عنوان خبر

محدودیت صدور ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024

صدور ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024 برای دانشجویان بین‌المللی به صورت موقت، محدود خواهد شد.

طبق اعلام اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، در سال 2024، حدود 360.000 مجوز تحصیلی (Study Permit) صادر خواهد شد که در مقایسه با سال 2023، با کاهش 35 درصدی روبه‌رو است. علاوه بر این، برای هر استان و منطقه کانادا، با توجه به میزان جمعیت و پراکندگی جمعیت، محدودیت پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته خواهد شد. البته مشخص است که این محدودیت، بیش‌تر شامل استان‌هایی خواهد شد که جمعیت دانشجویان‌ بین‌المللی در آن منطقه، بیش‌ترین رشد ناپایدار را داشته است. IRCC اعلام نموده که این محدودیت‌ها شامل افراد دارای ویزای تحصیلی کانادا و متقاضیان تمدید Study Permit نخواهد شد و هم‌چنین شامل متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره جزئیات محدودیت‌های ایجاد شده، ادامه خبر را مطالعه کنید.

جزئیات ایجاد سقف برای ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024

براساس اعلام IRCC، تنها سقف اعطای ویزای تحصیلی کانادا تغییر نکرده و برخی از قوانین مرتبط با روند اعطای آن نیز دست‌خوش تغییر شده است. در ادامه با تغییرات جدید آشنا خواهید شد:

دریافت گواهی‌نامه (Attestation Letter)

از تاریخ 22 ژانویه 2024، تمام پرونده‌های مجوز تحصیل در کانادا می‌بایست از استان یا منطقه مقصد (محل تحصیل) یک گواهی‌نامه یا Attestation Letter دریافت کنند. در همین راستا، استان‌ها و مناطق کانادا تا تاریخ 31 مارس 2024 فرصت دارند تا پروسه خود برای صدور این گواهی‌نامه را ایجاد نمایند.

تغییر معیارهای دریافت مجوز PGWP

از سپتامبر 2024، دانشجویان بین‌المللی موسسه‌های آموزشی خصوصی کانادا که در دوره‌های مشارکتی موسسه‌های آموزشی دولتی شرکت می‌کنند؛ واجد شرایط دریافت مجوز PGWP نیستند. دلیل این تصمیم، کمبود نظارت بر این دوره‌ها و هم‌چنین سودجویی (با هدف گرفتن مجوز کار پس از تحصیل) عنوان شده است. IRCC هم‌چنین اعلام نموده، متقاضیان دارای ویزای تحصیلی کانادا که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند؛ می‌توانند از مجوز کار پس از تحصیل با اعتبار 3 ساله استفاده کنند. (بدون توجه به مدت زمان دوره)

محدودیت در اعطای ویزای همراه دانشجویان

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده که Open Work Permit تنها به همسر یا پارتنر دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق خواهد گرفت و همسران دیگر مقاطع تحصیلی مانند کارشناسی، واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد نخواهند بود. البته IRCC اعلام نموده که اطلاعات بیش‌تر درباره این ویزا را به زودی ارائه خواهد داد.

لازم به ذکر است که برای اعمال این محدودیت‌ها در سال 2025، هنوز تصمیمی گرفته نشده و مجددا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. با توجه به شرایط جدید اعمال شده بر ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، می‌توانند بدون مشکل، برای گرفتن پذیرش و اخذ ویزا اقدام کنند. به متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی نیز پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای گرفتن پذیرش، از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده نمایند. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...