کاستودین کانادا (Custodian) طبق قانون اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی دانش‌آموزان به این کشور است. در کنار مدارک و شرایطی که برای ویزای دانش‌آموزی کانادا لازم است، ارائه اظهارنامه کاستودین نیز از دیگر مدارک ضروری است. در این مقاله، کلیاتی در خصوص کاستودین برای کودکان زیر 18 سال، جهت تحصیل در مدارس کانادا ارائه شده که مطالعه آن برای والدینی که قصد دارند فرزند خود را برای ادامه تحصیل به کشور کانادا بفرستند؛ بسیار مفید خواهد بود. یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای تحصیلی دانش‌آموزی است؛ زیرا نوجوانان با حضور در مدارس کانادایی، هم از آموزش‌های استاندارد برخوردار شده و هم سریع‌تر با فرهنگ کانادایی ادغام می‌شوند و مهم‌تر از همه این‌که، آمادگی لازم را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا کسب می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره تحصیل در مدارس کانادا برای متقاضیان زیر 18 سال، اطلاعات بیش‌تری کسب کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت، با شما ارتباط برقرار نماییم.

کاستودین کانادا به چه معناست ؟

کاستودین کانادا یا شخص قیم یا سرپرست به کسی گفته می‌شود که مسئولیت مراقبت و حمایت از افرادی (زیر 18 سال) که قصد دارند برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند را به عهده می‌گیرد. تبدیل شدن به سرپرست دانش‌آموزان بین‌المللی در کانادا، نیازمند انجام مراحلی قانونی است تا به فرد مورد نظر اجازه داده شود به جای یک والد یا ولی قانونی انجام وظیفه کند. لازم به ذکر است که مسئولین مربوطه برای صدور چنین اجازه‌ای، سخت‌گیری‌های زیادی خواهند داشت تا دانش‌آموزان بین‌المللی پس از ورود به کانادا، در محیطی امن و سالم پرورش پیدا کنند. ناگفته نماند که یکی از شرایط اصلی برای تحصیل در مدارس کانادا اخذ ویزای تحصیلی کانادا است که دارای شرایط و مدارک خاص خود است.

شرایط قبولی و پذیرش کاستودین کانادا

داشتن کاستودین کانادا برای هر دانش‌آموز بین المللی که در این کشور مشغول به تحصیل است؛ یک امر الزامی است. این مسئله از آن رو ضروری است که دولت کانادا اطمینان حاصل کند؛ دانش‌آموز در صورت لزوم، به ویژه در مواقع اضطراری، مراقبت و پشتیبانی لازم را دریافت می‌کند. فردی که به عنوان کاستودین کانادا مسئولیت فرزند شما را به عهده بگیرد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • حداقل ۱۹ سال سن و یا بالاتر داشته باشد
  • اثبات مسئولیت‌پذیری در قبال دانش‌آموز
  • مراقبت و پشتیبانی از دانش‌آموز
  •  شهروند کانادا یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد

در صورت استفاده از خدمات شرکت ایران کانادا، کمک‌های لازم در زمینه یافتن کاستودین مناسب، به مشتریان ارائه می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، کافی است فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا مشاوران ایران کانادا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنند.

وظایف و مسئولیت کاستودین کانادا

مسئولیت‌های سرپرست قانونی دانش‌آموزان بین‌المللی به 4 دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

دسته اول؛ هنگام ورود به کشور و رفتن به مدرسه

کاستودین کانادا ابتدا باید در جلسه ورودی، با دفتر پذیرش بین الملل (WRDSB) شرکت نماید. و در قرار ملاقات ارزیابی حضور بهم رساند و فرزند شما را به عنوان دانش‌آموز برای ثبت نام در مدرسه همراهی کند و فرم‌های‌ثبت نام را نیز امضا کند.

دسته دوم؛ حین تحصیل

فرد سرپرست وظیفه دارد فرزند شما را در سال‌های تحصیلی همراهی کند. او در واقع ولی دانش‌آموز محسوب می‌شود و مدرسه برای امور آموزشی یا تربیتی دانش‌آموز با سرپرست او تماس خواهد گرفت. از سوی دیگر، سرپرست نباید ارتباط خود را با فرزند شما قطع کند. هم‌چنین قیم فرزند شما در صورت نیاز مدرسه برای برنامه‌ها وفعالیت‌های فوق برنامه باید رضایت‌نامه کتبی خود را امضا کند و در جلسات والدین با معلم‌ها و اولیا و مربیان حضور بهم رساند.

دسته سوم؛ رابط ضروری

کاستودین کانادا وظیفه دارد در مواقع ضروری، رابط شما در مدرسه باشد و هرگونه مشکل یا نگرانی مربوط به مسائل مدرسه را بلافاصله به شما اطلاع دهد.

دسته چهارم؛ بیمه و مراقبت‌های پزشکی

کاستودین کانادا موظف است در زمینه مراقبت‌های پزشکی و امور بیمه برای فرزند شما بیمه نامه تهیه کند و در صورت بروز مشکل، بتواند از بیمه و خدمات درمانی کشور کانادا استفاده نماید.

سایر وظایف و مسئولیت‌های کاستودین کانادا

  • ارائه مشاوره مناسب به دانش‌آموز در مورد رشته‌ها و فعالیت‌های مدرسه
  • ارائه شماره تماس اضطراری جداگانه به والدین و مدرسه
  • کمک و اطلاع رسانی به دانش‌آموز در مورد جزئیات تمدید شهریه
  • به روز نگه داشتن اطلاعات تماس کاستودین کانادا و اعلام تغییرات احتمالی به مدرسه (از جمله تغییر خود سرپرست)
  • ارائه یادداشت‌های مورد نیاز برای حضور و غیاب دانش‌آموز (در مورد غیبت ها، تعطیلات و …)
  •  در صورت ترک زودتر از موعد دانش‌آموز از مدرسه؛ اطلاع‌رسانی به دفتر پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی و ارائه یک کپی از نامه پذیرش (LOA) از یک مدرسه جدید و یا کپی بلیط هواپیما به مقصد کشور دانش‌آموز

مدارک لازم کاستودین کانادا جهت اخذ ویزای دانش‌آموزی

مدارک کاستودین کانادا 2 دارای 2 فرم است که اولین فرم باید توسط فرد سرپرست یا کاستودین تکمیل، امضا و سپس در دفتر اسناد رسمی تایید محضری یا اصطلاحا (Notarized) شود. فرم دوم هم باید توسط والد / والدین یا ولی قانونی دانش‌آموز در کشور محل اقامت تکمیل، امضا و سپس در دفاتر رسمی تایید شود. زمانی که برای دانش‌آموز یک کاستودین جدید تعیین می‌شود، حتما باید دو سند فوق با اطلاعات فرد جدید تکمیل شده و به تایید دفتر اسناد رسمی برسد. تایید مدرک کاستودین کانادا باید به دفتر پذیرش و امور دانش‌آموزان بین المللی مدرسه نیز تحویل داده شود. با استفاده از خدمات شرکت ایران کانادا، فرزندان شما در بهترین مدارس کانادا تحصیل نموده؛ نزد یک سرپرست قانونی و مناسب زندگی خواهند کرد و آینده‌ای درخشان خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و بررسی شرایط، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.