عنوان خبر

راهنمای جامع انگشت نگاری کانادا (2023)

انگشت نگاری کانادا یکی از مهم‌ترین اقدامات برای اخذ ویزای این کشور هست تا هویت شما به صورت رسمی تایید بشه.

این مرحله به این صورت هست که اطلاعات شخصی شما مثل اثر انگشت و ثبت عکس چهره در اداره مهاجرت کانادا وارد می‌شه و افسر اداره مهاجرت کانادا از این موارد برای تایید هویت شما استفاده می‌کنه. بیش‌تر کسانی که برای اخذ ویزای کانادا اقدام می‌کنند؛ می‌بایست حتما این مرحله رو طی کنن. در ادامه این مقاله، تمام اطلاعات مورد نیاز درباره انگشت نگاری کانادا رو به دست خواهید آورد. اگه شما هم قصد دارید به کشور زیبای کانادا مهاجرت کنید ولی هنوز نمی‌دونید که کدوم مسیر مهاجرتی برای شما مناسب هست؛ می‌تونید فرم ارزیابی رو تکمیل کنید و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید.

انگشت نگاری کانادا بعد از سابمیت پرونده مهاجرت

 

انگشت نگاری کانادا که به اسم بیومتریک هم شناخته می‌شه، برای افرادی هست که به منظور اخذ ویزای کاری کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین اقدام می‌کنن. شما در کنار پرداخت مبلغ لازم برای اپلیکیشن، هزینه دیگه‌ای برای ثبت بیومتریک می‌پردازید تا اداره مهاجرت، این روند رو برای شما در پیش بگیره. زمانی که پرونده شما در اداره مهاجرت سابمیت می‌شه، نامه‌ای براتون ارسال می‌کنن که از طریق اون انگشت نگاری رو انجام می‌دید.

چه افرادی باید انگشت نگاری کانادا رو انجام بدن؟

انگشت نگاری کانادا برای تمام مسیرهای مهاجرتی الزامی هست و تمام متقاضیان مهاجرت به این کشور باید این مرحله رو بگذرونن. افرادی که مهاجرت‌شون به وسیله ویزای کاری (البته به جز ملیت‌های آمریکایی)، ویزای تحصیلی، اقامت دائم، تمدید اقامت، تمدید ورک پرمیت و یا هر روشی دیگه‌ای که هست؛ باید از این مرحله عبور کنن.

چه افرادی لازم نیست انگشت نگاری کانادا رو انجام بدن؟

  • شهروندان کانادایی و آمریکایی که گرین کارت آمریکا دارن
  • افرادی که برای اومدن به کانادا از دریافت ویزا معاف می‌شن
  • افرادی که بالای 80 سال سن دارند (البته شامل پناهندگان نمی‌شه)
  • رؤسای کشورها و ایالت‌ها
  • کسانی که ویزای دیپلماتیک دارن و افرادی که شامل این مدل ویزا می‌شن
  • پناهندگانی که قبلا انگشت نگاری کانادا انجام دادن و الان برای ورک پرمیت درخواست می‌دن

مراکز انگشت نگاری کانادا کجا هستن؟

انگشت نگاری کانادا به علت بسته بودن سفارت کانادا در ایران انجام نمی‌شه و متقاضیان می‌بایست برای این کار به کشورهایی که زیر نظر مرکز VAC یا  VISA APLPLICATION CENTERهستن، مسافرت کنن. کشورهای مجاور ایران که مورد تایید VAC هستن شامل:

  • آنکارا و استانبول در ترکیه
  • باکو در آذربایجان
  • دبی در امارات
  • اربیل در عراق
  • تفلیس در گرجستان
  • ایروان در ارمنستان

چه‌طور باید وقت انگشت نگاری کانادا رو دریافت کرد؟

گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا از طریق وب‌سایت VFS GLOBAL  انجام می‌شه که متقاضی می‌تونه بدون صرف مبلغ اضافی و کمک خواستن از دیگران این کار رو انجام بده؛ به این دلیل که رابط کاربری ساده‌ای داره. با این وجود، می‌تونید برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت مشاوره‌های مورد نیاز در زمینه بیومتریک کانادا، فرم ارزیابی رو تکمیل کنید تا مشاوران ما با شما ارتباط برقرار کنن.

