عنوان خبر

نامه پذیرش (LOA) و تاثیر آن بر مهاجرت تحصیلی کانادا

نامه پذیرش (LOA) در تاریخ 1 دسامبر 2023 توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) معرفی شد. این نامه فرآیندی جدید برای بهبود یکپارچگی مهاجرت تحصیلی به کانادا بود. این فرآیند، موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI) را ملزم می‌کند تا درخواست‌های پذیرش متقاضیان اخذ مجوز تحصیل در کانادا را در مدت 10 روز تقویمی تایید کنند.

این اقدام IRCC باعث می‌شود تا دانشجویان بین‌المللی از معتبر بودن درخواست خود برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اطمینان حاصل کنند. زیرا اگر موسسه DLI، نامه پذیرش را در بازه زمانی 10 روزه تایید نکند و یا اگر نامه پذیرش توسط IRCC نامعتبر (جعلی) تشخیص داده شود؛ درخواست ویزای دانشجویی کانادا لغو خواهد شد. اگر قصد دارید برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ می‌توانید از خدمات تیم مهاجرتی کانادا استفاده نموده و از قانونی بودن تمام فرآیند خود در مسیر اخذ استادی پرمیت کانادا اطمینان حاصل کنید. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

آیا فرآیند جدید IRCC موفق بوده است؟

براساس داده‌های منتشر شده در 29 آپریل 2024، در 4 ماه اول اجرای این فرآیند، حدود 162.000 نامه پذیرش (LOA) برای تایید دریافت شده است. از این تعداد، حدود 9000 نامه مورد تایید قرار نگرفته و درخواست متقاضی برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا لغو شده است. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که سیستم جدید اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از اتلاف وقت و هزینه احتمالی هزاران دانشجوی بین‌المللی جلوگیری کرده است. این آمار هم‌چنین نشان می‌دهد که تعدادی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به مشاوران حقوقی نامعتبر اطمینان کرده و در نتیجه نامه پذیرش (LOA) آن‌ها جعلی بوده است.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) به متقاضیان توصیه کرده که اطلاعات نامه پذیرش (LOA) دریافت شده از دانشگاه یا کالج را به دقت مورد بررسی قرار دهند. اگر چه موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI) الزامی برای گنجاندن اطلاعات کامل در نامه ندارند؛ اما متقاضیان می‌بایست نامه خود را به دقت مرور کرده و در صورت ناقص بودن اطلاعات، با دانشگاه یا کالج مورد نظر مکاتبه کرده و نامه قانونی و معتبری دریافت کنند.

نامه پذیرش (LOA) گامی در جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و جعل اسناد

نامه پذیرش (LOA) باعث می‌شود تا متقاضیان تحصیل در کانادا، در دام کلاهبرداران حوزه مهاجرت گرفتار نشوند. اما با این وجود متقاضیان می‌بایست از قانونی بودن و اعتبار موسسه مهاجرتی خود اطمینان حاصل کنند تا در پروسه مهاجرت تحصیلی به کانادا دچار مشکل نشوند. تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از مشاوران رسمی و متخصص به بسیاری از هم‌وطنان عزیز کمک نموده تا از طریق بهترین مسیر، به کشور کانادا مهاجرت کنند. شما نیز می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی، از مشاوره‌های رایگان ما استفاده کرده و شرایط خود برای مهاجرت را ارزیابی نمایید.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...