مقدمه

زندگی و تحصیل در ونکوور، طی سال‌های اخیر به بالاترین هدف بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا تبدیل شده. سرعت بالای پیشرفت در تمام زمینه‌ها، این شهر رو به یکی از مقاصد مهاجرتی برتر جهان تبدیل کرده؛ به گونه‌ای که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان سراسر جهان برای تحصیل و زندگی به این شهر زیبا مهاجرت می‌کنن. جمعیت شهر ونکوور در سال 2023، حدود 2.71 میلیون نفر تخمین زده شده و حدود 40 درصد از این تعداد رو مهاجران تشکیل می‌دن. اگه مایلید درباره هزینه‌های زندگی و تحصیل در بزرگ‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا اطلاعات جامعی کسب کنید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. هم‌چنین اگه علاقه‌مند به دریافت مشاوره‌های تخصصی هستید؛ می‌تونید فرم ارزیابی رو تکمیل کرده و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید.

چرا زندگی و تحصیل در ونکوور؟

زندگی و تحصیل در ونکوور، به گواه آمار، از کیفیت بسیار بالایی برخورداره و به عنوان پنجمین شهر برتر دنیا در این زمینه شناخته می‌شه. مهم‌تر این‌که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هم در رتبه پنجم دنیا قرار داره و از این لحاظ، در کشور کانادا بی‌نظیر هست. بسیاری از ساکنان ونکوور، تحت پوشش بیمه خدمات پزشکی MSP  (Medical Service Paln)هستن و اکثر هزینه‌های درمانی رو دولت تامین می‌کنه و این خدمت درباره مهاجران این شهر هم صدق می‌کنه. یکی از مزایای زندگی و تحصیل در ونکوور در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا، طبیعت بکر، چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا و فعالیت‌های تفریحی زیاد هست. ونکوور علاوه بر اینکه یه مقصد مهاجرتی جذابه، به عنوان یه یکی از مقاصد مهم گردشگری کانادا هم به شمار میآد. آب و هوای ونکوور در دسته اقیانوسی معتدل قرار داره و بیش‌تر ایام سال، به عنوان محلی ایده‌آل برای زندگی شناخته می‌شه. تابستان‌های ونکوور، گرم ولی کوتاه مدته و در بیش‌تر ایام سال ابری و بارانی هست. برخی دیگه از مزایای زندگی و تحصیل در ونکوور عبارتند از:

یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا و نرخ جرم و جنایت بسیار پایین

دارای بیش از 120 پارک و وجود انواع تفریح‌ها نظیر غواصی، کایاک سواری و ...

سیستم حمل و نقل عمومی مدرن

موقعیت‌های شغلی فراوان

وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر

هزینه‌های زندگی و تحصیل در ونکوور

هزینه‌های تحصیل در ونکوور

اطلاع داشتن از شهریه مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها، یکی از موارد بسیار مهم در محاسبه هزینه‌های زندگی و تحصیل در ونکوور هست. تحصیل فرزندان مهاجران کانادا در مدارس دولتی ونکوور رایگان هست ولی تحصیل در مدارس و کالج‌های خصوصی مستلزم پرداخت شهریه‌ست. در حال حاضر در ونکوور، 23 مدرسه خصوصی وجود داره که شهریه سالانه اون‌ها از 24000 دلار کانادا تا 52.225 دلار کانادا، متغیر هست. این تفاوت فاحش به دلیل نوع مدرسه، امکانات مدرسه و مهم‌تر از همه مقطع تحصیلی مد نظر هست.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور برای دانشجویان بین‌المللی براساس آمار سال 2023، به صورت سالانه از 17,000 دلار کانادا تا 50,000 دلار کانادا متغیر هست. در واقع شهریه سالانه به نوع دانشگاه، نوع رشته دانشگاهی و مقطع تحصیلی کارشناسی یا مقطع ارشد بستگی داره.

هزینه اجاره خانه در ونکوور

اجاره خانه یکی از مهم‌ترین مواردی هست که برای محاسبه هزینه زندگی و تحصیل در ونکوور، می‌بایست محاسبه بشه. مجله"شهر ونکوور کانادا" آپارتمان یک خوابه ارزان قیمت را 2300 دلار ذکر کرده، که شامل هزینه‌هایی مثل اینترنت و برق و گاز نیست. اگه بخواید به اینترنت خانگی وصل بشید، باید ماهانه حدود  80 دلار برای اینترنت در نظر بگیرید. در نتیجه اگه قصد زندگی و تحصیل در ونکوور رو دارید؛ به طور میانگین باید ماهیانه 2500 دلار کانادا رو برای هزینه اجاره خانه در نظر بگیرید. جدول زیر براساس آخرین آمارهای هزینه اجاره خانه در ونکوور آماده شده:

اجاره وخدمات رفاهی

هزینه ماهانه

آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر (40 متری)

2300 دلار

آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر (80 متری)

3200 دلار

قبض برق، آب و ...

