جذب نیروی کار خارجی کانادا از طریق ایجاد طرح کارفرمای شناخته شده (REP) تسهیل خواهد شد و تا سپتامبر 2023 به مرحله اجرا در خواهد آمد. طبق اعلام وب‌سایت دولت کانادا، طرح The Recognized Employer Pilot با هدف رفع نیاز نیروی کار کانادا و هم‌چنین راحت‌تر کردن فرآیند استخدام این نیروها توسط کارفرمایان کانادایی انجام خواهد شد. دولت کانادا طی سال‌های اخیر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را جهت جذب مهاجران به این کشور در حوزه‌های مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی اجرایی نموده تا کمبود نیروی متخصص کاری را جبران نماید. در صورتی که مایلید درباره این طرح‌ها اطلاعات بیش‌تری کسب نمایید؛ می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان ایران کانادا بهره‌مند شوید.

طرح کارفرمای شناخته شده (REP) و تاثیر آن بر جذب نیروی کار خارجی کانادا

طرح The Recognized Employer Pilot ویژه آن دسته از کارفرمایانی است که تاکنون از طرح استخدام نیروی کار خارجی کانادا استفاده نموده‌اند. کارفرمایان کانادایی قبل از درخواست مجوز کار برای نیروی کار خارجی، می‌بایست ارزیابی LMIA را پشت سر بگذارند تا اثبات کنند که نیازمند استخدام نیروی خارجی هستند. این ارزیابی مراحل زیادی دارد و به گونه‌ای است که بسیاری از کارفرمایان را از انجام دادن آن پشیمان می‌کند. طرح REP به همین منظور طراحی شده تا کارفرمایان از انجام این مراحل طولانی معاف شده و نسبت به استخدام نیروی کار خارجی کانادا ترغیب شوند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این طرح، کارفرمایان کانادایی می‌بایست حداقل 3 درخواست LMIA پذیرفته شده در یک موقعیت شغلی داشته باشند. کارفرمایانی که چنین شرایطی داشته باشند؛ به عنوان Recognized شناخته شده و به مدت 36 ماه، به LMIA دسترسی خواهند داشت و فرآیند ساده‌تری را برای استخدام نیروی کار خارجی کانادا طی می‌کنند.

 

مراحل اجرایی شدن طرح REP

مرحله اول این برنامه برای کارفرمایان حوزه کشاورزی در سپتامبر 2023 اجرایی می‌‎شود و از ژانویه 2024، برای دیگر حوزه‌های شغلی نیز فعال خواهد شد. البته لازم به ذکر است که ثبت درخواست برای هر 2 مرحله، تا سپتامبر 2024 پذیرفته می‌شود و پس از آن، ثبت درخواست امکان‌پذیر نخواهد بود. کارفرمایانی که شرایط لازم برای استفاده از این طرح را داشته باشند؛ فرآیند آسان‌تری برای درخواست‌های LMIA خواهند داشت و نیروی کار خارجی کانادا را راحت‌تر استخدام خواهند نمود. دولت کانادا اعلام کرده که طرح REP، یکی از طرح‌هایی است که به منظور تسهیل برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) اجرایی خواهد شد.

تیم ایران کانادا، ارائه کننده بهترین خدمات در زمینه مهاجرت به کانادا

اگه قصد دارید از طریق مهاجرت کاری، اقامت کشور کانادا رو اخذ کنید؛ می‌توانید از مشاوره‌ها و خدمات ایران کانادا استفاده نموده و فرآیند پیچیده مهاجرت را به یک تجربه راحت و لذت‌بخش تبدیل کنید. مشاوران متخصص و با تجربه ایران کانادا، بهترین توصیه‌ها را در اختیار شما می‌گذارند و در تمام مسیر مهاجرت، در کنار شما خواهند بود. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نماییم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.