رشته طراحی داخلی در ونکوور کانادا، از آینده شغلی خوبی برخوردار است و نزد موسسه‌های آموزشی تکمیلی این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. تعهد ونکوور به پایداری، کاملا با اهمیت روز افزون شیوه‌های طراحی سازگار با محیط زیست مطابق است. به همین دلیل برنامه‌های تحصیلی این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در عین ایجاد محیط‌های زیبایی شناختی، با اصول طراحی آگاهانه از محیط زیست درگیر شوند. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز درباره تحصیل رشته طراحی داخلی و فرصت‌های آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه‌مندید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از کارشناسان تیم مشاوره ای ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های ارائه دهنده رشته طراحی داخلی در ونکوور

ونکوور دارای چندین موسسه معتبر و شناخته شده است که بهترین برنامه‌های مرتبط با رشته Interior Design را ارائه می‌دهند. متقاضیان تحصیل طراحی داخلی در ونکوور می‌بایست عواملی مانند تخصص برنامه خاص موسسه، تخصص دانشکده، امکانات و ارتباطات صنعتی را مد نظر قرار دهند. در واقع متقاضی می‌بایست بداند که کدام جنبه برایش اهمیت بالاتری دارد و با علایق، اهداف و اولویت‌های شغلی او هماهنگ است. با توجه به موارد فقط، بهترین موسسه‌های آموزشی تکمیلی کانادا در این زمینه، عبارتند از:

  • دانشگاه هنر امیلی Emily Carr University of Art + Design (ECUAD)
  • موسسه فناوری بریتیش کلمبیا British Columbia Institute of Technology (BCIT)
  • دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن Kwantlen Polytechnic University (KPU)
  • کالج لانگارا Langara College
  • کالج طراحی و هنرهای بصری Visual College of Art and Design

علاوه بر کالج‌ها و دانشگاه‌های فوق، دیگر موسسه‌های آموزش تکمیلی نیز، دوره‌های طراحی داخلی در ونکوور را ارائه می‌دهند. در جدول زیر، بهترین برنامه‌های تحصیلی Interior Design معرفی شده‌اند:

نام موسسه

دوره تحصیلی

British Columbia Institute of Technology

کارشناسی طراحی داخلی

Kwantlen Polytechnic University

کارشناسی طراحی داخلی

Vancouver Island University

کارشناسی طراحی داخلی

LaSalle College Vancouver

دوره دیپلما طراحی داخلی

LaSalle College Vancouver

کارشناسی طراحی کاربردی در طراحی داخلی

Visual College of Art and Design

دوره دیپلما طراحی داخلی

 

شهریه تحصیل طراحی داخلی در ونکوور

دوره دیپلما طراحی داخلی در ونکوور معمولا بین 1 الی 2 سال طول می‌کشد و شهریه آن، سالانه 10.000 تا 30.000 دلار کانادا خواهد بود. دوره‌های کارشناسی به صورت 4 ساله هستند و شامل دوره‌های کارآموزی نیز می‌شوند. شهریه سالانه مقطع کارشناسی رشته Interior Design از 17.000 تا 40.000 دلار کانادا متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است که متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند تحصیلات خود در این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد نیز ادامه دهند. معمولا دوره‌های ارشد، 2 ساله هستند و شهریه سالانه آن‌ها با توجه به نوع برنامه و گرایش آن، از 11.000 تا 40.000 دلار کانادا متغیر است.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان رشته طراحی داخلی در ونکوور

 

مهم‌ترین مزیت تحصیل رشته طراحی داخلی در ونکوور، فرصت‌های شغلی متعددی است که در این شهر فراهم شده است. دولت استانی و دولت فدرال کانادا به دلیل وجود بحران مسکن در این کشور، طرح‌های متعددی را برای ساخت مجتمع‌های مسکونی در دستور کار قرار داده است. به همین دلیل، فارغ‌التحصیلان می‌توانند مشاغل متعددی را برای تصدی سمت طراح داخلی، در فضاهای مسکونی یا تجاری انتخاب کنند. برخی از موقعیت‌های شغلی مرتبط با این رشته، عبارتند از:

  • طراح داخلی
  • مدیر پروژه
  • معمار
  • طراح تولید
  • دستیار طراحی داخلی
  • طراح آشپزخانه
  • طراح نور

میانگین حقوق طراحان داخلی براساس آمار منتشر شده در وب‌سایت ca.talent.com، سالانه 60.205 دلار (30.87 دلار در ساعت) است. موقعیت‌های شغلی رده پایین با درآمد سالانه 48.750 شروع می‌شوند و افراد متخصص، درآمدی معادل 80.000 دلار در سال خواهند داشت. هم‌چنین، میانگین درآمد طراحان داخلی در استان بریتیش کلمبیا، سالانه 78.737 دلار است که بیش‌ترین درآمد در میان دیگر استان‌های کانادا است.

سخن آخر

تحصیل رشته طراحی داخلی در ونکوور، علاوه بر این‌که یک مسیر عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است؛ آینده شغلی مطمئنی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کند. شما می‎‌توانید با تحصیل این رشته در یکی از موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI)، پس از اتمام تحصیل از مجوز PGWP استفاده کرده و با ماندن در خاک کانادا، تجربه کاری کسب نموده و سپس برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.