زندگی در تورنتو هدف اصلی بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کاناداست؛ چرا که به عنوان قلب تپنده کانادا شناخته می‌شود و یکی از برترین شهرهای دنیا در زمینه‌های مختلف است. مهاجرت به کانادا با هدف تحصیل و کار در این کشور، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجران سراسر دنیاست و دولت این کشور نیز، شرایط فوق‌العاده‌ای را برای جذب مهاجر ایجاد نموده است. انتخاب شهر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرتی در این زمینه است؛ چرا که شهرهای کانادا، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی شهر تورنتو پرداخته و شما را با تمام زوایای این شهر به لحاظ هزینه‌های زندگی، تحصیل، کار و ... آشنا خواهیم نمود. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید (با هدف کار یا تحصیل)؛ این مقاله می‌تواند راهنمای مفیدی برای تصمیم‌گیری شما باشد. به علاوه، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا از مشاوره‌های رایگان ماه بهره‌مند شوید.

زندگی در تورنتو و آشنایی بیش‌تر با آن

 

برای زندگی در تورنتو، ابتدا می‌بایست با جنبه‌های مختلف این شهر آشنا شده تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. تورنتو، مرکز استان انتاریو و در بخش ساحلی شمال غرب دریاچه انتاریو واقع شده است و با استان کبک از سمت شرق و ایالت نیویورک و میشیگان ایالات متحده آمریکا از سمت جنوب شرقی و غربی در ارتباط است. جمعیت این شهر حدودا 3 میلیون نفر است و از این لحاظ، به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود و درصد زیادی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل داده‌اند. براساس آمارهای غیر رسمی، بیش از 140 ملیت و زبان مختلف در این شهر حضور دارند و در یک فضای چند فرهنگی، در حال زندگی با یک‌دیگرند. تورنتو، محل حضور بسیاری از صنایع و شرکت‌های مختلف ملی و بین‌المللی است و به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای پیدا کردن شغل ایده‌آل است. آب و هوای تورنتو در فصل‌های مختلف، دارای شرایط خاص خود است و در واقع، فرصت زندگی در یک شهر چهار فصل را برای ساکنان فراهم می‌کند. زمستان‌های تورنتو سرد و برفی است و برای کسانی که از هوای سرد بیزارند و مستعد سرماخوردگی هستند؛ زندگی در تورنتو گزینه مناسبی نیست. البته هیچ جای نگرانی نیست؛ چرا که یکی دیگر از گزینه‌های فوق‌العاده برای مهاجرت به کانادا، شهر ونکوور است.

مزایای زندگی در تورنتو

در بخش قبلی، برخی از مزایای زندگی در تورنتو را به صورت ضمنی ذکر نمودیم و از امکانات آن سخن گفتیم. تورنتو شهری با بیش از 100 محله است و تراکم جمعیتی بالایی دارد و به همین دلیل، برخورداری از امکانات مختلف شهری یک امر الزامی است. تورنتو از لحاظ امکانات مختلف، به عنوان یک شهر مدرن به حساب می‌آید و خدمات متنوعی را به ساکنان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کشور کانادا به عنوان امن‌ترین کشور دنیا نیز شناخته می‌شود و شهر تورنتو نیز، یکی از امن‌ترین شهرهای این کشور است. در ادامه برخی از مزایا و معایب زندگی در تورنتو را به صورت تیتروار، ذکر خواهیم نمود.

مزایا

تنوع فرهنگی بسیار بالا

برخورداری از بزرگ‌ترین بازار کار کانادا

سیستم پیشرفته و مدرن تحصیلی در تمام مقاطع

دارای اماکن تفریحی و سرگرمی زیاد و متنوع

دارای یکی از برترین سامانه‌های حمل و نقل عمومی

یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا و پایین بودن نرخ جرم و جنایت

معایب

هزینه‌ زندگی بالا در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا

شلوغی و ترافیک

زمستان‌های سرد

آلودگی هوا در فصل تابستان

هزینه‌های زندگی در تورنتو

برای زندگی در تورنتو با هدف تحصیل یا پیدا کردن شغل، اطلاع از هزینه‌های زندگی، مسکن، خورد و خوراک و ... یک امر الزامی است. در ادامه با برخی از هزینه‌های زندگی در تورنتو براساس آخرین آمار ارائه شده، آشنا خواهیم شد.

