زبان فرانسه یکی از راه‌های مناسب جهت اقدام برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور است. دولت کانادا از سال 2016، برنامه‌های متنوعی را برای ترویج این زبان، از طریق پذیرش مهاجران فرانسوی زبان انجام داده است. در حال حاضر، زبان انگلیسی در میان مهاجران تازه وارد کانادا بسیار محبوب است. و اگر چه آمار مهاجران فرانسوی زبان استان کبک افزایش یافته؛ اما تعداد مهاجران فرانسوی زبان دیگر استان‌ها کاهش پیدا کرده است. در نتیجه با توجه به اقدامات اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، متقاضیان می‌توانند از طریق یادگیری زبان فرانسه، موفقیت خود در مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا را تضمین کنند. برای دریافت مشاوره‌های رایگان، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

آمار ترویج زبان فرانسه در کانادا

افراد قادر به صحبت به زبان فرانسه یا فرانسوی و انگلیسی در میان اهالی کبک، طی 60 سال بیش از 2 برابر شده و از 38.4 درصد جمعیت استان در سال 1951 به 80.5 درصد در سال 2021 رسیده است. این در حالی است که از هر 20 مهاجر دیگر استان‌های کانادا در سال 2021، تنها یک نفر می‌تواند به این 2 زبان صحبت نماید. این رقم نشان‌دهنده کاهش مهاجران فرانسوی زبان از سال 2001 است. براساس آخرین آمار منتشر شده (2021)، تعداد مهاجران فرانسوی زبان خارج از کبک تنها 102.000 نفر بوده‌اند که کم‌تر از یک درصد جمعیت است.

این آمار به خوبی نشان می‌دهند که یادگیری فرانسوی، یکی از عوامل مهم برای موفقیت در مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور است. زیرا براساس قانون زبان‌های رسمی، دولت کانادا موظف است که از وضعیت هر دو زبان رسمی حمایت نموده و امکان توسعه آن‌ها در تمام مناطق کانادا را فراهم نماید.

مسیرهای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) مسیرهای مناسبی را برای افراد دارای تسلط بر این زبان طراحی و اجرا نموده که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

جاب آفر کانادا

دریافت ویزای کاری کانادا و ورود به این کشور از مسیر برنامه Francophone Mobility امکان‌پذیر است. برای گرفتن این ویزا تنها داشتن 2 شرط جابر آفر معتبر از کارفرمای کانادایی (خارج از کبک) و مهارت زبان فرانسه در سطح B1 (مهارت‌های گفتاری و شنیداری) کافی است.

سیستم اکسپرس انتری

همان‌طور که می‌دانید؛ سیستم اکسپرس انتری از ماه می سال 2023، Category-based selection را برای پذیرش هدف‌مند متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا معرفی نمود. یکی از 6 دسته‌بندی اعلام شده، تسلط به زبان فرانسه (French language proficiency) است. به این ترتیب که افراد دارای تسلط در این زبان، در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت. این امکان برای تمام مسیرها، مرتبط با سیستم اکسپرس انتری از جمله برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) فراهم است. نکته مهم این‌که افراد دارای تسلط به این زبان، 25 امتیاز بیش‌تر دریافت می‌کنند و افراد 2 زبانه، 50 امتیاز اضافی می‌گیرند.

علاوه بر 2 مسیر فوق، امکان اقدام از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک و برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) نیز برای متقاضیان فرانسوی زبان فراهم است.

مهاجرت آسان به کانادا با تیم ایران کانادا

اگر قصد دارید از امکان ایجاد شده استفاده نموده و از طریق زبان فرانسه به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ می‌توانید از خدمات متنوع تیم مشاوره ای ایران کانادا استفاده نمایید. کارشناسان رسمی و مجرب ما، شرایط و علایق شما را مورد ارزیابی قرار داده و مناسب‌ترین مسیر را معرفی می‌نمایند. ایران کانادا از لحظه تصمیم‌گیری تا رسیدن به مقصد در کنار شما ایرانیان عزیز خواهد بود. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.