تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا یکی از موقعیت‌های عالی جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیان تحصیل در این مقطع، می‌توانند در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا تحصیل کرده و برای ورود به بازار کار آماده شوند. اما مهاجرت تحصیلی به کانادا تنها به این مزیت ختم نمی‌شود. بازار کار کانادا به شدت به نیروهای متخصص و آموزش دیده نیازمند است. در نتیجه، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کانادا می‌توانند هم‌زمان با تحصیل، نگاهی به بازار کار پویای این کشور داشته باشند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند پس از اتمام تحصیل از مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) استفاده کرده، در این کشور بمانند و مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که این دسته از دانشجویان می‌توانند از شرایط ایجاد شده توسط IRCC استفاده کنند و برای اخذ اقامت دائم کانادا (PR) نیز اقدام کنند. اگر قصد دارید برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از کارشناسان تیم مهاجرتی ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

اقدامات مثبت در زمینه مجوز PGWP، برای متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

از تاریخ 15 فوریه 2024، متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، بدون در نظر گرفته شدن مدت زمان تحصیل، واجد شرایط دریافت مجوز PGWP با اعتبار 3 ساله هستند. قبل از این، میزان اعتبار مجوز PGWP با طول دوره تحصیلی مرتبط بود و در نتیجه، دوره‌های کم‌تر از 2 سال کارشناسی ارشد، واجد شرایط دریافت مجوز PGWP 3 ساله نبودند. لازم به ذکر است که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) این امکان را تنها برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته و اعطای مجوز کار پس از تحصیل برای دیگر مقاطع، هم‌چنان طبق روال قبل ادامه خواهد یافت. البته ناگفته نماند، تنها دانشجویانی می‌توانند از مجوز PGWP استفاده کنند که در موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI) مشغول به تحصیل شوند.

شرایط و الزامات دریافت مجوز کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان بین‌المللی (نه تنها متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا) که قصد دارند از فرصت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) استفاده کنند؛ می‌بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • از دوره‌های آموزشی حداقل 8 ماهه یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) با موفقیت فارغ‌التحصیل شوند.
  • دوره آموزشی منجر به دریافت مدرک، گواهی‌نامه یا دیپلم شود.
  • در دوره‌هایی شرکت کرده باشند که دارای وضعیت تمام وقت باشد (به جز استثناهای خاص)
  • یک نامه رسمی از موسسه آموزشی تعیین شده دریافت کنند، مبنی بر این‌که تحصیل را با موفقیت به اتمام رسانده و شرایط لازم را برای دریافت مجوز PGWP دارند.

نکته مهم: از سپتامبر 2024، دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره‌های کالج‌های خصوصی که مجوز ارائه دوره را از یک کالج دولتی دریافت کرده باشند؛ واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل نخواهند بود.

لزوم دریافت مشاوره برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

با توجه به موارد بیان شده، تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم است. اما نکته بسیار مهم، انتخاب صحیح دانشگاه، دوره و مسیر مهاجرتی است. در نتیجه استفاده از مشاوره و کمک کارشناسان رسمی مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم مهاجرتی ایران کانادا از کارشناسان با تجربه و متخصصی تشکیل شده به صورت مداوم خود را با قوانین جدید IRCC به روز رسانی می‌کنند. تیم ایران کانادا، پرونده‌های موفق بسیاری را پشت سر گذاشته و مهاجرت به کانادا را برای هم‌وطنان عزیز، به یک تجربه شیرین و لذت‌بخش تبدیل نموده است. برای استفاده از خدمات ما، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.