دانشگاه‌های آمریکا همیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آیند. چرا که از استانداردهای علمی بالایی برخوردارند و همیشه در نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌ها، جایگاه‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. البته یکی از مشکلات مهاجرت تحصیلی به آمریکا، هزینه‌های بالای شهریه و زندگی است که بسیاری از متقاضیان را ناامید می‌کند. اما علی‌رغم آن‌چه تصور می‌شود؛ موسسه‌های آموزشی، دانشگاه و کالج‌های بسیاری در آمریکا وجود دارند که برنامه‌های تحصیلی مقرون به صرفه و حتی رایگان را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله با تعدادی از دانشگاه‌های معتبر و ارزان‌قیمت آمریکا در سال 2024 آشنا خواهید شد. اگر به تحصیل در آمریکا علاقه‌مندید و نیاز به اطلاعات بیش‌تری دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از کارشناسان تیم مهاجرتی ایران کانادا، مشاوره رایگان دریافت کنید.

معرفی دانشگاه‌های آمریکا با کم‌ترین میزان شهریه در سال 2024

دانشگاه‌های آمریکا که در ادامه این مقاله معرفی خواهند شد؛ براساس 2 معیار اصلی انتخاب شده‌اند. معیار اول که موضوع اصلی مقاله است و پایین بودن شهریه این موسسه‌های آموزش تکمیلی است. معیار دوم انتخاب، دارا بودن استانداردهای علمی برای دانشجویان بین‌المللی و هم‌چنین اعتبار مدرک (به ویژه برای ایرانیان) است.

کالج CUNY بروکلین

این کالج، بخشی از سیستم دانشگاه City University of New York است  که یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های آمریکا است و سالانه بیش از 18.000 دانشجو را پذیرش می‌کند. این کالج عمومی دارای 75 دوره در مقاطع کارشناسی و برنامه‌های مهارت‌آموزی است. از جمله‌ دوره‌های این کالج می‌توان به رشته‌هایی نظیر تجارت، آموزش تخصصی، علوم طبیعی، علوم انسانی و ... اشاره کرد. کالج CUNY علاوه بر دارا بودن شهریه‌های ارزان، برنامه‌های متعددی برای پرداخت وام بدون بهره به دانشجویان دارد. لازم به ذکر است که این کالج در منطقه بروکلین نیویورک واقع شده و اگرچه شهریه پایینی دارد؛ اما متوسط هزینه‌های زندگی در آن، نسبتا بالاست. رشته‌های مختلف کالج بروکلین دارای شهریه‌های سالانه متفاوتی است؛ اما به صورت میانگین، 3000 دلار آمریکاست. نکته مهم این‌که کالج CUNY شرایط نسبتا سختی را برای پذیرش دانشجویان دارد و نرخ پذیرش آن در سال‌های اخیر، 40 درصد بوده است. برای مثال یکی از شرایط پذیرش، داشتن حداقل نمره 1000 در آزمون SAT یا معادل آن در آزمون ACT است.

دانشگاه فلوریدا

دانشگاه فلوریدا (University of Florida) یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا است. این دانشگاه که در شهر گینس ویل واقع شده؛ به لحاظ آماری، سومین موسسه آموزشی بزرگ ایالت فلوریدا است. University of Florida سالانه بیش از 52.000 دانشجو را در 100 رشته مقطع کارشناسی و 200 برنامه تکمیلی پذیرش می‌کند. از جمله رشته‌های محبوب و پرمتقاضی این دانشگاه می‌توان به بازاریابی، تجارت، مهندسی، علوم ارتباطات، زیست پزشکی و ... اشاره کرد. این دانشگاه عمومی یکی از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است. میانگین شهریه سالانه این دانشگاه، 8000 دلار است. از جمله شرایط پذیرش این دانشگاه می‌توان به حداقل نمره آیلتس آکادمیک 6.5 و قبولی در آزمون SAT با نمره 640 الی 730 اشاره کرد.

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ـ لانگ بیچ

California State University-Long Beach همان‌طور که از نامش پیداست؛ یکی از دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر لانگ بیچ ایالت کالیفرنیا واقع شده است. این دانشگاه سالانه بیش از 37.000 دانشجو را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند. نکته قابل توجه این‌که، با وجود تعداد پذیرش بالا، متقاضیان بسیار زیادی برای این دانشگاه درخواست خود را ارسال می‌کنند و نرخ پذیرش این دانشگاه فقط 28 درصد است. یکی از دلایل محبوبیت زیاد این دانشگاه، نرخ کاریابی بالای آن است که آینده شغلی فارغ‌التحصیلان را تضمین می‌کند. میانگین شهریه سالانه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ـ لانگ بیچ، 8900 دلار است. از جمله رشته‌های این دانشگاه می‌توان به مدیریت و منابع انسانی، موسیقی، فیلم و هنرهای الکترونیک، بازاریابی، رهبری آموزشی، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی و ... اشاره کرد.

دانشگاه یوتا ولی

Utah Valley University یکی از دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر اورم ایالت یوتا واقع شده است. این دانشگاه که قدمتی بیش از 80 سال دارد؛ یک کالج محلی و دانشگاه عمومی است که شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. یکی از مزایای این دانشگاه، ارائه آموزش‌های کاربردی با تمرکز بر کاریابی در کنار برنامه‌های تحصیلی استاندارد است. دانشگاه UVU سالانه حدود 41.000 دانشجو را پذیرش می‌کند و به دانشجویان دارای شرایط، کمک‌های مالی ویژه اعطا می‌کند. میانگین شهریه سالانه این دانشگاه، 7500 دلار آمریکاست. از جمله رشته‌های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توان به برنامه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، پرستاری، رشته‎‌های مهندسی و فناوری اشاره کرد. شرایط کلی پذیرش در دانشگاه یوتا ولی عبارتند از نمره آیلتس آکادمیک (حداقل 6 به بالا) و قبولی در آزمون ACT با نمره 30.

پذیرش دانشگاه‌های آمریکا با تیم مهاجرتی ایران کانادا

تیم مهاجرتی ایران کانادا در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دارای تجربه بالایی است. تاکنون تعداد زیادی از متقاضیان با استفاده از خدمات ما به آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شده‌اند. اگر شما نیز قصد دارید برای ادامه تحصیل، کشور آمریکا را انتخاب کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های کارشناسان ایران کانادا بهره‌مند شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.