عنوان مقاله

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از اصلی‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور توسعه یافته است و فراهم بودن بستر مناسب آن باعث شده تا افراد زیادی به مهاجرت از این راه ترغیب شوند. سالانه بسیاری از دانشجویان جهان برای بهره‌مندی از شرایط مناسب تحصیلی راهی این کشور می‌شوند تا در کنار برخورداری از امکانات پیشرفته؛ برای اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنند. اگر علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان

مهاجرت تحصیلی این امکان را فراهم می‌کند تا در کشوری زندگی کنید که به لحاظ رفاه اجتماعی و اقتصادی در سطح بالایی قرار دارد. اگر بخواهیم مواردی که باعث می‌شوند بیش‌تر افراد برای مهاجرت، کانادا را انتخاب کنند لیست کنیم؛ به هر مورد باید به قدر کافی بپردازیم تا حق مطلب ادا شود. مهم‌ترین موردی که به عنوان مزیت تحصیل در کانادا شناخته می‌شود مربوط به آینده شما و عزیزان‌تان است و همین مورد قانع‌کننده‌ترین دلیل خواهد بود. از شرایط محیطی و آب و هوای آن که بگذریم؛ کانادا یکی از مهم‌ترین کشورهایی است که برای افراد متخصصی چون شما، آینده شغلی خوبی را نوید می‌دهد. این کشور که پذیرش مهاجر به روش‌های مختلف را در سیستم کار خود قرار داده، به روش مهاجرت تحصیلی به کانادا، بهای بیش‌تری اختصاص داده است. از آن جهت که اقدام از این طریق، نیروی کار متخصص کانادا را تضمین خواهد نمود.

برای پیدا کردن شغل مناسب، در کنار مدرک تحصیلی و کارآموزی مناسب مربوط به رشته خود، ارتباط درست با دیگر افراد اهمیت زیادی دارد. از این رو وقتی متوجه می‌شویم کانادا کشوری چند زبانه است؛ می‌دانیم که ارتباط گرفتن در این کشور کار دشواری نخواهد بود و به راحتی می‌توانیم برای شغل خود شبکه‌سازی کنیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا

مهاجرت تحصیلی به کانادا این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا زیر نظر یک سیستم آموزشی معتبر تحصیل کنید. کانادا کشوری است که برای هر رشته تحصیلی یک یا چند دانشگاه معتبر جهانی دارد که سالانه میزبان دانشجویان زیادی هستند. اگر بخواهیم شرایط دانشگاهی و تحصیلی آمریکا با کانادا را بررسی کنیم، متوجه شرایط ساده‌تر تحصیل و اقامت کانادا خواهیم شد. کانادا بستر مناسب و راحتی برای درخواست پذیرش تحصیلی فراهم نموده و هم‌چنین می‌توان امید بیش‌تری به کار تمام وقت هنگام تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی داشت. به همین دلیل است که محصلان و فارغ‌التحصیلان کالج‌های این کشور، توصیه می‌کنند افراد دیگر نیز تحصیل خود را در کانادا بگذرانند.

برای پیدا کردن شغل مناسب، در کنار مدرک تحصیلی و کارآموزی مناسب مربوط به رشته خود، ارتباط درست با دیگر افراد اهمیت زیادی دارد. از این رو وقتی متوجه می‌شویم کانادا کشوری چند زبانه است؛ می‌دانیم که ارتباط گرفتن در این کشور کار دشواری نخواهد بود و به راحتی می‌توانیم برای شغل خود شبکه‌سازی کنیم.

در بین دانشگاه‌های معتبر کانادا، 3 دانشگاه در لیست صد دانشگاه برتر جهان قرار دارند و 17 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان و 27 دانشگاه در لیست 1000 دانشگاه برتر دیده می‌شوند. دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا، 3 دانشگاه برتر کانادا هستند که جزء 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. البته لازم به ذکر است که این رده‌بندی معیار دقیقی برای انتخاب دانشگاه و مهاجرت تحصیلی به کانادا نخواهد بود؛ زیرا برای مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه اول دانشگاه کانادا در زمینه کامپیوتر را به خود اختصاص داده و به صورت کلی در رده سوم قرار دارد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با هدف تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری، دندان‌پزشکی و ... مزایای زیادی دارد. وجود بستر مناسب تکنولوژی برای هر رشته تحصیلی لازم است و این الزام در رشته پزشکی اهمیت بیش‌تری دارد. با تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی کانادا، بهترین و به روز ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. کانادا از مجهزترین دانشگاه‌های پزشکی برخوردار است و در کنار آن پژوهشگاه‌های معتبری دارد که دانشجو را تنها با تحصیل آکادمیک تنها نمی‌گذارد و او را تشویق به شرکت در کشفیات جدید می‌کند. میزان درآمد سالانه یک پزشک در کانادا چیزی بالغ بر 150 هزار دلار کانادا است و این میزان درآمد برای پزشکان با تجربه به 300 هزار دلار نیز می‌رسد و کم‌ترین میزان درآمد پزشک در این کشور، سالانه 45 هزار دلار است.