برای گرفتن وقت می‌بایست ابتدا وارد سایت شده و کشوری که از طریق اون قصد گرفتن نوبت رو دارید انتخاب کنید. بعد از انتخاب روش آنلاین، یک اکانت با اطلاعات شخصی خودتون می‌سازید و یک پسورد برای اکانت انتخاب می‌کنید. لینک فعال‌سازی اکانت به حساب ایمیل ارسال می‌شه و از طریق ایمیل اکانت رو فعال می‌کنید. با وارد شدن به اکانت، مدل انگشت نگاری رو انتخاب و تعداد افرادی که همراه شما نوبت انگشت نگاری می‌خوان رو وارد کرده و اطلاعات اون‌ها رو هم ثبت می‌کنید. پس از اون، روزهای خالی به شما نمایش داده می‌شه و تاریخ مد نظر رو انتخاب می‌کنید و در پایان، نامه رزرو وقت انگشت نگاری کانادا برای شما ارسال می‌شه. با این نامه حالا نامه در زمان تعیین شده به مرکز VAC در کشوری که انتخاب کردید مراجعه نموده و انگشت نگاری رو انجام می‌دید. البته علاوه بر نامه رزرو، مدارک دیگه‌ای هم مورد نیاز هست که در ادامه به اون‌ها می‌پردازیم.

مدارک لازم و هزینه انگشت نگاری کانادا

دفتر VAC هنگام انگشت نگاری کانادا چند مدرک اعم از اصل پاسپورت، نامه رزرو انگشت نگاری و همین‌طور اصل نامه انگشت نگاری رو از شما دریافت می‌کنه. نامه بیومتریک زمانی که پرونده شما سابمیت می‌شه؛ بعد از 1 الی 2 روز براتون ارسال خواهد شد. نامه رزرو وقت هم از طریق سایت برای شما صادر شده و الان همه مدارک انگشت نگاری رو دارید. هزینه بیومتریک در صورتی که انفرادی اقدام کرده باشید مبلغ 85 دلار هست و اگر خانوادگی اقدام کردید؛ هزینه برای 2 نفر یا بیش‌تر 170 دلار می‌شه.

مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا و صدور ویزا

بعد از این‌که انگشت نگاری کانادا تموم شد، اطلاعات این مرحله شامل تاریخ بیومتریک و شماره اون و همین‌طور تاریخ انقضا در پورتال ویزا می‌آد و اداره مهاجرت، برسی پرونده رو آغاز می‌کنه. با گذر از این مرحله، پرونده شما رو به تکمیل شدن می‌ره و اداره مهاجرت با ارسال نامه از شما می‌خواد پاسپورت رو برای درج لیبل به یکی از مراکزVAC  ببرید.

انگشت نگاری کانادا تا چه مدت اعتبار داره؟

انگشت نگاری کانادا به مدت 10 سال اعتبار داره؛ البته باید موارد زیر رو در نظر گرفت:

  • اگه طی 10 سال گذشته برای انواع ویزاهای موقت کانادا مثل ورک پرمیت و استادی پرمیت اقدام کرده باشید؛ حتما بیومتریک کانادا رو انجام دادید و در صورت اعتبار؛ دیگه نیازی به دوباره انجام دادنش نیست.
  • اگه طی 10 سال گذشته برای انواع ویزاهای موقت اقدام به انگشت‌نگاری کرده باشید و الان قصد اقامت دائم کانادا رو دارید؛ لازمه که دوباره این مرحله رو بگذرونید.
  • اگه طی 10 سال اخیر برای اقامت دائم اقدام کرده باشید و پرونده‌تون الان درحال بررسی نباشه و قصد داشته باشید برای انواع ویزاهای موقت اقدام کنید؛ می‌بایست انگشت نگاری کانادا رو دوباره انجام بدید.

سخن پایانی

انگشت نگاری کانادا یکی از مراحلی هست که گذروندنش برای گرفتن اقامت موقت یا دائم کانادا ضروری هست و برای شما هم‌وطنان عزیز، چالش‌های خاص خودش رو داره. شما می‌تونید در تمام مراحل مهاجرت به کانادا، سوالات خودتونُ با مشاوران با سابقه تیم ایران کانادا مطرح کنید. کافیه فرم ارزیابی رو تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...