65 دلار

اینترنت

80 دلار

 

هزینه‌های جانبی در ونکوور

هزینه‌های زندگی و تحصیل در ونکوور، تنها به شهریه دانشگاه و اجاره خانه محدود نمی‌شه و مواردی مثل سیستم سرمایشی و گرمایشی، بنزین، تعمیرات و ... رو هم می‌بایست در نظر بگیرید. برخی از این هزینه‌ها عبارتند از:

خدمات جانبی

هزینه ماهانه به ازای هر نفر

حمل و نقل

163 دلار

غذا

573 دلار

هزینه‌های خوراکی در ونکوور

(هزینه این موارد براساس قیمت‌گذاری سوپر‌مارکت‌های ونکوور جمع‌آوری شده است)

یک تکه سینه مرغ = 8 دلار کانادا

12 عدد تخم مرغ = 5 دلار کانادا

1 عدد نان تازه = 0.80 سنت کانادا

1 کیلو سیب زمینی = 1.40 دلار کانادا

1 کیلو سیب = 1.85 دلار کانادا

1 کیلو گوجه فرنگی = 1.85 دلار کانادا

1 کیلو برنج سفید = 1.75 دلار کانادا

1 لیتر شیر = 1.25 دلار کانادا

آشنایی با برخی از بهترین دانشگاه‌های ونکوور

دانشگاه The University of British Columbia

نام دانشگاه بریتیش کلمبیا The University of British Columbia یا به اختصار UBC معمولا در رتبه‌بندی‌های معتبر، به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا شناخته می‌شه. این دانشگاه قدیمی که در سال 1908 تاسیس شده، در 10 کیلومتری مرکز شهر قرار داره و تجهیزات آموزشی و تحصیلی زیادی رو در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌ده. دانشگاه UBC در جدیدترین رتبه‌بندی Shanghai رتبه 44 جهان رو کسب کرده و دارای 30 دانشکده تخصصی در رشته‌های مختلف هست. این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی رو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا پذیرش می‌کنه. اگه به زندگی و تحصیل در ونکوور علاقه‌مندید، گرفتن پذیرش این دانشگاه می‌تونه آینده درخشانی رو در زمینه شغلی برای شما رقم بزنه.

دانشگاه The Simon Fraser University

یکی دیگه از دانشگاه‌های دولتی ونکوور دانشگاه سایمون فریزر Simon Fraser University یا به اختصار SFU هست. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS سال 2023، رتبه 328 جهان رو کسب کرده و یکی از دانشگاه‌های معتبر تحقیقاتی کاناداست. یکی از مزایای این دانشگاه، داشتن خوابگاه‌های دانشجویی هست و دانشجویان بین‌المللی با گرفتن پذیرش این دانشگاه می‌تونن در هزینه‌های زندگی و تحصیل در ونکوور صرفه جویی کنن. این دانشگاه دارای 8 دانشکده تخصصی هست و رشته‌های تحصیلی متنوعی رو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا ارائه می‌کنه.

دانشگاه Fairleigh Dickinson University

دانشگاه Fairleigh Dickinson ونکوور یا به اختصار FDU، یه دانشگاه آمریکایی و خصوصی هست که در سال 2007 تاسیس شده. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و ارشد، دانشجویان بین‌المللی رو پذیرش می‌کنه. برای کسب اطلاعات کامل درباره این دانشگاه، مقاله معرفی دانشگاه Fairleigh Dickinson ونکوور رو مطالعه کنید.

دانشگاه University Canada West

دانشگاه UCW در سال 2004 و در مرکز شهر ونکوور تاسیس شده و رشته‌های متنوعی رو در مقاطع کارشناسی و ارشد ارائه می‌کنه. این دانشگاه با وجود این‌که هنوز 20 سال از تاسیسش نمی‌گذره؛ موفق شده رتبه 5 ستاره رو از سیستم QS دریافت کنه. با مطالعه مقاله معرفی دانشگاه UCW می‌تونید تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این دانشگاه رو کسب کنید.

سخن آخر

زندگی و تحصیل در ونکوور می‌تونه شرایط ایده‌آلی رو برای تحقق رویاهای شما هم‌وطنان عزیز فراهم کنه. شما می‌تونید با تکمیل فرم ارزیابی، از مشاوره‌های تیم ایران کانادا استفاده کنید. ما شرایط شما رو به دقت بررسی کرده و بهترین پیشنهادات رو در اختیارتون می‌ذاریم. به علاوه، تمام کارهای مربوط به گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا رو هم واسه‌تون انجام می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت کار سختی نیست؛ چون ما با یه تیم کنارتیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.