عنوان خبر

جدیدترین آپدیت‌ قانون کار دانشجویی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا که از اکتبر سال 2022 نامحدود شده بود؛ از تاریخ 1 می سال 2024 به حالت قبل بازمی‌گردد.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از اکتبر سال 2022 به طور موقت به دانشجویان بین‌المللی دارای مجوز کار خارج از دانشگاه اجازه داده بود که بیش از 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. اما با اعلام وزیر مهاجرت کانادا (Marc Miller) از تاریخ 1 می سال 2024 این امکان تمدید نخواهد شد و حداکثر ساعت کار دانشجویی در کانادا (در ترم‌های تحصیلی) 20 ساعت در هفته خواهد بود. برای دریافت مشاوره‌های رایگان و ارزیابی شرایط خود، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

افزایش ساعت کار دانشجویی در کانادا از ترم تحصیلی پاییز سال 2024

از 1 می تا 1 سپتامبر سال 2024، حداکثر ساعت کار دانشجویی در کانادا 20 ساعت در هفته خواهد بود و با شروع ترم تحصیلی پاییز، دانشجویان بین‌المللی اجازه خواهند داشت تا 24 ساعت در هفته، حین برگزاری کلاس‌ها مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که پیش از این و براساس گمانه‌زنی‌های منتشر شده، پیش‌بینی می‌شد که سقف ساعت‌های کاری در طول هفته به 30 ساعت افزایش پیدا کند. اما وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، اعلام کرد که 30 ساعت کار در طول هفته به طول اجتناب‌ناپذیری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر منفی خواهد داشت. وی هم‌چنین اشاره کرد که رساندن سقف ساعت‌های کاری به 24 ساعت در هفته به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی است.

شرایط کار در کشور کانادا به عنوان دانشجوی بین‌المللی

برای این‌که دانشجویان بین‌المللی بتوانند از فرصت کار دانشجویی در کانادا بهره‌مند شوند؛ می‌بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • برخورداری از مجوز تحصیلی معتبر (ویزای تحصیلی کانادا)
  • تحصیل تمام وقت در یکی از موسسه‌های آموزشی تعیین شده (DLI)
  • تحصیل در یک برنامه آموزشی آکادمیک (حداقل 6 ماهه) که منجر به دریافت مدرک شود
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی معتبر (SIN)

لازم به ذکر است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در طول ایام تعطیلات تحصیلی به صورت نامحدود مشغول به کار شوند. اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت نموده و در دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور تحصیل کنید؛ می‌توانید از خدمات جامع و منحصربه‌فرد تیم ایران کانادا استفاده نمایید. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...