راهنمای جامع انتقال پول به کانادا از ایران

انتقال پول به کانادا یکی از مواردی هست که در در مسیر مهاجرت، ذهن شما رو درگیر می‌کنه و لازمه که درباره‌اش اطلاعات مورد نیاز رو کسب کنید. سالانه تعداد زیادی از ایرانی‌ها، از طریق انواع مسیرهای مهاجرتی، اقامت کانادا رو دریافت می‌کنن و این مسئله؛ به‌ وجود اومدن صرافی‌های بیش‌تر رو به همراه داشته. شاید وجود تحریم‌های ایران از طرف کشورهای مختلف شما رو نگران کرده باشه اما بدونید جای نگرانی نیست و مسئله انتقال پول به کانادا از ایران، راه‌های زیادی داره.

تعداد زیادی از صرافی‌های ایرانی در شهرهایی مثل ونکوور، تورنتو و مونترال فعالیت دارن و مجهز بودن اون‌ها به دستگاه کارت‌خوان، انتقال پول رو راحت کرده. اگر مبلغ مورد نیاز شما رقم بالایی نداره، با کشیدن کارت ایرانی می‌تونید دلار تحویل بگیرید؛ اما رقم‌های بالا نیاز به روش‌هایی داره که در ادامه بررسی می‌کنیم.

انواع روش‌های انتقال پول به کانادا

بهترین روش انتقال پول به کانادا از طریق صرافی‌هاست که با انتقال پول به حساب صرافی خودتون، با گذشت چند روز کارمزد از تراکنش شما کم می‌شه و می‌تونید از حساب‌تون در کانادا برداشت کنید. البته روش‌های دیگه‌ای ‌هم وجود داره مثل تبدیل پول به رمز ارز، انتقال پول به صورت نقدی یا انتقال به وسیله دستگاه پوز که اکثر اون‌ها کارمزد بالایی دارن یا خطراتی مثل گم شدن سرمایه رو باید در نظر گرفت.

انتقال پول به کانادا از طریق صرافی‌های ایرانی

رایج‌ترین و امن‌ترین روش انتقال پول به کانادا از طریق صرافی‌های ایرانی هست. ظهرها از ساعت 11 الی 11.30 به وقت ایران البته به‌ جز روزهای تعطیل، با مراجعه یا تماس با صرافی‌های معتبر از نرخ حواله با خبر می‌شید. بعد از اون مبلغی که مایلید انتقال بدید رو به شماره حسابی که صرافی مشخص کرده واریز می‌کنید و صرافی بعد از گذشت چند روز پول رو به حساب کانادایی شما واریز می‌کنه.

انتقال پول به کانادا به صورت نقدی

روش دیگه‌ای که برای انتقال پول به کانادا دارید؛ انتقال به صورت نقدی هست و باید پول رو به صورت نقدی به کانادا ببرید و به حساب بانکی کانادا واریز کنید. در این روش، بانک از شما برای به همراه آوردن وجه نقد از ایران سوال می‌پرسه و باید دلیل و جواب موجهی داشته باشید. در این روش موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیره، حفاظت از سرمایه هست که امنیت سرمایه برای انتقال فیزیکی و گم نشدن پول اهمیت بالایی داره.

استفاده از دستگاه پوز صرافی برای انتقال پول به کانادا

به وسیله کارت‌های عضو شتاب با دستگاه‌ پوزی که در صرافی‌های کانادا وجود داره می‌تونید تبدیل ارز ریال به دلار داشته باشید. این مورد بیش‌تر برای مبلغ‌های پایین کارآمد هست و باید توجه کنید که در مبلغ‌های بالا این روش کارمزد بسیار زیادی از سرمایه شما کم می‌کنه.

انتقال پول به کانادا با رمزارز

از ارزهای دیجیتال‌ هم برای انتقال پول به کانادا می‌شه استفاده کرد که در چند سال اخیر روش مرسومی بین مهاجرین بوده. صرافی‌ها استفاده از رمزارزها برای تبدیل و معامله رو راه انداختند که هم برای خودشون مزیت داره و هم امنیتش برای فرد متقاضی بسیار بالاست. پول خودتون رو به ارز دیجیتال تبدیل می‌کنید و در کیف پول حفاظت‌ شده و البته مجازی صرافی نگه‌داری می‌شه و پس از ورود به کانادا با مراجعه به صرافی رمز ارزها رو دوباره تبدیل به پول حقیقی می‎کنید. باید بدونید که در این روش به دلیل تکرار تبدیل ارزها، کسر کارمزد چند بار اتفاق می‌افته و این روش کارمزد نسبتا بالایی داره.

انتقال پول به کانادا از صرافی بهتره یا نقدی؟

در انتقال پول به کانادا به صورت نقدی با این‌که می‌دونید پول و سرمایه کنار خودتون هست و خیال راحتی دارید؛ اما به استرس نگهداری و حفاظت در طول مسیر نمی‌ارزه. اما انتقال به وسیله صرافی با این‌که کارمزدی از شما کم می‌کنه، ولی امنیت سرمایه شما رو تضمین و حتی اگه صرافی شما خیلی معتبر باشه، امکان گم شدن پول به صفر می‌رسه. مخصوصا باید بدونید که برخی صرافی‌های معتبر حساسیت زیادی برای آرامش روان شما به خرج می‌دن و تنها دو روز بعد از ورود به کانادا؛ سرمایه رو در اختیارتون می‌ذارن.

بالاترین مبلغ مجاز انتقال پول به کانادا چقدره؟

در انتقال پول به کانادا از طریق صرافی، هیچ محدودیتی در میزان سرمایه ندارید، اما برای انتقال به صورت نقدی مسئله فرق می‌کنه. اگه روش نقدی رو برای انتقال پول به کانادا در نظر گرفتید؛ باید بدونید تا  5.000 یورو یا معادل اون رو مجاز هستید که از فرودگاه ایران خارج کنید.

برای وارد کردن پول نقد به کانادا محدودیتی ندارید اما اگه قراره 10.000 دلار یا بیش‌تر وارد کنید؛ باید فرم اظهارنامه پر کنید و این انتقال رو در جریان بذارید وگرنه جریمه می‌شید.

با اعلام کردن مقدار بیش‌تر از 10.000 دلار؛ جریمه نمی‌شید و مشکلی پیش نمی‌آد. این اطلاع دادن صرفا برای اینه که از منبع انتقال پول به کانادا با خبر باشن و از پول‌شویی جلوگیری کنن.

سخن آخر

انتقال پول به کانادا کار دشواری نیست و روش‌های مختلفی داره که رایج‌ترین اون‌ها استفاده از صرافی و ارز دیجیتال هست. البته لازمه که از اعتبار صرافی اطمینان حاصل کنید و پول‌تون رو دست هر کسی نسپارید؛ در نتیجه لازمه در انتخاب صرافی دقت کنید. لازم به ذکره که مشاوران تیم ایران کانادا در جلسات مشاوره، صرافی‌های معتبر رو به شما معرفی می‌کنن. اگه مایلید در هر زمینه مهاجرت به کانادا، از مشاوره‌های رایگان ایران کانادا استفاده کنید؛ کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.