تازه واردان کانادا به عنوان بخش مهمی از افراد ساکن در این کشور شناخته می‌شوند و تاثیر مستقیمی بر اقتصاد این کشور دارند. بدیهی است که با توجه به اهمیت این موضوع، در بودجه فدرال 2024 نیز، تدابیری برای آن‌ها صورت گرفته است. کریستینا فریلند (Chrystia Freeland) وزیر دارایی کانادا بودجه فدرال سال 2024 را به پارلمان ارائه کرده است. این بودجه میزان هزینه‌های سال مالی پیش رو را تعیین می‌کند و نقش مهمی در نحوه مدیریت زندگی برای ساکنان کانادا، از جمله نیوکامرها دارد. لازم به ذکر است که بودجه امسال، شامل 53 میلیارد دلار هزینه جدید است و تمرکز زیادی بر بهبود مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن در کانادا و بهبود بهره‌وری نیروی کار کانادا دارد. اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ می‌توانید از کارشناسان تیم مشاوره ای ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده و منتظر تماس ما باشید.

کمک به تازه واردان کانادا برای پیدا کردن مسکن ارزان‌قیمت

بخش زیادی از تازه واردان کانادا را دانشجویان بین‌المللی و نیروهای کار موقت تشکیل می‌دهند. طی روزهای گذشته، نخست‌وزیر جاستین ترودو (Justin Trudeau) درباره نحوه برنامه‌ریزی دولت فدرال برای کمک به بحران فعلی مسکن، اطلاعیه‌های متعددی صادر کرده بود. این اطلاعیه‌ها شامل منشور حقوق مستاجران و افزایش بودجه 55 میلیارد دلاری برای برنامه وام ساخت و ساز آپارتمان بود. هدف از این برنامه‌ها، تشویق توسعه‌دهندگان آپارتمان و مسکن به ساخت مسکن‌های اجاره‌ای از جمله اقامت‌گاه‌های دانشجویی و ... است. بدیهی است که اجرای این طرح‌ها به نیوکامرهای کانادا کمک خواهد کرد تا هزینه معقولانه‌تری برای اجاره مسکن و آپارتمان بپردازند.

هماهنگی مهاجرت تازه واردان کانادا با مسکن

بودجه سال 2024 با تغییرات اخیر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درباره مهاجرت تازه واردان کانادا نیز هماهنگ شده است. به عنوان مثال، برنامه سطوح مهاجرت 2025 ـ 2027، برای اولین بار شامل اهداف اقامت موقت (نیروی کار و دانشجویان بین‌المللی) نیز می‌شود. علاوه بر این، طرح محدودیت اقامت موقت کانادا و محدودیت صدور ویزای تحصیلی کانادا نیز در راستای همین مسئله خواهد بود. البته IRCC اعلام کرده که تلاش می‌کند در مقابل این طرح، تعداد پذیرش‌های اکسپرس انتری را افزایش داده و فرآیند تبدیل اقامت موقت (TR) داوطلبان واجد شرایط به اقامت دائم کانادا (PR) را تسهیل نماید.

تسهیل شرایط اعطای اعتبار کاری به تازه واردان کانادا

دولت کانادا در سال 2024 متعهد شده که 50 میلیون دلار برای برنامه شناسایی اعتبار تازه واردان کانادا و افراد دارای اقامت موقت هزینه کند. نیمی از این بودجه به ساخت و ساز مسکونی اختصاص می‌یابد تا به نیروهای کار متخصص در کسب مدارک لازم برای کار در کانادا (استان محل سکونت) کمک کند. نیمی دیگر از این بودجه نیز به بخش بهداشت و درمان اختصاص خواهد یافت تا افراد دارای اقامت موقت و متخصص در این حوزه، مجوزهای لازم برای ورود به بازار کار را سریع‌تر دریافت کنند. در حال حاضر، اخذ این مجوزها و کسب اعتبار، یکی از چالش‌های مهاجرت کادر درمان به کانادا است.

با توجه به مواردی که عنوان شد؛ دولت کانادا قصد دارد شرایط کاری تازه واردان کانادا را از طریق پایین آوردن هزینه‌های اجاره مسکن و ورود سریع‌تر آن‌ها به بازار کار، تسهیل نماید. این اقدامات سبب می‌شود تا نیوکامرها، راحت‌تر بتوانند شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. تیم مشاوره ای ایران کانادا، تمام خدمات مرتبط با مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، اخذ ویزای توریستی و اخذ اقامت دائم کانادا را با بالاترین استانداردها به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ارزیابی شرایط خود، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.