عنوان خبر

جدیدترین تغییرات مهاجرتی استان کبک

استان کبک یکی از استان‌های محبوب کانادا برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری است و سالانه متقاضیان زیادی را جذب می‌نماید

استان کبک، بزرگ‌ترین استان کانادا از نظر مساحت و دومین استان کانادا از نظر جمعیت است و زبان رسمی آن، فرانسوی است. این استان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب کشور کانادا برای متقاضیان تحصیل و کار است؛ چرا که از فرصت‌های بی‌شماری در زمینه‌های مختلف برخوردار است. به دنبال سیاست‌های اصلاح برنامه‌های مهاجرت استانی، دولت کبک نیز، تغییرات مهمی را در زمینه مهاجرت به این استان و اخذ اقامت دائم، اجرایی نموده است. آیین‌نامه این اصلاحات در تاریخ 8 نوامبر، در روزنامه رسمی کبک (Gazette officielle du Québec) منتشر شد و از تاریخ 23 نوامبر در مرحله اجرا قرار گرفت. طبق اعلام دولت استانی کبک، این تغییرات شامل ابتکاراتی جدید در برنامه مهاجرت اقتصادی و با هدف جذب نیروی کار، توسعه اقتصادی و کمک به رواج زبان فرانسوی صورت گرفته است. در ادامه این خبر، درباره جزئیات تغییرات مهم مهاجرتی این استان، اطلاعات بیش‌تری کسب خواهید نمود. اگر قصد دارید از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP) اقامت کبک را اخذ کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده کنید.

جزئیات تغییرات مهاجرتی استان کبک

اداره مهاجرت استان کبک، 3 برنامه مهاجرتی، آزمایشی و بلندمدت اقتصادی را بازگشایی نموده تا کمبود نیروی کار را جبران نماید. لازم به ذکر است که این برنامه‌ها از 23 نوامبر 2023 تا 31 دسامبر 2024 باز، و پذیرای درخواست‌های متقاضیان است. برنامه‌های اعلام شده به شرح زیر است:

  • برنامه آزمایشی مهاجرت دائمی مختص نیروهای کار در فرآوری مواد غذایی با سقف 600 درخواست
  • برنامه آزمایشی مهاجرت دائمی ویژه کمک بهیاران با سقف 600 درخواست
  • برنامه آزمایشی مهاجرت دائمی مختص نیروهای کار بخش‌های هوش مصنوعی، جلوه‌های بصری و فناوری اطلاعات با سقف 700 درخواست

نکته مهم این‌که در تمام برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استان کبک، برخورداری از مهارت زبان فرانسه الزامی خواهد بود. برای مثال، متقاضیان برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبکی (PEQ) می‌بایست دارای مهارت زبان فرانسه سطح 7 در مکالمه (حداقل) باشند و این الزام، برای دیگر برنامه‌های اقتصادی و آزمایشی نیز اعمال خواهد شد. لازم به ذکر است که متقاضیان برنامه تجربه کبکی (PEQ) باید از مهارت زبان فرانسه سطح 5 در نوشتار نیز برخوردار باشند. هم‌چنین حضور در یک دوره تحصیلی (حداقل 3 ساله) در استان کبک و به زبان فرانسه، جزء شرایط متقاضیان برنامه PEQ خواهد بود. اداره مهاجرت کبک، الزام مهارت سطح 4 زبان فرانسه را برای افرادی که قصد دارند تحت برنامه‌های اقتصادی و از طریق اسپانسری همسر، وارد کانادا شوند را نیز اجرایی نموده است. با توجه به این تغییرات، از تاریخ 29 نوامبر، برنامه QSWP یا Quebec Skilled Worker Program جایگزین برنامه نیروی کار متخصص کبک یا Regular Skilled Worker Program خواهد شد. اگر مایلید براساس تغییرات جدید ایجاد شده توسط استان کبک، شرایط خود را برای اخذ اقامت این استان بسنجید؛ می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا مشاوران ایران کانادا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...