آشنایی با بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا در سال 2023

بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا به رشته‌هایی اطلاق می‌شه که فرصت‌های شغلی متعددی رو نصیب فارغ‌التحصیلان می‌کنه. البته کانادا یکی از کشورهایی هست که روی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در تمام رشته‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده و موقعیت‌های شغلی زیادی داره که باید توسط همین فارغ‌التحصیلان تکمیل بشه. اگه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا رو دارید؛ می‌بایست با انتخاب رشته‌هایی که بازار کار بهتری دارن، آینده‌نگری مناسبی انجام بدید تا بتونید به راحتی و پس از پایان تحصیل برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در ادامه مقاله، هر رشته رو به دقت بررسی می‌کنیم تا بتونیم آینده‌های احتمالی برای تحصیل در هر رشته رو واسه‌تون پیش‌بینی کنیم. البته شما می‌تونید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا، از مشاوره رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید.

تعیین هدف برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بیش از 15 هزار رشته تحصیلی در سطوح  مختلف  وجود داره که در بیش از 100 کالج، دانشکده، و مراکز علمی و آموزشی با رتبه‌بندی‌های متفاوت در کانادا تدریس می‌شه و به همین دلیل انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا یه مقدار سخته. به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا پیشنهاد می‌شه با توجه به هدفی که از مهاجرت دارن؛ به سوالاتی پاسخ بدن که مسیرشون رو شفاف‌تر و واضح‌تر کنه. سوالاتی مثل:

  • آیا هدف شما انتخاب رشته‌هایی‌ست که بازار کار خوبی دارند؟
  • رشته‌هایی رو انتخاب می‌کنید که علاقه بیش‌تری به اون‌ها دارید؟
  • مهم‌ترین مسئله برای شما مهاجرت کردن به کاناداست یا مسیر مهاجرتی هم اهمیت داره؟

ما با در نظر گرفتن این موارد و یک سری عوامل دیگه که در ادامه بهشون می‌پردازیم؛ سعی کردیم بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا رو به شما عزیزان معرفی کنیم.

عوامل موثر در انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا در سال 2023

برای انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌شه:

نرخ کاریابی

تحصیل کردن در رشته‌ای که منجر به پیدا کردن شغل بشه؛ مهم‌ترین مسئله برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کاناداست. درصد بالایی از افرادی که از طریق گرفتن پذیرش دانشگاه به کانادا مهاجرت می‌کنن؛ قصد دارن پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار بشن و شرایط اخذ اقامت دائم رو کسب کنن. در نتیجه انتخاب رشته‌ای که بتونه اون‌ها رو به سرعت وارد بازار کار کنه از اهمیت بالایی برخورداره.

میزان درآمد

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا، میزان درآمد شغل‌های مرتبط با اون رشته‌هاست. قطعا مهاجران تحصیلی با هدف برخورداری از زندگی و رفاه بهتر به کانادا مهاجرت می‌کنن؛ به همین دلیل پیدا کردن شغلی که بتونه زندگی اون‌ها رو تامین کنه و به لحاظ مالی، اون‌ها رو در سطح مناسبی قرار بده اهمیت زیادی داره.

سطح علمی

هر رشته‌ای در کانادا از یک سطح علمی به خصوصی برخورداره که به عوامل زیادی بستگی داره. عواملی مثل سرفصل تدریس رشته، سابقه دانشگاه در تدریس رشته، اساتید رشته، موفقیت‌های دانشگاه در زمینه‌های عملی و تحقیقاتی رشته و … . این عوامل می‌تونن در بالا بردن سطح علمی یه رشته خاص در دانشگاه موثر باشن. بدیهی هست که هر چه سطح علمی یه رشته در دانشگاه بالاتر باشه؛ آینده درخشان‌تری برای دانشجوها رقم می‌زنه. البته ذکر این نکته هم لازمه که ورود به چنین رشته‌هایی چالش‌برانگیزتره و سخت‌تر از دیگر رشته‌ها خواهد بود.

نرخ پذیرش

یکی دیگه از ملاک‌ها برای انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا، نرخ پذیرش دانشجویان بین‌المللی در اون رشته هست. در واقع این ملاک هیچ پایه علمی نداره و تنها براساس آمار اداره مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار گرفته. به این صورت که تلاش شده در انتخاب این رشته‌ها، تعداد پذیرش‌های موفق دانشجویان بین‌المللی در اون رشته هم لحاظ بشه.

