اشتغال زنان در کانادا ارتباط مستقیمی با برنامه‌های مهاجرتی این کشور با هدف جذب افراد ماهر داره و مهم نیست افراد از چه سن و جنسیتی وارد کانادا بشن. اگر زنان از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور وارد بشن؛ با کمی تلاش می‌تونن زندگی ایده‌آلی رو در کانادا برای خودشون بسازن. اشتغال زنان در کانادا به قدری متنوع که می‌تونید علایق خودتون رو معیار انتخاب شغل قرار بدید و اصلا لازم نیست به اجبار، شغلی رو انتخاب کنید تا بتونید با اون مهاجرت کنید. تنها کافیه که رشته‌های مناسب و حرفه‌های بهتر کانادا رو بشناسید و با قرار گرفتن در مسیر مهاجرت؛ درآمد سالانه بالایی داشته باشید. رشته‌ها و زمینه‌های عالی برای مهاجرت در زمینه‌های مختلف و درآمد اون‌ها رو در این مقاله بررسی می‌کنیم. اگه قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید ولی هنوز نمی‌دونید که از کدوم مسیر اقدام کنید؛ می‌تونید فرم ارزیابی رو تکمیل کرده و از مشاوره‌های رایگان ما استفاده کنید.

اشتغال زنان در کانادا، زیر چتر برابری و عدالت

برابری جنسیتی در کشور کانادا از وضعیت بسیار خوبی برخورداره و مسئله اشتغال زنان در کانادا، جزء مسائلی هست که چندان محل مناقشه نیست. زنان در کشور کانادا براساس میزان توانایی، مهارت و دانشی که دارن؛ می‌تونن در تمام عرصه‌های شغلی مشغول به فعالیت بشن. در سال 2022، وب‌سایت US NEWS در نظرسنجی از 17000 مسئله اشتغال زنان در کشورهای مختلف رو براساس چند معیار مهم از جمله برابر بودن درآمد، برابری جنسیت، امکان زیاد پیشرفت و امنیت شغلی مورد بررسی قرار داده و اشتغال زنان در کانادا، در رده ششم بهترین کشورها قرار گرفته. از طرفی کانادا بیش‌تر از همیشه نیاز خودش رو به نیروی کار و افراد متخصص اعلام کرده و این مسئله می‌تونه فرصتی برای مهاجرت کاری در نظر گرفته بشه.

مشاغل مناسب زنان در کانادا

تصمیم‌گیری اولیه در مسیر مهاجرت به کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا در نهایت زندگی بهتر و آینده شغلی درخشان‌‎تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. قبل از هر چیز باید بدونید تفاوت کمی در میزان درآمد بین مردها و زن‌ها در تمام کشورهای جهان وجود داره و مردها بازار کار بیش‌تری رو به خودشون اختصاص دادن. اما کشورهایی هستن که در این مورد بهتر عمل کردند و برابری جنسیت رو در جریان کار قرار دادن. اشتغال زنان در کانادا در این‌ مورد قرار می‌گیره و کانادا به شما این تضمین رو می‌ده که به عنوان یک زن، زندگی آرامی در این کشور داشته باشید. در ادامه با برخی از مشاغل مناسب زنان در حوزه‌های مختلف آشنا خواهید شد.

داروسازی

داروسازی جدا از این‌که در دسته مشاغل مورد نیاز تمام کشورها مخصوصا کاناداست؛ یکی از پردرآمدترین شغل‌ها نیز محسوب می‌شه. داروساز با توجه به سابقه و زمینه فعالیت، درآمدهای مختلفی داره اما میانگین درآمدی که برای این حرفه پیش‌بینی شده؛ 90 هزار دلار کانادا در سال هست.

پزشک

برای بررسی اشتغال زنان در کانادا از نظر درآمد پزشکی، باید بدونید که این کشور در رتبه پنجم جهان قرار داره و پرنیاز‌ترین شغل این کشور به شمار می‌آد. برای این حرفه به طور میانگین سالانه 150هزار دلار کانادا در نظر گرفته شده. البته لازم به ذکره که این رشته سقف درآمدی نداره و پزشک‌های مجرب در کانادا تا 300 هزار دلار در سال هم درآمد دارن.

