب آخرین مرحله در فرآیند درخواست هستند و می‌توانند برای واجد شرایط بودن یک متقاضی برای دریافت PR مهم باشند. در ادامه این مقاله درباره دلایلی که ممکن است باعث درخواست مصاحبه شود؛ نکاتی را ارائه خواهیم نمود. هم‌چنین توصیه‌های مهمی را برای موفقیت در این مصاحبه ارائه می‌نماییم. اگر قصد گرفتن اقامت دائم کانادا (PR) را دارید؛ می‌توانید از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید. فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

دلایل درخواست مصاحبه سفارت کانادا توسط IRCC

مصاحبه سفارت کانادا و درخواست آن تا حد زیادی در اختیار افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) است. دلایل چنین درخواستی معمولا کمک به تایید اطلاعاتی است که توسط متقاضی برای گرفتن PR و یا شهروندی ارسال شده است. اطلاعات مورد نیاز برای تایید می‌توانند جزئیات مربوط به تجربه کاری، سوابق شخصی، ارزیابی توانایی زبان، قصد مهاجرت به کانادا و یا حتی تایید هویت متقاضی باشند. برای درخواست‌های مربوط به اسپانسرشیپ، مصاحبه‌ها اغلب برای تایید رابطه متقاضی اصلی و فرد حامی و یا تایید صمیمانه بودن روابط همسر / پارتنر است. علاوه بر این، درخواست مصاحبه ممکن است به خاطر اطلاعات گم شده یا ناقص ارائه شده در درخواست متقاضی برگزار شود. هم‌چنین ممکن است اطلاعات ارائه شده، افسر IRCC را نسبت به قبول درخواست راضی نکرده باشد.

توصیه‌های مهم برای شرکت در مصاحبه سفارت کانادا

متقاضیان شرکت در مصاحبه سفارت کانادا می‌بایست خود را برای ارائه‌ای بی‌نقص آماده کنند. توصیه‌های زیر برای افراد شرکت کننده قطعا مفید خواهد بود:

درخواست و اطلاعات خود را به طور کامل بررسی کنید

افسر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) قبل از برگزاری مصاحبه، پرونده متقاضی را به دقت مورد مطالعه قرار می‌دهند. به همین دلیل، متقاضی نیز می‌بایست اطلاعات و اسناد مربوطه خود را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. یکی از موارد مهم برای افسر مهاجرت، تطابق اطلاعات پرونده با صحبت‌های متقاضی در جلسه مصاحبه است.

واضح و شفاف ارتباط برقرار کنید

یکی از دلایل برگزاری جلسه مصاحبه سفارت کانادا، بررسی توانایی زبان متقاضی است. متقاضی می‌بایست برای شرکت در این جلسه، زبان خود را تقویت نموده و با شبیه‌سازی مصاحبه‌ها، با آمادگی کامل در این جلسه شرکت کند. متقاضی می‌بایست هنگام صحبت با افسر IRCC اضطراب نداشته باشد و به آرامی و واضح سخن بگوید. انتقال اطلاعات با زبانی ساده و قابل درک نیز بسیار مهم است.

صداقت خود را نشان دهید

ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه هم درباره ارسال اطلاعات به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) و هم در هنگام صحبت با افسر مهاجرت بسیار مهم است. افسران مصاحبه کننده معمولا از تجربه بالایی برخوردارند و به خوبی متوجه صحبت‌های اغراق‌آمیز و اطلاعات نادرست شما خواهند شد.

استراتژی درستی درباره چالش‌ها داشته باشید

یکی از موارد مهم در مصاحبه سفارت کانادا، پاسخ به سوالات چالش‌برانگیز و رفع نگرانی‌های مطرح شده از سوی افسر IRCC است. در چنین موارد، فرد مصاحبه شونده نباید حالت تدافعی داشته باشد و می‌بایست با روش‌های دیپلماتیک و سازنده به سوالات پاسخ دهد. مصاحبه شوند باید تلاش کند نگرانی‌های افسر را رفع کرده و صداقت خود را به خوبی به نمایش بگذارد.

در طول مصاحبه سفارت کانادا، سوال بپرسید

مصاحبه شونده باید فردی فعال باشد و تنها پاسخ‌گوی سوالات افسر نباشد. منظور از جمله قبل این است که مصاحبه شونده می‌بایست ابهامات خود را با پرسش سوالات درست رفع نموده و درباره فرآیند پیگیری درخواست خود نیز مطلع شود. افسران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) وظیفه دارند که هر نوع سوال یا نگرانی فرد متقاضی را برطرف کنند.

چگونه از مصاحبه سفارت کانادا معاف شویم؟

بهترین راه برای معافیت از مصاحبه سفارت کانادا، اطمینان حاصل نمودن از ارائه اطلاعات کامل است. هر چه مدارک و اسناد مربوط به درخواست کامل‌تر باشد؛ احتمال دریافت معافیت نیز بیش‌تر است. در چنین مواردی، کمک گرفتن از کارشناسان رسمی و با تجربه مهاجرت، بسیار موثر است. تیم ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و رسمی، پرونده متقاضیان را به دقت بررسی نموده و بهترین نتایج را به ارمغان می‌آورند. برای استفاده از خدمات منحصربه‌فرد ما، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.