مهاجرت تحصیلی به کانادا با توجه به اصلاحات و تغییرات اخیر مهاجرتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) طی 2 سال آینده دست‌خوش تغییر خواهد شد. یکی از تغییرات کلیدی که اداره مهاجرت در سال‌های آینده بر آن تمرکز خواهد نمود؛ هماهنگی بهتر مهاجرت با مهارت‌های کلیدی و مورد نیاز بازار کار کشور کاناداست. برای مثال، یکی از استراتژی‌های IRCC این است که در آینده به دانشجویانی اقامت دائم کانادا (PR) را اعطا کند که مهارت‌های آن‌ها با تقاضای بازار کار مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که این تغییرات، بر مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) نیز تاثیرگذار خواهد بود و دانشجویان دارای مهارت‌های مورد نیاز، در اولویت قرار خواهند گرفت. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از تیم ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

مهارت‌های پرتقاضای آینده جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا معمولا با هدف اخذ اقامت دائم انجام می‌شود و به همین دلیل، انتخاب مهارت‌های پرتقاضا از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید این نکته را عنوان نمود که هنوز برای پیش‌بینی مهارت‌ها و رشته‌های کلیدی مد نظر IRCC کمی زود است؛ اما تغییرات اخیر سیستم اکسپرس انتری کانادا، نکته‌های بسیاری را مشخص می‌کند. سیستم اکسپرس انتری یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای مهاجرت به کانادا است و 3 برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) را مدیریت می‌کند. در سال 2023، این سیستم تغییرات عمده‌ای داشت و دسته‌بندی‌های مهارتی جدیدی اعلام شد و افراد دارای آن مهارت‌ها، اهمیت ویژه‌تری برای اعطای دعوت‌نامه اقامت دائم کانادا پیدا کردند. دسته‌بندی‌های جدید عبارتند از:

  • Professional experience in healthcare related professions
  • Professional experience in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) professions
  • Professional experience in Trades, such as carpenters, plumbers and contractors, and other associated professions
  • Professional experience in Transport related professions
  • Professional experience in Agriculture and Agri-food professions; and Proficiency in French

به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که این دسته‌بندی مهارتی، به زودی در بخش اعطای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز اعمال خواهد شد. در نتیجه، دانشجویانی که با تمرکز بر این مهارت‌ها پذیرش خود را دریافت کرده و مجوز تحصیل در کانادا را اخذ کنند؛ به احتمال بسیار زیاد، برای درخواست اقامت دائم کانادا با مشکلی روبه‌رو نخواهند بود.

پرتقاضاترین رشته‌های دانشگاهی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا

با توجه به مهارت‌های معرفی شده در بخش قبلی، می‌توان پیش‌بینی کرد که دانشجویان بین‌المللی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا، نسبت به رشته‌های زیر اقبال بیش‌تری نشان خواهند داد:

  • رشته‌های مرتبط با کسب و کار از جمله: مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مدیریت امور مالی و ...
  • رشته مدیریت بهداشت و درمان
  • رشته بهداشت عمومی
  • رشته‌های مهندسی
  • رشته آموزش
  • رشته مدیریت ارتباطات و روابط عمومی

لزوم استفاده از مشاورهای تخصصی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا

با توجه به موارد فوق، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌بایست درک صحیحی از رشته تحصیلی خود داشته باشند و با انتخابی صحیح، مسیر دریافت اقامت دائم کانادا را به درستی طی کنند. تیم ایران کانادا به عنوان مشاور رسمی مهاجرت، تاکنون پرونده‌های بسیاری را با موفقیت به سرانجام رسانده است و از تجربه بالایی در زمینه اخذ مجوز تحصیل در کانادا برخوردار است. تیم مشاوران ما، با بررسی شرایط هر متقاضی، مناسب‌ترین رشته و دانشگاه را انتخاب نموده و تمام خدمات مرتبط با گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی را با بالاترین استانداردها ارائه می‌کنند. برای شروع همکاری و بررسی شرایط، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اولین فرصت با شما ارتباط برقرار نماییم.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.