مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) یکی از راه‌کارهای فوق‌العاده برای دانشجویانی است که از طریق Study Permit یا مجوز تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت نموده و قصد دارند در این کشور بمانند و تجربه کاری به دست آورند. این مجوز، یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا است و مسیر اخذ اقامت دائم کانادا را برای دانشجویان، هموار می‌نماید. در ادامه این مقاله با مجوز Post-graduation work permit یا PGWP بیش‌تر آشنا خواهیم شد و به سوال پرتکرار متقاضیان در زمینه تمدید این مجوز، پاسخ خواهیم داد. اگر قصد دارید از مسیر تحصیل، اقامت کشور فوق‌العاده کانادا را به دست آورید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از تیم ایران کاناد، مشاوره رایگان دریافت کنید.

آشنایی با مجوز کار پس از تحصیل کانادا (PGWP)

مجوز کار پس از تحصیل کانادا به دانشجویان خارجی بالاتر از دیپلم این امکان را می‌دهد که با اتمام تحصیل، در کشور کانادا بمانند و مشغول به کار شوند. کسب تجربه کاری به متقاضیان این امکان را می‌دهد که به منظور اخذ اقامت دائم از مسیر کلاس تجربه کانادایی یا Canadian Experience Class اقدام کنند. لازم به ذکر است که اخذ این مجوز، نیازی به داشتن پیشنهاد رسمی از طرف کارفرمایان کانادایی نخواهد داشت.

میزان اعتبار مجوز کار پس از تحصیل کانادا

میزان اعتبار مجوز کار پس از تحصیل کانادا به مدت زمان تحصیل متقاضی در کانادا بستگی دارد و نهایتا 3 ساله است. محاسبه میزان اعتبار مجوز PGWP به شرح زیر است:

  • دوره‌های تحصیلی کم‌تر از 8 ماه واجد شرایط گرفتن مجوز PGWP نیستند
  • میزان اعتبار مجوز دوره‌های تحصیلی 8 ماهه الی 2 ساله به اندازه مدت زمان تحصیل است
  • میزان اعتبار مجوز دوره‌های 2 ساله و بالاتر، 3 ساله است.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ مجوز کار پس از تحصیل کانادا

شرایط کلی برای اقدام جهت گرفتن مجوز کار پس از تحصیل کانادا (PGWP) به شرح زیر است:

  • اتمام موفقیت‌آمیز یک دوره تحصیلی تمام وقت در کانادا و دریافت مدرک تحصیلی
  • اقامت قانونی متقاضی در کانادا، حین تحصیل
  • دریافت نامه رسمی اتمام تحصیل از دانشگاه یا کالج مربوطه

مدارک مورد نیاز اخذ مجوز PGWP عبارتند از:

  • مدرک پایان تحصیلات
  • ریز نمرات رسمی
  • نامه رسمی پایان تحصیل از طرف دانشگاه
  • استادی پرمیت معتبر (در زمان اقدام برای گرفتن مجوز PGWP، متقاضی باید دارای مجوز تحصیل در کانادا باشد)
  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • تکمیل فرم‌های مربوطه

لازم به ذکر است که مهلت قانونی برای درخواست مجوز کار پس از تحصیل کانادا، از اولین روز فارغ‌التحصیل شدن متقاضی تا 6 ماه (180 روز) است.

آیا امکان تمدید مجوز کار پس از تحصیل کانادا (PGWP) وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که امکان تمدید مجوز کار پس از تحصیل کانادا، برای اکثر متقاضیان امکان‌پذیر نیست و این افراد، می‌بایست برای دریافت مجوز دیگری مانند Work Permit و ... اقدام کنند. با این حال، در 2 حالت می‌توان مجوز PGWP را تمدید نمود:

حالت اول

اگر پاسپورت متقاضی در زمان درخواست برای مجوز PGWP اعتبار کمی داشته باشد؛ اعتبار مجوز نیز به اندازه اعتبار پاسپورت صادر خواهد بود. در این شرایط، متقاضی می‌بایست پس از تمدید پاسپورت، برای تمدید مجوز کار پس از تحصیل نیز اقدام نموده و با اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) نامه‌نگاری کند.

حالت دوم

براساس قانون موقت اعلام شده توسط IRCC در 6 آوریل 2023، متقاضیانی که اعتبار مجوز آن‌ها تا پایان سال 2023 به پایان می‌رسد؛ می‌توانند برای تمدید آن اقدام کنند. علاوه بر این، دارندگان مجوز PGWP که مجوز آن‌ها بین تاریخ 20 سپتامبر 2021 تا 31 دسامبر 2022 منقضی شده نیز می‌توانند برای تمدید، درخواست دهند. لازم به ذکر است که این تمدید تا سقف 18 ماه امکان‌پذیر است.

اگر قصد دارید مجوز کار پس از تحصیل خود را تمدید نموده و یا برای گرفتن مجوز دیگری اقدام کنید؛ می‌توانید از خدمات تیم ایران کانادا استفاده نمایید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.