جاب آفر کانادا (Job Offer) یکی از فرصت‌های عالی جهت مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت این کشور است. گذشته از مسئله اعتبار پیشنهاد شغلی که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اساسا 2 نوع پیشنهاد شغلی یا Job Offer برای کارفرمایان کانادایی وجود دارد. در این مقاله قرار است با این 2 نوع پیشنهاد آشنا شده و تفاوت‌های آن را برای شما بازگو کنیم. جاب آفر کانادا یکی از روش‌های محبوب جهت اخذ اقامت این کشور است و یکی از مسیرهای مهم جهت دریافت اقامت دائم نیز است. اگر قصد دارید از طریق پیشنهاد شغلی یک کارفرمای معتبر به کانادا مهاجرت کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از راهنمایی‌های مشاوران تیم ایران کانادا بهره مند شوید.

معرفی و مزایای انواع جاب آفر کانادا

پیشنهاد شغلی دائم

جاب آفر کانادا از نوع دائم به پیشنهادهایی گفته می‌شود که برای مدت زمان نامشخصی ارائه می‌شوند و متقاضیان تنها زمانی می‌توانند از این پیشنهاد استفاده کنند که ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کرده باشند. متقاضیانی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی دائم ( دارای مجوز LMIA) شوند؛ بسته به نوع شغل بین 50 تا 200 امتیاز اضافی در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) سیستم اکسپرس انتری کانادا دریافت می‌کنند. پیشنهادهای شغلی NOC که با کد 00 آغاز می‌شوند دارای 200 امتیاز (مشاغل مدیریت ارشد) هستند و بقیه مشاغل NOC که در دسته 0، 1، 2 یا 3 قرار می‌گیرند دارای 50 امتیاز هستند. این امتیاز اگر چه تضمینی برای دریافت دعوت‌نامه اخذ اقامت دائم کانادا (ITA) نیست؛ اما تاثیر بسیار زیادی در دریافت آن دارد.

پیشنهاد شغلی موقت

جاب آفر کانادا از نوع موقت برای یک دوره زمانی خاص (برای مثال 6 ماهه یا یک ساله) ارائه می‌شود و در اکثر موارد، متقاضیان تنها پس از دریافت مجوز کار موقت (TRP) می‌توانند شروع به کار کنند. لازم به ذکر است که دریافت پیشنهاد شغلی، نقطه آغاز دریافت مجوز کار موقت کانادا است و ورود به کشور کانادا با استفاده از مجوز TRP، سریع‌ترین راه برای ورود به کانادا و شروع به کار است. استاندارد پردازش آن (خارج از خاک کانادا) در IRCC، 60 روزه است. علاوه بر این، کارفرمای معتبر کانادایی می‌تواند به متقاضیان یک شغل تمام وقت دائمی نیز پیشنهاد دهد. این پیشنهاد جدید، به عنوان شغل پیدا شده در کانادا و تحت برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) در نظر گرفته خواهد شد. این امکان، بر امتیاز کل متقاضی در CRS اثرگذار است و می‌تواند شرایط دریافت ITA و اقدام برای اخذ اقامت دائم کانادا را محتمل‌تر کند.

امکان اقدام برای دریافت جاب آفر کانادا از نوع موقت و دائمی به صورت هم‌زمان

متقاضیان می‌توانند برای دریافت جاب آفر کانادا به صورت موقت و دائمی (هم‌زمان) اقدام کنند؛ چرا که این مسئله از نظر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) تعارضی با یک‌دیگر ندارد. تنها مسئله این است که متقاضیان در هنگام درخواست، قصد خود برای ترک کانادا و بازگشت به کشور مبداء را اثبات نمایند. البته استفاده از این مسیر مهاجرتی نیازمند دریافت مشاوره از افراد متخصص و با تجربه در زمینه مهاجرت به کانادا است. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه و هم‌چنین آشنایی با انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا، از طریق فرم ارزیابی با مشاوران خبره تیم ایران کانادا، ارتباط برقرار نمایند.

راهنمایی برای تشخیص جاب آفر کانادا از نوع جعلی

یافتن جاب آفر کانادا از نوع معتبر و قانونی یکی از مسائل مهم در زمینه مهاجرت کاری به کانادا است و لازم است که متقاضیان برای یافتن پیشنهادهای شغلی، دقت زیادی به خرج دهند. برای تشخیص جعلی بودن یا معتبر بودن یک پیشنهاد شغلی می‌توانید از راهنمای زیر استفاده نمایید:

  • وقتی برای دریافت پیشنهاد شغلی جست‌وجو می‌کنید با پیشنهادهای متعددی روبه‌رو می‌شوید که ناخواسته هستند و از طرف شرکت‌هایی ارسال می‌شوند که نام آن‌ها را نشنیده‌اید. اکثر این پیشنهادها معمولا جعلی هستند.
  • شرایط پیشنهادهای جعلی معمولا غیر واقعی و مبهم هستند و برای همه مناسب‌اند. برای مثال حقوق بالایی دارند، مناسب افراد بالای 18 سال هستند و نیاز به تجربه کاری ندارند.
  • پیشنهادهای شغلی رسمی و معتبر، نیازی به پرداخت وجه ندارند.
  • ارائه شماره بیمه اجتماعی (SIN) تنها پس از استخدام لازم است و قبل از استخدام، هیچ کارفرمایی آن را از شما نمی‌خواهد.

شما می‌توانید برای دریافت جاب آفر کانادا از نوع معتبر و رسمی، از خدمات تیم ایران کانادا استفاده نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.