معرفی بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا در سال 2023

مدیریت کسب و کار

اگر این حرفه رو برای تحصیل در پیش گرفتید؛ بدونید که از نظر پتانسیل جهانی و بین‌المللی، یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا رو انتخاب کردید. کسب و کار موضوعی هست که شما رو در رفت و آمد و تعامل با تمامی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نگه‌می‌داره. تمام صنایع موقعیت شغلی مدیریت کسب و کار رو ارائه می‌کنن و یکی از پرتقاضاترین موقعیت‌های شغلی کاناداست. البته لازم به ذکره که این رشته یکی از پر درخواست‌ترین رشته های دانشگاهی کانادا هم هست و برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های در این رشته، باید موانع زیادی رو پشت سر بذارید. یکی از دلایل تقاضای زیاد برای گرفتن پذیرش در این رشته، درآمد بالای اون هست که به صورت میانگین، 105.000 دلار در سال هست.

این رشته در نهایت شما رو متخصص حرفه‌هایی از جمله تحلیل‌گر و حساب‌دار مالی، دفتر داری و کارمندی می‌کنه و در بخش‌های مختلفی مثل بانک، بیمه و سایر فیلد‌های کاری مورد تقاضاست.

علوم کامپیوتر IT

فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر جزء پرآمدترین حرفه‌های کاناداست و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها در این رشته تمایل دارن. باید بدونید که گرفتن پذیرش در هر یک از بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا نیاز به نمره و تراز خوب در مقاطع تحصیلی قبلی داره.

در این رشته میانگین درآمد شما در تمام شهرهای کانادا بالاتر از 45 هزار دلار در سال هست و بیش‌ترین درآمد شما با توجه به تجربه و حرفه‎‌ای که انتخاب کردید؛ ممکنه تا 100 هزار دلار در سال هم برسه.

مهندسی

صنایع زیادی در کشور کانادا فعالیت می‌کنن و به شدت نیازمند نیروی کار برای تکمیل ظرفیت کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و ... هستن. همین مسئله فرصت‌های شغلی متعددی در رشته مهندسی به وجود آورده و قطعا یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا با آینده بلند مدت به شمار می‌آد.

مهندسان در کشور کانادا، متوسط درآمد 75 هزار دلار در سال رو خواهند داشت و کم‌درآمدترین افراد در این رشته، 45 هزار دلار در سال هست.. این درحالیه که حرفه‌ای و باتجربه‌تر شدن در مهندسی، شما رو به درآمد ایده‌آل سالانه 120 هزار دلار می‌رسونه.

بهداشت، علوم زیستی (بیوتکنولوژی)، داروسازی

تا وقتی در این دنیا انسان وجود داره و زندگی می‌کنه، نیاز به درمان و علم پزشکی پابرجاست. رشته‌‌های مربوط به بهداشت، علوم زیستی و داروسازی بسیار متنوع و ایده‌آل هستن ولی نیازمند رزومه تحصیلی قوی و پشتکار زیادی هم هستن. برای موفقیت در اين رشته شما می‌بایست از مهارت بالایی برخوردار باشید و آماده کارهای تحقیقاتی سنگین باشید. این رشته به دلیل نرخ کاریابی بالا و امکان پیشرفت علمی زیاد، به عنوان یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا انتخاب شده. یکی از نکته‌های مهمی که باید در نظر داشته باشید اینه که همه دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان بین‌المللی رو در این رشته‌ها پذیرش نمی‌کنن؛ به همین دلیل لازمه که حتما از کمک و مشاوره وکلای مهاجرتی با تجربه و متخصص استفاده کنید. شما می‌تونید برای این مورد از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید؛ کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید.

در این حرفه، یک مراقب پزشکی سالانه 31 هزار دلار درآمد داره و پس از فارغ‌التحصیلی و در آغاز شروع کار، از درآمد سالانه 25 هزار دلار برخوردار می‌شه. این دست‌مزد برای افراد باتجربه و متخصص به سالانه 50 هزار دلار می‌رسه و از طرفی پژوهش‌گران و داروسازان در کشور کانادا، رسیدن به درآمد بسیار بالاتری‌ رو هم تجربه می‌کنن.

سخن آخر

با وجود معرفی بهترین رشته‌های دانشگاهی کانادا در سال 2023، لازمه که برای انتخاب رشته و دانشگاه مناسب جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا، معیارها و ملاک‌های بیش‌تری رو در نظر بگیرید. تیم ایران کانادا می‌تونه در این مسیر سخت و پر چالش، همراه شما باشه. ما با بررسی دقیق شرایط شما، بهترین پیشنهادها رو در اختیارتون می‌ذاریم و انواع خدمات در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا رو بهتون ارائه می‌کنیم. کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنن.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.