تحصیل پزشکی در کانادا یکی از بهترین تصمیم‌ها جهت انجام مهاجرت تحصیلی است که می‌تواند آینده فرد را متحول کند. در این مقاله هر آن‌چه لازم است درباره مهاجرت به کانادا و تحصیل در رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمان بدانید را به دست خواهید آورد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت تحصیل پزشکی در کانادا، بالا بودن تنوع دوره‌های کارشناسی است؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ابتدا به آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و نیاز به راهنمایی دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید.

4 دلیل برای تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل براساس معیارهای استاندارد جهانی

تحصیل پزشکی در کانادا به متقاضیان این امکان را می‌دهد که در یک سیستم آموزشی معتبر و استاندارد آموزش ببینند. دانشکده‌های پزشکی کانادا به داشتن استانداردهای دقیق علمی در تمام برنامه‌های خود، هم در مقطع کارشناسی و چه در مقاطع بالاتر معروف هستند. مدارک اعطا شده توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در تمام جهان به رسمیت شناخته می‌شوند (از جمله ایران) و امکان فعالیت برای فارغ‌التحصیلان، در سراسر دنیا امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید با هدف تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و ... به کانادا مهاجرت کنید؛ می‌توانید از خدمات منحصر به فرد تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنند.

برخورداری از شغل، در یک سیستم بهداشت و درمان با کیفیت

هدف تحصیل پزشکی در کانادا برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت. امکان یافتن شغل در این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا است. سیستم بهداشت و درمان کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است و فرصت‌های شغلی متعددی (با درآمد بالا) برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم شده است. اگر در حال حاضر، مشغول تحصیل رشته‌های پزشکی، بی‌هوشی، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و ... در کشور کانادا هستید؛ می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره گرفتن مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) و پیمودن مسیر اخذ اقامت دائم کانادا از خدمات تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید. فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا با شما ارتباط برقرار کنیم.

امکان استفاده از فرصت‌های شغلی متعدد

یکی از مزایای اصلی تحصیل پزشکی در کانادا، امکان استفاده از فرصت‌های شغلی متعددی است که در این کشور وجود دارد. در حال حاضر سیستم بهداشت و درمان کانادا با کمبود نیرو مواجه است و افراد دارای مهارت و تخصص، به راحتی می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این، مشاغل حوزه پزشکی در کانادا، از آینده بسیار خوبی نیز برخوردار است. طبق گزارش Jobs Bank Canada، تا سال 2028، حدود 50.900 موقعیت شغلی جدید در این کشور ایجاد خواهد شد و در حال حاضر، 19.400 فارغ‌التحصیل جدید برای گرفتن این موقعیت‌های شغلی وجود دارند. ناگفته نماند که حقوق مشاغل حوزه پزشکی، جزء بالاترین حقوق‌ها در کشور کانادا است. اگر تحصیلات پزشکی خود را در ایران انجام داده و قصد دارید برای پیدا کردن شغل و گرفتن اقامت، به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ مقاله صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به کانادا را مطالعه کنید.

تحصیل پزشکی در کانادا و فرصت انجام مطالعات و تحقیقات نوآورانه

تحصیل پزشکی در کانادا برای افراد مستعد و توانمند که به دنبال انجام مطالعات، پژوهش‌ها و تحقیقات نوآورانه هستند؛ بهترین پیشنهاد است. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا طی سال‌های اخیر، نقش مهمی در توسعه نوآوری‌های صنعتی پزشکی در جهان داشته‌اند. بسیاری از دانشکده‌های پزشکی این کشور، فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا به پیشرفت‌های حوزه مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند. در ادامه به معرفی دوره‌ها و برنامه‌های رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا می‌پردازیم.

آشنایی با دوره‌ها و برنامه‌ها جهت تحصیل پزشکی در کانادا

دوره‌های پیش‌نیاز یا Pre-Medical Education

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کانادا، معمولا قبل از ورود به دانشکده پزشکی، مقطع کارشناسی خود را در رشته مربوطه به پایان می‌رسانند. در این مقطع می‌توان در برنامه‌های پزشکی ارائه شده از جمله BMSc, BSc Medicine, BSc Nursing, and BSc Pharmacy مشغول به تحصیل شد. برای تکمیل مدرک کارشناسی، دانشجویان می‌توانند دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و سایر موضوعات مرتبط را نیز بگذرانند.

دانشکده پزشکی یا Medical school

مدرک پزشکی تخصصی که در بسیاری از کشورهای دیگر به عنوان MBBS شناخته می‌شود؛ در کانادا به عنوان یک برنامه 4 ساله ارائه می‌شود. فارغ‌التحصیل این دوره، مدرک دکترای پزشکی MD را دریافت می‌کنند. برنامه‌های درسی این دوره شامل ترکیبی از یادگیری مبتنی بر کلاس درس و تجربیات بالینی است.

دوره دستیاری یا Residency training

فارغ‌التحصیلان پس از اتمام دوره دانشکده پزشکی، می‌بایست در یک تخصص نیز آموزش ببینند. این دوره‌ها بسته به نوع تخصص از نظر مدت زمان متفاوت است و از 2 تا 7 سال زمان می‌برد.

آزمون‌های صدور مجوز یا Licensing exams

تحصیل پزشکی در کانادا پس از گذراندن آزمون‌های صدور مجوز به اتمام می‌رسد. این آزمون‌ها که در واقع انجام تمرینات مستقل هستند توسط شورای پزشکی کانادا (MCCQE) برگزار می‌شود.

شرایط و الزامات تحصیل پزشکی در کانادا

برای تحصیل پزشکی در کانادا، داشتن مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط الزامی است و عملکرد تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با برخی دیگر از شرایط و الزامات تحصیل رشته پزشکی در کشور کانادا آشنا خواهیم شد:

  • آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT): اکثر دانشکده‌های پزشکی در کانادا از متقاضیان خود می‌خواهند که در این آزمون شرکت کنند. آزمون Medical College Admission Test یک آزمون جهانی به زبان انگلیسی است که برای پذیرش دانشجویان رشته پزشکی در آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • داشتن مدرک زبان معتبر
  • مصاحبه: برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی، مصاحبه انجام می‌دهند تا مهارت‌های ارتباطی، انگیزه و تناسب داوطلب را مورد ارزیابی قرار دهند.
  • ریز نمرات تحصیلی دوره‌های تحصیلی همراه با ترجمه معتبر
  • 2 یا 3 توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر

هزینه‌های تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا با توجه به دانشگاه متفاوت است؛ زیرا هر دانشگاه، ساختار متفاوتی برای اجرای ترم‌های تحصیلی دارد. در ادامه می‌‎توانید لیست شهریه بهترین دانشگاه‌های کانادا را مشاهده کنید.

دانشگاه

دوره

شهریه سالانه

University of Toronto

MD Program

94.307 دلار کانادا

University of Calgary

MD Program

132.237 دلار کانادا

McGill University

MDCM

59.724 دلار کانادا

McMaster University

MD Program

46.000 دلار کانادا

 

البته لازم به ذکر است که شهریه دیگر دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی، مبالغ پایین‌تری است. اگر مایلید شرایط خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل پزشکی در کانادا مورد ارزیابی قرار دهید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران تیم مهاجرتی ایران کانادا با شما ارتباط برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.