تحصیل کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا شرایط راحت‌تری را برای گرفتن اقامت دائم کانادا (PR) ایجاد می‌کند. این شرایط به دنبال تغییرات جدید سیستم مهاجرت دانشجویان بین‌المللی به کانادا توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) به وجود آمد. یکی از مهم‌ترین این تغییرات، آپدیت شرایط و قوانین مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) بود. با توجه به سیاست‌های جدید، دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل برنامه‌های کارشناسی ارشد موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI) واجد شرایط دریافت مجوز PGWP 3 ساله هستند. این مجوز 3 ساله حتی برای دانشجویان دوره‌های ارشد 2 ساله یا کم‌تر نیز صادر خواهد شد. در حالی که قبلا چنین امکانی وجود نداشت. برای آشنایی با دیگر اثرهای مثبت تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا بر اخذ اقامت دائم کانادا، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. اگر قصد دارید از طریق دریافت مجوز تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از تیم ایران کانادا مشاوره رایگان بگیرید.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، چگونه اخذ اقامت دائم (PR) را آسان‌تر می‌کند؟

مهم‌ترین مزیت تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا این است که فارغ‌التحصیلان می‌توانند با دریافت مجوز PGWP 3 ساله در کشور کانادا بمانند و تجربه کار کانادایی کسب کنند. این تجربه کار برای افرادی که قصد دارند PR کانادا را دریافت کنند بسیار سودمند است. زیرا داشتن سابقه کار کانادایی برای بسیاری از مسیرهای مهاجرتی کانادا یک امر الزامی است. نکته دیگر این‌که فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد، فرصت‌های شغلی بیش‌تری خواهند داشت و هم‌چنین درآمد بیش‌تری کسب خواهند کرد.

برای مثال، سیستم مدیریت برنامه‌های کاربردی اکسپرس انتری کانادا که امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) را در اولویت قرار می‌دهد؛ به داوطلبان دارای تجربه کار کانادایی حداقل 80 امتیاز اضافی پاداش می‌دهد. این امتیاز می‌تواند برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) بسیار تعیین کننده باشد. علاوه بر این، سیستم CRS برای تحصیلات آکادمیک نیز امتیاز در نظر گرفته و قاعدتا تحصیل در مقطع ارشد و یا دکترا، امتیاز بالاتری را برای متقاضی به ارمغان می‌آورد.

نکته مهم دیگر این‌که بسیاری از استان‌ها و مناطق کانادا، برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص داده‌اند. در نتیجه مسیرهای متنوع‌تری برای این دسته از متقاضیان با هدف اخذ اقامت دائم کانادا (PR) وجود دارد.

اخذ اقامت دائم کانادا با استفاده از خدمات منحصر‌به‌فرد تیم مهاجرتی ایران کانادا

شرکت ایران کانادا از یک تیم رسمی، متخصص و با تجربه تشکیل شده و خدمات جامعی را در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ PR به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌نماید. اگر شرایط تحصیل کارشناسی ارشد یا دکترا را دارید؛ می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید. ما با بررسی دقیق شرایط و علایق شما مناسب‌ترین و سریع‌ترین مسیرها را معرفی نموده و از لحظه تصمیم‌گیری تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهیم بود. تیم ایران کانادا، مسیر پیچیده و طولانی مهاجرت را به یک تجربه لذت‌بخش برای شما تبدیل خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.