تحصیل در رشته‌های مهندسی جزء محبوب‌ترین رشته‌ها جهت مهاجرت تحصیلی به کاناداست. دانشگاه‌های این کشور در زمینه رشته‌های مهندسی از اعتبار بالایی برخوردارند و به همین دلیل فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها نیز از موقعیت خوبی برخوردار خواهند بود. به همین دلیل می‌توان اطمینان حاصل نمود که برای رشته مهندسی موقعیت‌های شغلی زیادی وجود دارد. هم‌چنین در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی کشور کانادا، بیش از رشته های دیگر امکان بورسیه تحصیلی وجود دارد. میانگین درآمد سالانه مهندسان به طور میانگین 72 هزار دلار است که مهندسان با تجربه به راحتی درآمد خود را به 100 هزار دلار نیز می‌رسانند. همچنین پایین‌ترین میزان درآمد یک مهندس در کشور کانادا، سالانه 50 هزار دلار است. میزان درآمد سالانه یک پزشک در کانادا چیزی بالغ بر 150 هزار دلار کانادا است و این میزان درآمد برای پزشکان با تجربه به 300 هزار دلار نیز می‌رسد و کم‌ترین میزان درآمد پزشک در این کشور، سالانه 45 هزار دلار است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم‌چون دیگر شیوه‌های مهاجرتی دارای شرایط به خصوصی است که دارا بودن آن، پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را تضمین می‌کند. شما برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا می‌بایست حداقل معدل 13 مدرک دیپلم را داشته باشید. هم‌چنین قبولی در آزمون‌های معتبر زبان یکی دیگر از مدارک اصلی برای پذیرش در دانشگاه‌های کاناداست. لازم به ذکر است که برای پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه‌های کانادا، حداقل معدل 15 مدرک کارشناسی الزامی است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا؛ یکی از راحت‌ترین مسیرهای مهاجرتی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقایسه با دیگر مسیرهای مهاجرتی، راحت‌تر است و چالش‌های کم‌تری خواهد داشت. البته برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌بایست شرایط مورد نیازی که در بخش‌های قبلی به آن پرداخته شد را دارا باشید. البته تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نیز چالش‌های خود را دارد؛ برای مثال، سطح زبان خوب یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت زیادی دهید. پروسه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و در بهترین حالت، 3 الی 5 ماه به طول می‌انجامد. هم‌چنین دریافت ویزا نیز 2 الی 4 ماه زمان لازم دارد و این زمان‌بندی‌ها در ایده‌آل‌ترین شرایط است و ممکن است برای همه یک‌سان نباشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و فرصت کار هم‌زمان با تحصیل

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای شما شرایطی فراهم می‌کند که در کنار دوره تحصیلی خود بتوانید درآمد خوبی هم داشته باشید. در کانادا دانشجویان خارجی می‌توانند بدون نیاز مجوز کار، 20 ساعت در هفته کار کنند. کار هنگام تحصیل در کانادا نیاز به مجوز کار ندارد اما شماره SIN NUMBER مورد مهمی است که برای کار الزامی است. SIN NUMBER یک شماره ملی 9 رقمی است که برای افرادی با اقامت دائم، دانشجوها و افرادی که برای کار وارد کانادا می‌شوند صادر می‌شود.

کار در دانشگاه

معمولا در بیش‌تر دانشگاه‌ها، شرایط کار در خود دانشگاه فراهم شده است و دانشجویان از روش‌های مختلف می‌توانند به صورت تمام وقت و بدون محدودیت برای دانشگاه کار کنند. گاهی مدیریت دانشگاه بستری فراهم می‌کند تا دانشجوها براساس رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند که این مورد می‌تواند کار پژوهشی، تحقیقاتی یا هر چیز دیگری باشد. هم‌چنین سازمان‌های دانشجویی موجود در کانادا سعی می‌کنند برای شما کار مربوط به رشته خودتان را پیدا کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و استفاده فرد همراه از فرصت فوق‌العاده Open Work Permit کانادا

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم؛ دوری از خانواده در هنگام تحصیل می‌تواند شرایط فکری و روحی ما را تا حدی پایین بیاورد. دوره تحصیل هم برای شما و هم خانواده‌تان دوران خاصی خواهد بود و همراهی عزیزان می‌تواند فشار مهاجرت را تا حد زیادی کاهش دهد. چه چیزی بهتر از این‌که رویای همیشگی مهاجرت تحصیلی به کانادا را با عزیزان خود شریک شویم و در بهترین تجربه زندگی خود با خانواده باشیم. ویزای همراه، به اعضای درجه یک خانواده فرد متقاضی اعطا می‌شود؛ البته لازم به ذکر است که فرزندان می‌بایست کم‌تر از 18 سال داشته باشند.

اما بهترین مزیت مهاجرت تحصیلی به کانادا، نوع ویزایی است که به صورت رایگان و بدون هیچ شرطی به فرد همراه اعطا می‌شود. مجوز Open Work Permit کانادا به لحاظ مزایا یکی از بهترین ویزاهای کار کاناداست و به فرد همراه (همسر فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا) به صورت رایگان اعطا می‌شود. این در حالی است که برای گرفتن این ویزا به صورت جداگانه، شرایط زیادی وجود دارد و گرفتن آن، هزینه‌های زیادی برای فرد متقاضی خواهد داشت.

نتیجه گیری:

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین مسیرها برای مهاجرت به کانادا و زندگی در یک کشور فوق‌العاده است. اگر چه شرایط پذیرش مهاجران توسط اداره مهاجرت کانادا روز به روز در حال آسان‎‌تر شدن است اما برای موفقیت در گرفتن پذیرش و اخذ موفقیت‌آمیز ویزای تحصیلی کانادا، کمک گرفتن از مشاوران با تجربه یک امر ضروری است. شرکت ایران کانادا با تیمی حرفه ای به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط‌تان، مناسب‌ترین دانشگاه را انتخاب نمایید و در تمام مسیر گرفتن پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا در کنار شماست. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا از مشاوره‌های رایگان ما بهره‌مند شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.