عنوان خبر

سیاست‌های مهاجرتی کانادا در آینده تغییر خواهد کرد؟!

براساس این سیاست‌ها، اداره مهاجرت کانادا تا سال 2025، به 500 هزار نفر از متقاضیان، اقامت دائم کانادا را اعطا خواهد نمود. اما در ماه‌های اخیر، اعتراض‌ها و انتقادها به سیاست‌های مهاجرتی کانادا باعث شده تا نگرانی‌هایی برای افرادی که هنوز تصمیم به مهاجرت نگرفته‌اند پدید آید. مهم‌ترین این انتقادها، آخرین کنفرانس خبری رهبر حزب محافظه‌کار کانادا، Pierre Marcel Poilievre بود که در آن، نقدهای صریحی را به دولت لیبرال و اداره مهاجرت کانادا وارد کرد.

در حال حاضر 2.264.000 پرونده درخواست مهاجرت، شهروندی و ویزای کانادا در حال بررسی هستن که از این تعداد، 801.000 پرونده در حالت معوق قرار دارن و زمان بررسی و اعلام نتیجه اون‌ها از حد استاندارد طولانی‌تر شده. این آمار که در تاریخ 25 جولای به روز رسانی شده؛ نشون می‌ده که در مقایسه با ماه گذشته، تغییرات مثبتی در روند رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد شده. اگه دوست دارید با خدمات تیم ایران کانادا بیش‌تر آشنا بشید؛ بخش سرویس‌ها و خدمات رو مطالعه کنید.

انتقاد Pierre Marcel Poilievre از سیاست‌های مهاجرتی کانادا

 

Pierre Marcel Poilievre، رهبر محافظه‌کاران کانادا در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که سیستم مهاجرت کانادا از هم پاشیده است. او با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی کانادا، هشدار داد که در آینده نزدیک، توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به هم می‌خورد و نتیجه آن افزایش نرخ مسکن خواهد بود. این در حالی است که اقتصاددانان ارشد بانک ملی کانادا نیز در جدیدترین گزارش خود، به این مسئله واکنش نشان دادند. براساس این گزارش، ایجاد تسهیلات ویژه برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و به دنبال آن، افزایش سریع جمعیت این کشور، موجب خواهد شد تا نرخ بهره تحت فشار شرایط افزایش پیدا کند و قیمت مسکن نیز به دنبال آن گران‌تر شود. در این گزارش با اشاره به افزایش 1.2 میلیون نفری جمعیت کانادا طی 12 ماه گذشته، پیش‌بینی شده که توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به هم خواهد خورد. در انتهای این گزارش به دولت‌مردان توصیه شده تا تعادل را به سیاست‌های مهاجرتی کانادا بازگردانند.

مهم‌تر از همه این‌که محبوبیت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در حال کاهش است و قطعا در انتخابات پیش رو، نبرد سختی را با حزب محافظه‌کار خواهد داشت و در صورت پیروزی این حزب در انتخابات و به دست گرفتن قدرت، احتمال تغییر سیاست‌های مهاجرتی کانادا اتفاقی قابل پیش‌بینی است.

در بخش‌های بعدی این گزارش عنوان شده که درخواست‌های معوقه شهروندی کانادا به نسبت ماه گذشته 13.25 درصد کاهش و درخواست‌های معوقه اقامت دائم کانادا هم 1.62 درصد کاهش پیدا کرده. هم‌چنین انواع درخواست‌های معوقه اقامت موقت کانادا از جمله ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ورک پرمیت کانادا هم به 426.000 مورد رسیده که در مقایسه با آمار ماه قبل، کاهش چشم‌گیری داشته. براساس این گزارش، تا تاریخ 30 June 2023، تعداد 1.318.000 درخواست اقامت موقت کانادا ثبت و وارد پروسه بررسی شده.

صحبت‌های وزیر جدید مهاجرت و حمایت از سیاست‌های مهاجرتی کانادا

با وجود این هشدارها و انتقادها، وزیر جدید مهاجرت کانادا در صحبت‌های خود، از سیاست‌های مهاجرتی کانادا دفاع نمود و اعلام کرد که اقتصاد کانادا در بخش‌های مختلف، به نیروی کار نیازمند است و برنامه پذیرش مهاجران تغییری نخواهد کرد و طبق روال سابق پیش می‌رود. با این حال به نظر می‌رسد که پس از سال 2025 و تامین نیروی کار مورد نیاز کانادا، احتمالا سیاست‌های مهاجرتی این کشور تعدیل پیدا کرده و فرآیند پذیرش مهاجران، سخت‌گیرانه‌تر دنبال می‌شود. براساس این پیش‌بینی‌ها، به متقاضیان توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر مناسب‌ترین مسیر مهاجرتی را انتخاب نموده و برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

ایران کانادا، ارائه کننده بهترین خدمات مهاجرتی

تیم ایران کانادا با بهره‌گیری از مشاوران متخصص و با تجربه، بهترین خدمات مهاجرتی را به شما هم‌وطنان گرامی ارائه می‌نماید. شما می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی، از مشاوره‌های رایگان تیم ما استفاده نموده و مناسب‌ترین مسیر مهاجرتی با توجه به شرایط خود را انتخاب نمایید. هم‌چنین می‌توانید تمام کارهای مهاجرت خود را به ما سپرده و فرآیند پیچیده مهاجرت را به یک تجربه راحت و لذت‌بخش تبدیل کنید.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...