پرستاری

تخصص پرستاری یکی از بهترین مشاغل حوزه درمان هست و کشور کانادا هم در این زمینه با کمبود شدید نیرو مواجه هست. این زمینه شغلی بسیار مناسب زنان هست و به طور میانگین، سالانه 90 هزار دلار درآمد داره. البته لازم به ذکره که اداره مهاجرت کانادا در حوزه درمان، سخت‌گیری زیادی رو برای پذیرش نیرو انجام می‌ده.

مشاور بهداشت و درمان

کارفرماها در این شغل، سازمان‌های خصوصی و بزرگ مراقبت بهداشتی هستن و مسئولیت شغلی، تحقیق برای شناسایی مشکلات و راه حل دادن به مدیران و مسئولین سازمان هست و برای این حرفه باید فن ارتباطات رو خوب بلد باشید. جالبه بدونید که در این زمینه ‌هم، زنان 80 درصد بازار کار رو به خودشون اختصاص دادن و درآمد سالانه‌شون؛ سالانه 70 هزار دلار کانادا هست که در برخی موارد به 120هزار دلار هم می‌رسه.

مامایی

مامایی، زنانه‌ترین حرفه‌ای هست که می‌تونید داشته باشید و در این رشته جذاب که سر و کار شما با تولد یک انسان خواهد بود؛ به صورت میانگین، سالانه 60 هزار دلار درآمد خواهید داشت.

فیزیوتراپیست

شاید جالب باشه بدونید در بین تمام موارد اشتغال زنان در کانادا، سهم فیزیوتراپیست‌های زن خیلی بیش‌تره و این شغل هم با کمبود در کانادا مواجه هست. این شغل به طور میانگین متوسط حقوق 73 هزار دلار در سال خواهد داشت.

کاردرمان‌گر

در تمام کشورهای جهان، درمان به وسیله کار، یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی هست و تقاضای زیادی داره. در این زمینه‌ هم زنان بازار کار رو در دست دارند و این شغل به صورت میانگین، سالانه 70 هزار دلار درآمد داره. لازمه بدونید کاردرمانی یکی از مشاغلی هست که می‌تونید با حقوق اولیه مناسبی شروع به کار کنید.

مدیر عامل

اشتغال زنان در کانادا به عنوان مدیرعامل، یک مسئله پذیرفته شده و معمولی به حساب می‌آد و درآمد بسیار خوبی داره. این شغل، به طور میانگین، 160 هزار دلار درآمد سالانه داره.

وکالت

وکیل بودن سختی‌های خاص خودش رو داره اما درآمدی که این شغل برای شما داره، در کم‌تر شغلی به دست می‌آد و درآمد میانگین 180 هزار دلار در سال امکان‌پذیر هست. البته در این زمینه لازمه که حتما از دانشگاه‌های کانادا مدرک وکالت خودتونُ دریافت کنید تا بتونید در این زمینه شغلی مشغول به کار بشید.

تدریس و مدیریت آموزش

تدریس و مدیریت آموزش برخلاف ایران، در کانادا به عنوان یکی از پردرآمدترین زمینه‌های شغلی شناخته می‌شه. اگه در زمینه تدریس از مهارت مناسبی برخوردارید؛ در بین حرفه‌های اشتغال زنان در کانادا، این حرفه برای شما بهترین گزینه هست. جالبه بدونید به عنوان یه مدیر مقطع دبیرستان در کشور کانادا، می‌تونید سالانه 95 هزار دلار درآمد داشته باشید. این رقم برای مدیران آموزشگاه‌های خصوصی یا کالج‌ها تقریبا تا 2 برابر افزایش پیدا می‌کنه.

سخن آخر

اشتغال زنان در کانادا به قدری متنوع هست که هیچ محدودیتی در مسیر مهاجرت زنان به این کشور ایجاد نمی‌کنه. مهم‌ترین کاری که باید انجام بدید، انتخاب درست و سپس شجاعت برای قدم گذاشتن در مسیر رویاهاتون هست. یادتون باشه که تیم ایران کانادا از لحظه تصمیم تا پس از ورود به خاک کانادا، می‌تونه خدمات ارزشمندی رو به شما ارائه کنه؛ کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنن.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.