ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) برای متقاضیانی که قصد دارند به کشور کانادا مهاجرت کنند بسیار ضروری است. متقاضیان مهاجرت برای اثبات صلاحیت خود به مدرکی مبنی بر سطح تحصیلات خود و معادل آن در سیستم آموزشی کانادا نیاز دارند. ECA یا Education Credential Assessment سندی است که مدرک تحصیلی بین‌المللی تازه واردان را ارزیابی نموده و معادل کانادایی آن را تعیین می‌کند. متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند این مدرک را از سازمان‌هایی که توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) تعیین شده‌اند؛ سفارش دهند. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این سند مهم را در اختیار شما عزیزان، قرار خواهیم داد. اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید، اما نمی‌دانید از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از راهنمایی‌های مشاوران تیم ایران کانادا بهره‌مند شوید.

چه مواردی در سند ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) گنجانده می‌شود؟

لازم به ذکر است که ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) دارای انواع مختلفی است و برای صدور مجوز گواهینامه حرفه‌ای، اشتغال، تحصیلی و دیگر نیازهای مهاجرتی صادر می‌شود. در نتیجه متقاضی می‌بایست با توجه به نوع مسیر مهاجرتی خود و مدارک اخذ شده در کشور مبداء، ECA مناسب را انتخاب نماید. اگر چه تفاوت‌هایی میان ارائه دهندگان خدمات مختلف وجود دارد، اما یک سند ECA شامل اطلاعات کلی زیر است:

  • تایید سوابق تحصیلی
  • معادل کانادایی اعتبار تحصیلی
  • شناسایی و شرح اعتبار ارزیابی شده از جمله: نام و سال اعتبار، الزامات ورود و طول برنامه، وضعیت و نام موسسه صادر کننده و رشته تحصیلی

داشتن سند ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) چه تاثیری بر مهاجرت فرد متقاضی دارد؟

داشتن سند ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) علاوه بر اثبات واجد شرایط بودن متقاضی برای یک مسیر یا برنامه، راهی موثر برای افزایش شانس مهاجرت است. به این دلیل که در سیستم اکسپرس انتری و برنامه‌های تحت مدیریت آن، داشتن تحصیلات بالا باعث دریافت پاداش خواهد شد. به عنوان مثال، در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) هر چه سطح تحصیلات یک متقاضی بالاتر باشد، امتیاز بیش‌تر به او تعلق می‌گیرد. این امتیازات باعث بالا رفتن شانس متقاضی برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) از طریق قرعه کشی‌های اکسپرس انتری خواهد شد.

بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی فقط از داوطلبان می‌خواهند که بالاترین مدرک تحصیلی خود را ارزیابی کنند. با این حال، سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) ممکن است به داشتن بیش از یک سند ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) پاداش اضافی دهد. در نتیجه متقاضی می‌تواند با دارا بودن گواهی‌های مختلف و یا مدارک تحصیلی دیگر و ارزیابی آن‌ها، امتیاز بیش‌تری کسب نماید.

همان‌طور که قبلا نیز عنوان شد، انواع مختلفی از ECA وجود دارند و دارا بودن انواع مختلف آن نیز می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، متقاضی می‌تواند یک سند ECA برای یک مدرک تحصیلی (با هدف اثبات واجد شرایط بودن خود برای برنامه مهاجرتی) گرفته و هم‌چنین یک سند ECA دیگر برای مدرک فنی یا گواهی‌نامه حرفه‌ای (با هدف استخدام و کاریابی) سفارش دهد. ممکن است این 2 سند در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) پاداش دریافت کنند. مثال‌های متعددی برای دریافت امتیازات بیش‌تر از طریق گرفتن سند ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) وجود دارد که با توجه مسیر مهاجرتی قابل ارائه است. قاعدتا در این باره، کارشناسان با تجربه مهاجرتی می‌توانند راهنمای متقاضیان باشند.

سخن آخر

مهاجرت به کانادا دارای مسیرهای متنوع و متفاوتی است. در نتیجه استفاده از کمک کارشناسان خبره و متخصص، امری الزامی است. تیم مشاوره ای ایران کانادا با تجربه به نتیجه رساندن صدها پرونده مهاجرتی در حوزه‌های کاری، تحصیلی، توریستی و ... می‌توانند پشتیبان هم‌وطنان گرامی در مسیر مهاجرت به کانادا باشند. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.