هزینه تحصیل در تورنتو

مشخص کردن یک هزینه ثابت برای تحصیل در تورنتو، امری غیر ممکن است؛ زیرا در این شهر، دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار زیادی وجود دارند و هرکدام از آن‌های دوره‌های تحصیلی زیاد و متنوعی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌نمایند. علاوه بر این، دولتی یا خصوصی بودن موسسه آموزشی نیز در شهریه اثر گذار است و بدیهی است که بسته به نوع مدرک (دیپلما، کارشناسی، کارشناسی ارشد و ...)، شهریه نیز متغیر خواهد بود. برای مثال، میانگین شهریه در Tyndale University، که ارزان‌ترین دانشگاه تورنتو به شمار می‌آید؛ سالانه 15.000 الی 17.000 دلار کاناداست و شهریه مقطع کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در University of Toronto، سالانه 60.510 دلار کاناداست. اگر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و انتخاب رشته و دانشگاه مناسب، نیاز به مشاوره دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار نماییم.

هزینه اجاره خانه در تورنتو

مهم‌ترین هزینه متقاضیان مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو، اجاره خانه یا آپارتمان است که هزینه بالایی نسبت به دیگر شهرهای کانادا دارد. در جدول زیر، آخرین آمار مربوط به هزینه‌های اجاره خانه در تورنتو به صورت میانگین ارائه شده است:

اجاره وخدمات رفاهی

هزینه ماهانه

آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

2584 دلار

آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

4260 دلار

قبض برق، آب و ...

210 دلار

اینترنت نامحدود ماهانه

76 دلار

 

هزینه‌های جانبی در ونکوور

هزینه‌های زندگی در تورنتو تنها به شهریه دانشگاه و اجاره خانه محدود نمی‌شود و می‌بایست مواردی مثل هزینه حمل و نقل، بنزین، وسایل سرمایشی و گرمایشی را نیز در نظر گرفت. در جدول زیر با برخی از این هزینه‌ها آشنا خواهید شد:

خدمات جانبی

هزینه ماهانه به ازای هر نفر

حمل و نقل

156 دلار

میانگین هزینه إذا

634 دلار

زندگی در تورنتو و تحصیل در دانشگاه‌های این شهر

University of Toronto

این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه کانادا شناخته می‌شود و در رتبه‌بندی QS سال 2024، رتبه 21 جهان را کسب نموده است. این دانشگاه، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را از سراسر جهان جذب می‌نماید و دوره‌های تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا ارائه می‌کند.

 

Centennial College

این موسسه آموزشی دولتی که در تورنتو واقع شده است؛ قدمتی 50 ساله دارد و در مقطع کارشناسی، ارشد و دوره‌های گواهی مهارت، دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کند. این کالج از 5 پردیس و 7 کالج تخصصی تشکیل شده و علاوه بر دوره‌های تحصیلی متنوع، از امکانات فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است.

زندگی در تورنتو و پیدا کردن شغل

زندگی در تورنتو، چه با هدف تحصیل و چه با هدف کار، یکی از بهترین گزینه‌ها جهت مهاجرت به کاناداست؛ زیرا به لحاظ بازار کار، حرف اول را در کانادا می‌زند. صنایع بسیاری در این شهر حضور دارند و موقعیت‌های شغلی بسیاری برای نیروهای کار ماهر فراهم شده است. برای پیدا کردن شغل در شهر تورنتو، می‌توان از روش‌های زیادی هم‌چون اتمام تحصیل و سپس گرفتن مجوز PGWP، داشتن جاب آفر، گرفتن ویزای کار کانادا و ... اقدام نمود. لازم به ذکر است که اخذ اقامت دائم کانادا و زندگی در تورنتو از طریق سیستم اکسپرس انتری نیز امکان‌پذیر است. در ادامه با برخی از مشاغل پرتقاضای تورنتو در سال‌های آتی، آشنا خواهیم شد.

  • توسعه دهنده نرم‌افزار و وب
  • مشاغل مهندسی
  • مدیر پروژه
  • حساب‌دار
  • دیجیتال مارکتر
  • پرستار
  • تحلیل‌گر داده
  • مدیر منابع انسانی
  • کارشناس فناوری اطلاعات (IT)
  • داروساز
  • راننده کامیون
  • جوشکار

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره دستمزد این مشاغل، پیش‌نیازهای مورد نیاز و اقدام برای گرفتن ویزای کار کانادا، از طریق فرم ارزیابی، با تیم مهاجرتی ایران کانادا ارتباط برقرار نمایید.

سخن آخر

زندگی در تورنتو، یکی از بهترین اهداف مهاجرتی برای متقاضیان مهاجرت است؛ زیرا از هر لحاظ جزء برترین‌های دنیاست. این شهر دارای امکانات منحصر به فردی است و فرصت‌های بی‌شماری را در زمینه‌های مختلف، در اختیار ساکنان قرار می‌دهد. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و نمی‌دانید که از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.