مهاجرت به انتاریو یکی از بهترین مقاصد با هدف مهاجرت کاری به کانادا است؛ چرا که فرصت‌های بی‌شماری را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهد. اخیرا دولت استانی انتاریو تصمیم گرفته است که الزام کارفرمایان به تجربه کار کانادایی را در آگهی‌های شغلی، غیر قانونی اعلام کند. به علاوه اعلام حقوق نیز برای تمام آگهی‌های شغلی استان انتاریو الزامی شده که برای مهاجران تازه وارد، یک اقدام مثبت به شمار می‌آید. این موارد، تنها بخشی از اصلاحات دولت استانی انتاریو برای آسان کردن اخذ اقامت دائم کانادا است. در ادامه این مقاله، تمام اطلاعات مورد نیاز درباره چگونگی پیدا کردن شغل در استان انتاریو برای افراد تازه وارد و هم‌چنین افرادی که قصد مهاجرت به این استان را دارند؛ ارائه می‌شود. اگر قصد مهاجرت به کانادا و سکونت در یکی از شهرهای استان انتاریو را دارید؛ می‌توانید از خدمات متنوع تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

آشنایی با استان انتاریو

قبل از مهاجرت به انتاریو بهتر است اطلاعات بیش‌تری درباره این استان کسب کنید و با مزایای و معایب آن آشنا شوید. انتاریو به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود و از اقتصادی پویا و فرهنگی متنوع برخوردار است. این استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از مهاجران سراسر دنیاست؛ چرا که به عنوان محلی برای رشد کردن و پیشرفت شناخته می‌شود. انتاریو، علاوه بر محلی برای جذب مهاجر، به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کانادا نیز شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌نماید. بیش‌تر ساکنان انتاریو در منطقه جنوبی آن حضور دارند که آب‌وهوای آن در طول تابستان، گرم و مرطوب و در زمستان، سرد و برفی است.

مزایای مهاجرت به انتاریو: طبیعت زیبا و منحصر به فرد، سیستم آموزشی با کیفیت، موقعیت‌های شغلی فراوان، تنوع فرهنگی بالا، استاندارد بالای زندگی، برخورداری از امکانات پیشرفته در تمام سطوح

معایب مهاجرت به انتاریو: آب‌وهوای سرد در زمستان، هزینه بالای زندگی، شلوغی شهرهای بزرگ

انتخاب شهر، یکی از نکات مهم در زمینه مهاجرت به انتاریو است که نسبت مستقیمی با هدف مهاجرت شما دارد. اتاوا (Ottawa )، تورنتو (Toronto)، واترلو (Waterloo)، همیلتون (Hamilton) و ... از جمله مهم‌ترین شهرهای این استان و هرکدام دارای مزایای و معایب خاص خود هستند. برای انتخاب شهر مناسب، می‌بایست اهداف خود از مهاجرت، علایق، درآمد و هزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

مهاجرت به انتاریو و لزوم بررسی مشاغل پرتقاضا

مهاجرت به انتاریو بدون در نظر گرفتن مشاغل پرتقاضا در این استان، یک اقدام کاملا اشتباه است؛ زیرا مسئله اخذ اقامت دائم کانادا را به خطر خواهد انداخت. متقاضیان می‌بایست در زمان اقدام برای مهاجرت به کانادا، حتما درباره مشاغل مورد نیاز انتاریو اطلاع کامل داشته باشند و سپس مسیر مهاجرت خود را برنامه‌ریزی نمایند. لازم به ذکر است که اقامت دائم کانادا از طریق برنامه OINP و PNP، با توجه به مهارت‌های مورد نیاز بازار کار استان اعطا می‌شود و بدیهی است که افراد دارای این مهارت‌ها، شانس بیش‌تر برای دریافت PR خواهند داشت. برخی از مشاغل پرتقاضای استان انتاریو در سال 2024 به شرح زیر است:

مشاغل دارای اولویت در برنامه مهاجرت استان انتاریو (OINP)

موقعیت شغلی

کد NOC

Other Administrative Services Manager

NOC 10019

Corporate Sales Managers

NOC 60010

Professional Occupations in Business Management Consulting

NOC 11201

Advertising, Marketing and Public Relation Managers

NOC 10022

Retail and Wholesale Trade Managers

NOC 60020

Financial Auditors and Accountants

NOC 11100

Registered Nurses and Registered Psychiatric Nurses

NOC 31301

Financial Managers

NOC 10010

Other Financial Officers

NOC 11109

Managers in Customer and Personal Services

NOC 60040

 

مشاغل پرتقاضای بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در استان انتاریو

