عنوان خبر

برنامه خود اشتغالی فدرال و ویزای استارتاپ کانادا محدود می‌شود

برنامه خود اشتغالی فدرال با هدف رسیدگی به پرونده‌های ارسال شده و کاهش دادن معوقات، تا 2 سال آینده متوقف خواهد شد.

هم‌چنین ویزای استارتاپ کانادا نیز با محدودیت شدیدی روبه‌رو خواهد بود. مارک میلر (Marc Miller) وزیر مهاجرت کانادا اعلام نمود که از 30 آپریل 2024، تغییرات مهمی در برنامه‌های Start-Up Visa و Self-Employed Persons program اعمال خواهد شد. در حال حاضر، پرونده‌های این 2 برنامه در اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) دارای معوقه و تاخیر بالایی هستند و هدف از اعمال این تغییرات، تسریع در روند پیگیری پرونده‌های ارسال شده است. در صورتی که درباره این 2 برنامه، نیاز به مشاوره دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

تغییرات ویزای استارتاپ کانادا

از 30 آپریل 2024، سازمان‌های تعیین شده گروه‌های تجاری کانادایی یا Designated organizations که شامل venture capital funds، angel investor groups و business incubators هستند؛ محدود خواهند شد. به این معنا که از این پس، به صورت سالانه، تنها قادر به صدور 10 نامه حمایت مالی برای متقاضیان و کارآفرینان خواهد بود. این تغییر از یک طرف، فضا برای گرفتن این ویزا را بسیار رقابتی کرده و احتمال موفقیت متقاضیان را کاهش می‌دهد. اما از طرف دیگر، باعث رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های معوقه خواهد شد. لازم به ذکر است که متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ کانادا می‌بایست برای واجد شرایط شدن، نامه حمایت مالی یکی از این سازمان‌های مشخص شده را دریافت کنند.

تغییرات برنامه خود اشتغالی فدرال

براساس اعلام اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، برنامه خود اشتغالی فدرال تا سال 2026 متوقف خواهد شد. مهم‌ترین دلیل این تصمیم، تعداد بالای درخواست‌های ثبت شده و طولانی شدن روند رسیدگی به درخواست‌ها است. در طول این 2 سال، IRCC درخواست‌های موجود را نهایی کرده و به دنبال بررسی دقیق این برنامه جهت اصلاح و حفظ یکپارچگی آن خواهد بود.

برنامه خود اشتغالی فدرال، یک مسیر مهم برای اخذ اقامت دائم کانادا (PR) برای افراد دارای تجربه قابل توجه در زمینه هنر و ورزش است. این برنامه با هدف کمک به شادابی و رشد فرهنگی کانادا طراحی و اجرایی شده بود. مارک میلر (Marc Miller) وزیر مهاجرت کانادا در صحبت‌های خود اعلام کرد که پردازش سریع درخواست متقاضیان برنامه خود اشتغالی فدرال برای موفقیت این افراد در کشور کانادا بسیار مهم است. به همین دلیل، توقف موقت این برنامه با هدف رفع عیب‌های آن و هم‌چنین رسیدگی به درخواست‌های معوقه ضروری است.

اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید اما نمی‌دانید از طریق کدام مسیر اقدام کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم ایران کانادا استفاده نمایید.

 

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...