موقعیت شغلی

کد NOC

Software Engineers and Designers

NOC 21231

Computer systems developers and programmers

NOC 21230

Computer Engineers (Except Software Engineers and Designers)

NOC 21311

Web Designers and Developers

NOC 21233

Database Analysts and Data Administrators

NOC 21223

Computer and Information Systems Managers

NOC 20012

 

مهاجرت به انتاریو و لزوم استفاده از برنامه‌های اعتباربخشی و شتاب‌دهنده

برای کسب شانس بیش‌تر جهت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت به انتاریو، استفاده از برنامه‌های اعتباربخشی، اهمیت بالایی دارد. اگر چه قوانین اخیر، نیاز به تجربه کار کانادایی برای کاریابی در انتاریو را غیر ضروری اعلام نموده؛ اما کسب اعتبار در رده شغلی و مهارتی و در صورت لزوم، کسب مجوز رسمی برای فعالیت یک امر مهم برای تازه واردان این استان به شمار می‌آید. اعتباربخشی برای بسیاری از مشاغل کانادا یک رویه قانونی است و علاوه بر آن، به کارفرمایان اطمینان می‌دهد که نیروی کار خارجی می‌تواند مطابق با مقررات و استانداردهای کانادا وظایف شغلی خود را انجام دهد. یکی از راه‌های اعتباربخشی برای متقاضیان مهاجرت به انتاریو، سازمان‌های شناخته شده‌ای هستند که این فرآیند را تسهیل می‌نمایند.

علاوه بر این، استفاده از برنامه‌های شتاب‌دهنده (Bridge training programs) راهی عالی برای کسب مهارت‌های لازم، برای افرادی است که نیاز دارند به اعتبار بین‌المللی خود بیافزایند. Bridge training programs به افراد تازه وارد و متخصصان آموزش دیده بین‌المللی کمک می‌کند تا تجربه کاری، مدارک حرفه‌ای و تحصیلات خود را تطبیق داده و بتوانند در کانادا مشغول به کار شوند. در استان انتاریو، طیف گسترده‌ای از این برنامه‌ها (دولتی یا خصوصی) ارائه می‌شوند و متقاضیان مهاجرت به انتاریو می‌‌توانند از آن‌ها استفاده نموده و به راحتی در این استان مشغول به کار شوند.

توصیه‌هایی برای یافتن شغل و موفقیت در مهاجرت به انتاریو

مهاجرت به انتاریو فرصت‌های شغلی بی‌شماری را در زمینه‌های مختلف برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم خواهد نمود؛ چرا که این استان از لحاظ سطح امکانات و حضور صنایع پیشرفته دارای جایگاه ویژه‌ای است. در ادامه با چند توصیه برای پیدا کردن شغل ایده‌آل آشنا خواهید شد:

رزومه قوی برای خودتان طراحی کنید

طراحی یک رزومه قوی براساس مهارت‌ها، تخصص‌ها و سوابق کاری به یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب کمک زیادی خواهد نمود.

شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط سازنده با کارفرمایان و افراد فعال در زمینه شغلی می‌تواند به یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب در کانادا کمک زیادی کند. در این زمینه استفاده از برنامه‌هایی چون LinkedIn بسیار موثر خواهد بود.

وب‌سایت‌های کاریابی را مرتبا جست‌وجو کنید

وب‌سایت‌هایی نظیر Indeed، Workopolis، CareerBuilder، Job Bank، Simply Hired، مرتبا لیست موقعیت‌های شغلی خود را براساس فاکتورهای متنوع به روز رسانی می‌نمایند و به شما در یافتن موقعیت شغلی ایده‌آل کمک خواهند نمود.

تقویت زبان را فراموش نکنید

داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی، مهاجرت به انتاریو را به تجربه‌ای موفق تبدیل می‌نماید؛ چرا که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید جامعه ارتباطات خود را گسترده نموده و از فرصت‌ها استفاده کنید.

سخن آخر

مهاجرت به انتاریو می‌تواند به بهترین تصمیم زندگی شما تبدیل شود؛ در صورتی که از لحظه تصمیم‌گیری، اقدامات صحیحی انجام دهید و مسیر مهاجرت به کانادا را به درستی طی کنید. تیم مهاجرتی ایران کانادا می‌تواند در این زمینه پشتیبان و همراه شما هم‌وطنان گرامی باشد. ما با استفاده از یک تیم متخصص و با تجربه، انواع خدمات مهاجرتی را به شما ارائه می‌نماییم و مهاجرت را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل خواهیم نمود. برای استفاده از خدمات ما، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.